Gå til innhold

3D-Blu-ray klar i 2. halvdel av 2010


Anbefalte innlegg

Du kan på ingen måte si det var uavgjort mellom CD og Minidisc. Så godt som alle har minst én CD-spiller tilgjengelig, og ørten CD-plater liggende. Jeg husket godt hva minidisc kostet, og svært få kjøpte det.

 

Du tok ordene ut av munnen på meg, helt enig ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om samtlige på denne tråden har vært negative til Sonys storsatsning, så er jeg faktisk nødt til å være en pessimist-nisse jeg også.

 

Med en gang Sony får dominans på HD-plate-markedet (Blu-Ray vs. HD-DVD) så kommer 3D

 

Hadde det vært HVEM SOM HELST andre enn Sony, hadde jeg vært så utrolig godt fornøyd som det går an å være, og gledet meg til produktslipp. MEN når store, onde, "gjør som jeg sier"-Sony skal finne opp noe, er det dessverre få grunner til å heve hodet.

 

Jeg lister Sonys kamp om dominans gjennom tidene (fra hva jeg kan huske):

-VHS vs Betamax (Sony tapte)

-Video8/hi8/digital8 vs VHS-C/mini-DV (uavgjort - formatene levde lenge side om side)

-SACD vs CD/audio-DVD (Sony tapte)

-Laserdisc vs VHS/DVD (Sony tapte)

-Minidisc vs CD (uavgjort)

-Blu-Ray vs HD-DVD (Sony VANT)

 

Så med så mange tap på formatkrig-fronten, HVORFOR fortsetter Sony denne taktikken? JO! De tjener penger.

 

Jeg gjentar: de tjener penger på å splitte og ødelegge markedet for forbrukerne. Siden Sony er en av markedets største aktører, betyr det at konsumenten er nødt til å forholde seg til hva Sony gjør. DET er mitt problem med dem.

 

Sony er som en sleip fyr som aldri gjør noe med mindre det er for personlig vinning. En som sitter i godstolen og feitgjør seg inntil noen andre jogger forbi. Da er det plutselig opp av stolen og bole seg i løpet av et par uker til en superatlet, slipper et produkt, og rett ned i stolen igjen.

 

Legg merke til at Sony KUN slipper gode produkter når det er for å befeste et nytt format. For eksempel videokameraet PMW-EX1 når det ble klart at Sony måtte knuse Panasonics P2-kort-system med sitt eget system. Etter dette kameraet har det vært dørgende stille, med (tilnærmet) ingen nyvinning.

 

Dersom Sony kan motbevise alt jeg har sagt, er det RETT INN I VARMEN igjen. Jeg er ikke langsint :) og har veldig lyst til å oppleve Blu-Ray i 3D på min Microsoft PC med min LG Blu-Ray-spiller på min Samsung TV.

 

Værsågod flame i vei

 

 

Selv om det er brutalt så er det takket være kampen mellom produsentene at vi har de produktene vi har idag. Og Sony er ikke de verste, så det er feil å framstille de negativt i forhold til alle andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...