Gå til innhold

2nd bataljon 14. januar?


Tottis2006

Anbefalte innlegg

2.Bn/2.Bataljon/Infanteri Bataljon nr 2/Mekanisert Infanteri Bataljon nr 2.

 

Ser det er mange ymse betegnelser på ulike avdelinger.

 

BN=Bataljon, feks Panserbn/Pbn osv

Batt= Batteri i ARTbn(Artilleri bataljon)

Og det Panser, ikke PanZer.

 

 

Ikke noe 2nd/andre/2.batt osv

 

 

:)

 

Bare for å pirke så er ikke 2. bataljon lengre mekanisert, de har bytta ut CV90ene og er nå hjuloppsatt ;)

Rett skal være rett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2.Bn/2.Bataljon/Infanteri Bataljon nr 2/Mekanisert Infanteri Bataljon nr 2.

 

Ser det er mange ymse betegnelser på ulike avdelinger.

 

BN=Bataljon, feks Panserbn/Pbn osv

Batt= Batteri i ARTbn(Artilleri bataljon)

Og det Panser, ikke PanZer.

 

 

Ikke noe 2nd/andre/2.batt osv

 

 

:)

 

Bare for å pirke så er ikke 2. bataljon lengre mekanisert, de har bytta ut CV90ene og er nå hjuloppsatt ;)

Rett skal være rett

 

Om rett skal være rett, så er det på sin plass at jeg pirker litt på deg også. :)

 

2. BN skal bli oppsatt på M-113 vogner, da det ikke ble noe av SISU allikevel. Belter, ikke hjul. Så fremt du ikke trekker inn løpehjul og lignende.

Lenke til kommentar
2. BN skal bli oppsatt på M-113 vogner, da det ikke ble noe av SISU allikevel. Belter, ikke hjul. Så fremt du ikke trekker inn løpehjul og lignende.

 

Du må gjerne komme med noen kilder, eller komme med troverdig bakgrunn for den informasjonen du kommer med. For dette tror jeg er temmelig nytt for de fleste.

Lenke til kommentar
Det aller nyeste ryktet sier at kpb blir oppsatt på m113 vogn og kpc blir oppsatt på Sisu. så skal det i 2016 komme helt nye vogner av en eller anen type som ikke er bestemt enda, men det skal være hjul;)

 

2.bn skal levere inn sine cv90 ja. Sisu er det folk tror vill komme.

Da er det ikke lengre mekanisert infanteri, men pansret infanteri.

 

Ser ut som at 2.bn skal gå over til enda mer infanteri basert konsept. Ryktene sier også det blir spesialisering i helikopter innsettinger mot flanker, siden de ikke lengre vill ha den samme kapasiteten til front mot front uten cv90. De bruker også mye av båter som alternativ innsetting.

 

BTW: Er kpb oppsatt igjen? Og er kpa kun på papiret nå?

Endret av Sarion
Lenke til kommentar
2.bn skal levere inn sine cv90 ja. Sisu er det folk tror vill komme.

Da er det ikke lengre mekanisert infanteri, men pansret infanteri.

 

Ser ut som at 2.bn skal gå over til enda mer infanteri basert konsept. Ryktene sier også det blir spesialisering i helikopter innsettinger mot flanker, siden de ikke lengre vill ha den samme kapasiteten til front mot front uten cv90. De bruker også mye av båter som alternativ innsetting.

 

BTW: Er kpb oppsatt igjen? Og er kpa kun på papiret nå?

 

Jeg regner med du mente motorisert infanteri, for pansret var de vel både før og etter? ;)

 

Det er KpB og KpC som skal være oppsatt i utdanningsåret 2010. Jeg mener det er en stund siden KpA har vært oppsatt på Skjold.

Endret av fejten
Lenke til kommentar
KpB er tilbake? "Viker for ingen", ah, minner!

 

Er ikke motorisert betegnelsen vist man er oppsatt på bv slik 2bn var før?

 

KpB kommer sterkt tilbake ja, hehe. Har et lite håp om å havne der nå når jeg skal inn i januar =)

 

Det er riktig at betegnelsen var motorisert når de var oppsatt på bv-206. Så jeg er faktisk litt usikker på hva betegnelsen blir nå når de skal primært bli oppsatt på hjul (SISU). Burde vel egentlig ikke utale meg så bastant da, hehe =)

Lenke til kommentar

hallais. jeg ble nettopp overført ifra 2bn til panser for noen uker siden. Det m113 rykte stemmer. 2bn har ikke fått alle SISUene de skulle få og de som de har fått er framdeles på verksted. Så det blir mest sannsynelig m113 vogn på den kontigenten som kommer nå i januar :p

Lenke til kommentar

Skal også inn i januar, Wohoo! Har nådd min peak i dårlig form da, så må innrømme det at jeg stiller nok blandt de dårligste med skev-kjørte kondis og generell dårlig fysisk form, Men er fast bestemt på og bli. Men håper at det kommer et par andre snubber inn som også er på sin "high-low" når det kommer til formen som jeg kan slite litt som en dott i den bakre horisonten med. detta blir bra, gutta!

 

Har også et spørsmål angående rutinekontrollene de holder når vi kommer, Pissings osv. Lov og nekte den sant? hoho

Lenke til kommentar
værdama: Nekter du å avgi urinprøve ender du nok opp med en heller kjedelig tjeneste.

Kommer ikke til å nekte og avgi urinprøve. Kan jo skrive på annet vis; hvor og når må urinprøven tas? Har leitet litt rundt på nettet og har ikke funnet noe konkret svar. alt jeg funnet om det har glidd ut i noe pisspreik om hvordan sesjon egentlig utartet seg, noe som er jævlig uinteressant, siden jeg har vært der. Og driter i om folk har scoret høyt på syns- og hørseltest.

Endret av værdama
Lenke til kommentar

Okei. Det du skrev var jo:

Lov og nekte [pissings], sant? Så det logise var å anta at det var dette du lurte på :roll:

 

Men altså. Pisseprøvene er helt random. Det er så vidt jeg vet ikke pisseprøve på innrykk. Det var ikke det da jeg hadde innrykk i alle fall. Men i løpet av førstegangstjenesten ble jeg flere ganger vekket av Narko Nord og MP på ugudelige tidspunkt med beskjed om å knø meg inn på dass og pisse på prøveglass. Det var helt tilfeldig når dette var, og det skjedde ved samtlige tjenestesteder.

Lenke til kommentar
Okei. Det du skrev var jo:

Lov og nekte [pissings], sant? Så det logise var å anta at det var dette du lurte på :roll:

 

Men altså. Pisseprøvene er helt random. Det er så vidt jeg vet ikke pisseprøve på innrykk. Det var ikke det da jeg hadde innrykk i alle fall. Men i løpet av førstegangstjenesten ble jeg flere ganger vekket av Narko Nord og MP på ugudelige tidspunkt med beskjed om å knø meg inn på dass og pisse på prøveglass. Det var helt tilfeldig når dette var, og det skjedde ved samtlige tjenestesteder.

Satt her som et spørmålstegn når jeg skrev, og kroppspråk fungerer åpenbart nok ikke godt over internet, går vel inn i samme katogori som ironi. Men takk for svar. og selvfølgelig så er ikke pissings noe problem;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...