Gå til innhold

Tenkt til å studere lyd/lys, trenger hjelp


Zarcaz

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går første året på elektro nå.

Jeg har tenkt til å studere/jobbe med lyd/lys, men for å studere dette så må jeg på høyskole.

Men jeg har tenkt til å skaffe meg et fagbrev innen et annet yrke så jeg har noe å falle tilbake til.

 

Men hva burde jeg velge?

 

Jeg har tenkt til å søke meg inn på IKT til neste og ta fagbrev som IKT arbeider...

 

 

Er dette dumt? eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på med elektriker utdanning akkurat nå, skolen er et ork men praksisen er latterlig enkel og gøy i forhold.. Mitt råd til deg er å bli elektriker og ikke IKT fyr fordi arbeidsmarkede skriker etter fagfolk og etterspørselen til elektrikere kommer til å bli høyere jo mer som årene går ettersom vi får mer og mer elektrisitet her i landet.

 

Men du må bestemme selv egentlig. Du må alltid velge noe du interesserer deg for framfor å høre på oss som legger inn svar på din tråd.

Lenke til kommentar

Elektriker er en flott utdanning for å jobbe med lys og bilde så lenge du kommer deg i de rette firmaene.

 

Riktig nok er ikke utdanningen i seg selv så veldig relatert, men flere og flere AV-firma innser at det å ha egne elektrikere er lønnsomt fremfor å leie inn eksterne elektrikere, så AV-arbeidere med gruppe L fagbrev blir ofte

prioritert. Krever selvfølgelig at firmaet har papirene sine på plass.

 

Et forslag fra min side kan være å skaffe seg lærlingplass som elektriker hos et firma som YIT,

og deretter søke seg internt mot en AV-avdeling.

 

Mulighetene er mange, men elektrikerfagbrevet er unikt og byr på mange muligheter.

Lenke til kommentar

Er selv elektriker og du bør absolutt ta dette siden det er veldig lett å få seg jobb i etterkant, og spesielt i ferier o.l når du studerer på høyskole. Timelønnen ligger på rundt 200 kr og du har muligheten til å jobbe med strøm i din senere karriere noe som er veldig ettertraktet.

 

Jeg skal ta Signal og Bildebehandling på UIS når jeg er ferdig med forkurset til sommeren. Kanskje det er noe for deg?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar. Jeg vet ikke om elektrikker er akkurat noe for meg, men jeg syns jo det er spennende :)

 

Så jeg får vel bare sette meg ned i tenkeboksen :p

 

men som du sier, så vil det vel bli mer etterspørsel etter elektrikkere.

 

 

og btw, hva mener du med AV-firma?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...