Gå til innhold

Bærbar PC til ca 20 000 til høsten


Anbefalte innlegg

Ifølge Dinside så virker jo denne maskinen som en av de mest støysvake på markedet. Vil du si at dette er overdrevet? Likte ikke helt at du skrev "relativt støyende/sjenerende". Hva vil dette egentilig si?

Når man ikke kjører tildigere nevnte applikasjoner er maskinen musestille. Hvis man hører godt etter kan man såvidt høre at hd spinner' date=' men det er såvidt merkbart. Når den først bråker er det høyere enn endel andre maskiner jeg har sett, f.eks insiprion 8500.

 

Det var en annen tråd her hvor en person klaget over irriterende summelyd ved skjermen til Acer-maskinen. Er dette noe du har lagt merke til ved din?

Nei, ikke merket noe til dette.

 

Tror jeg antagelig går for en Acer ettersom det er et merke med et meget godt rykte.

Du kommer nok ikke til å angre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt være integrert WLAN, men dersom dette er 802.11B og aksesspunktet i huset er 802.11G, vil dette da kunne benyttes sammen ?

Finnes det integrerte løsninger basert på G standarden ?

 

 

Så vidt jeg har skjønt, så selger dell sine nye maskiner med et eget integrert trådløst nettverkskort som støtter både b/g, maskinen (500m) er også en av de billigste med centrino-teknologi, så ser man bortifra grafikken er nok dette et godt kjøp. Har hørt om mange fornøyde kjøpere...

 

Ellers er det feil å si at z-note 4100 har w-lan for 890,-, det koster 610,- ekstra inkl moms. Imidlertid kom det som en overraskelse at også 800lci nå leveres med bluetooth integrert, jeg heller nok nå mer mot den enn zepto.

 

Har lagt merke til at det har vært lite folk her som har testet z-note 4100, men til dens fordel kan jeg fortelle at jeg kom borti et annet forum som jeg ikke i farta husker hvor var, og der var det en 3-4 stykker som alle var meget godt fornøyd med maskinen. Hørte ingen klager på tastaturet der... Jeg ville nok allikevel valgt aceren hvis det var et viktig moment.

 

Jeg kan også bekrefte at aceren gir fra seg en merkbar lyd når vifta først settes i gang. Hadde jo da vært smartere om den sveiv på et par hundre omdreininger konstant, for når den først setter i gang (ca. 20 sec hver time elns), høres det "godt". Kan på ingen måte sammenlignes med støy fra en stasjonær maskin, men når jeg slo på 800 (fikk teste den en halvtime på skolen), ble jeg skremt over såpass mye støy, helt til den da slo seg av og jeg lurte på om det var noe feil med maskinen:P

 

Likte ellers maskinen særdeles godt!![/i]

Lenke til kommentar

Må innrømme jeg ikke synes det tilbudet var så fantastisk. Acer TM 800 koster 3000 mer og da får du:

1 time lengre batteri

MYE bedre skjermkort

Større skjerm (Med høyere oppløsning 1024x768 vs. 1400x1050)

Litt raskere prosessor

Dobbelt så mye ram

Dobbelt så stor harddisk

Wireless networking

 

Greit nok at T30 er sanns. bedre bygd med f.eks. bedre chassis og er litt litt lettere (0.2 kg lettere), men synes likevel ikke den er en bedre deal enn TM800. I forhold til de andre vanlige prisene til IBM sine bærbare er ikke den dealen så dårlig da men....

Lenke til kommentar
Hva med en IBM Thinkpad T40p til kr 22.307,- inkl. mva?

 

Tilbudet gjelder for medlemmer av "Datateam". Jeg aner ikke om hvem som helst kan bli medlem der.

 

Link til tilbudet:http://www.kk88.no/ukens_tilbud/thinkpad_t40p_datateam.pdf

 

Virker ikke så dumt det tilbudet der. 22.307 + 500 i studentmedlemskap.

Nå spørs det jo da om det er verdt å punge ut med ekstra 5000 kroner for denne T40'en i forhold til Acer T800?

 

Ca. 23000 kroner er jo altså særdeles mye penger å betale for en bærbar pc. Men hvis dette er en modell man kan ha i svært flere år, så er det kanskje ikke så dumt? Man sier jo også at det er dumt å punge ut for den nyeste teknologien hele tiden. Vil vel synke drastisk i verdi etter hvert, men det gjør de vel alle.

 

Skjermkortet FireGL 9000, er dette noe av det samme som ved Aceren?

Lenke til kommentar
Hva med en IBM Thinkpad T40p til kr 22.307,- inkl. mva?

 

Tilbudet gjelder for medlemmer av "Datateam". Jeg aner ikke om hvem som helst kan bli medlem der.

 

Link til tilbudet:http://www.kk88.no/ukens_tilbud/thinkpad_t40p_datateam.pdf

 

Virker ikke så dumt det tilbudet der. 22.307 + 500 i studentmedlemskap.

Nå spørs det jo da om det er verdt å punge ut med ekstra 5000 kroner for denne T40'en i forhold til Acer T800?

 

Ca. 23000 kroner er jo altså særdeles mye penger å betale for en bærbar pc. Men hvis dette er en modell man kan ha i svært flere år, så er det kanskje ikke så dumt? Man sier jo også at det er dumt å punge ut for den nyeste teknologien hele tiden. Vil vel synke drastisk i verdi etter hvert, men det gjør de vel alle.

 

Skjermkortet FireGL 9000, er dette noe av det samme som ved Aceren?

 

Samme skjermkort som Aceren. Du må sammenligne med Acer 803 som koster 20.650. Acer 800 har "bare" 1,3 Ghz M prosessor. IBM maskinen har 60 GB harddisk med 7.200 runder per minutt hastighet og svært lang batterilevetid. Med disse spesifikasjonene er IBM T40p til denne prisen et svært godt kjøp og absolutt verdt pengene. Beste man får tak i. For øvrig er Acer TM 803 også et veldig bra kjøp for den kresne/pengesterke.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt en IBM T40. De er veldig solide maskiner. De fleste av studie kompisene mine har T30 maskiner, men jeg synes de er litt for dyr. Fra 18000 til nesten 23000 (/m medlemsskap) er ikke et lite sprang.

 

IBM T40 (min vurdering)

 

+ 60 gig harddisk (7200 rpm)

+ 1.6 gig proc.

+ Ufattelig liten vekt

+ Driftstid på 7 timer....(Har jeg vanskelig for å tro...men det er nå det det står. Den T40'en som ble testet på barbara.no greide 5 timer, men det er jo fortsatt veldig bra)

 

IBM leverer visstnok et annet, kraftigere batteri til de dyreste T40-ene, som har ca 7 timer kapasitet...

 

Ellers ville jeg anse diskplass i maskinen som uinteressant, du kan få eksterne disker så billig nå, og det er vel ikke så ofte du trenger å drasse med deg alt du har av filmer og ikke installerte programmer? En 160GB USB2/FireWire-disk (begge tilkoblinger, og kompatibel med USB1.1) koster nå 2361,- kr hos Komplett... Og da holder det vel med 40GB internt? :)

Lenke til kommentar

Vel jeg er iallefall kjempe fornøyd med min Zepto znote 2100, 2,4 GHZ P4, 512MB RAM, 40GB disk, CD-RW/DVD COMBO, 64MB GeForce 4 (tregt! :( )

WLAN, 4xUSB2, Firewire. Super skjerm, og god ytelse. Liker bare ikke lydkortet(dårlig lyd!, men må regne med det på en bærbar?) og GeForce4 kortet, det er tregt, heller ATI Mobility 9000! Men kan ikke få alt for en femmer, ok 12000kr da! Støynivået overlever jeg, tastauret liker jeg veldig godt, men litt dårlig batteri kapasitet da, men det duger, jeg har 220 v i bilen uansett! OGSÅ hater jeg det faktum at det er en INTEL! Men det er ikke lett å finne en velutstyrt XP mobile, også fikk jeg en veldig god pris!(har hatt pc`en noen mnd`er, DEMO BRUKT)

Lenke til kommentar

Har bestemt meg nå for å kjøpe Acer Travelmate 800Lci. Eneste som er litt synd er vel at harddisken er noe treg. men det kan jeg leve med. Skaffer meg en rask og stor ekstern til å ha hjemme uansett.

 

Lurer bare på hvor det kan lønne seg å kjøpe denne maskinen.

Har sett den på mpx.no til 18 890,-. Men de har den jo ikke inne enda.

 

Noen andre steder de har denne varen til en gunstig pris?

 

Har Acer noen kontorer rundt om i landet hvor man kan henvende seg dersom det skulle være noe galt, eller må man gå igjennom butikken man kjøpte den i?

Lenke til kommentar

Jeg ville sjekket ut Toshiba. Disse er generelt svært støysvake selv når vifta går. Selv med Desktop cpu så slår de ofte de med mobile cpu når det gjelder støy.

 

Skal selv kjøpe meg en Centrino i løpet av høsten. Mitt håp er at Toshiba kommer med en 1.3, UXGA og FX5600.

 

Ser MPX og XD kjører tilbud på Toshiba Centrino med Radeon 9000

Lenke til kommentar

Ville ventet med å kjøpe Acer TM 800LCi helt til de får de inn i butikkene. Tror ikke de er leverbare før ut i august engang og da kan det jo potensielt ha dukket opp noe annet.

 

Toshiba er et bra merke og de har gode maskiner, eneste som er kipt med dem er at stort sett alle maskinene deres leveres med 14.1" med 1024x768 i oppløsning. Det synes jeg ganske enkelt er for lite. Dessuten er de også temmelig dyr i forhold til hvilke spesifikasjoner de har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...