Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WhiteRa og TheLittleOne også.

 

Tror ikke det. Å spille pro betyr at du har det som fulltidsjobb. Idra spiller for et koreansk lag

 

Jo men nå er de klassifisert som "progamers" da.

 

 

Likte ikke patch 12, utterly useless for de fleste Zerg spillere :thumbdown: Fleste Terran og Protoss folk synes den er retarded også.. bryr meg personlig ikke mye siden jeg ikke har brukt roach på 2 måneder.

Lenke til kommentar

Utorlig irriterende å spille som protoss mot zerg som 10 pool rusher Zerglings. Innen han er i basen din har du kanskje 1-2 zealots, med mindre du tar forhåndsregler.

 

Hvordan forsvarer man seg egentlig mot dette? Jeg har en kompis som har begynt å bruke denne taktikken, og jeg har enda ikke funnet ut noe måte å kontre denne taktikken som Terran.

Lenke til kommentar

Utorlig irriterende å spille som protoss mot zerg som 10 pool rusher Zerglings. Innen han er i basen din har du kanskje 1-2 zealots, med mindre du tar forhåndsregler.

 

Hvordan forsvarer man seg egentlig mot dette? Jeg har en kompis som har begynt å bruke denne taktikken, og jeg har enda ikke funnet ut noe måte å kontre denne taktikken som Terran.

Jeg ble 8-poolrusha på Incineration Zone her om dagen.. Tok det fint. Kan legge til replay, den er relativt kort, og viser hvordan man kan countre det. Det viktigste mot Zerg i starten er å scoute, blocke rampen med Pylon, Gateway og en Zealot på hold position. Jeg rakk ikke å få ut en zealot her fordi han kom mye fortere enn det som er vanlig... Men yeah, se replayen.

 

http://www13.zippyshare.com/v/57675554/file.html

 

Likte buildorderen hans i starten, men han var ikke så flink til å følge opp rushet med skikkelig macro osv.. Ikke verdens beste spiller, obviously. Ikke at jeg hadde sååå mye bedre macro.

Endret av Demonique
Lenke til kommentar

kan noen forklare hva 10pool og sånt betyr?

10 pool betyr at du bygger spawning pool når supply er på ti, altså når du har ti arbeidere.

 

For eksempel:

 

13 pool til 15 hatch = Arbeidere opp til 13, for så å bygge pool, arbeider, arbeider, arbeider (du mister én når du bygger med zerg), nå har du 15 supply og bygger hatchery så snart du kan.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Jaja, får sjekke ut flere SC2-videoer i håp om å lære litt taktikk. :)

I suck at Starcraft 2 videoene på youtube er veldig fine. Lærer mye av de HDH Invitational også!

Lenke til kommentar

Anbefaler day9 sitt daglige show. http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=104154

Ingen andre gjør analyse av kamper så bra som han. Utrolig mye man kan lære av de

 

Jeg ble 8-poolrusha på Incineration Zone her om dagen.. Tok det fint. Kan legge til replay, den er relativt kort, og viser hvordan man kan countre det. Det viktigste mot Zerg i starten er å scoute, blocke rampen med Pylon, Gateway og en Zealot på hold position. Jeg rakk ikke å få ut en zealot her fordi han kom mye fortere enn det som er vanlig... Men yeah, se replayen.

 

http://www13.zippyshare.com/v/57675554/file.html

 

Likte buildorderen hans i starten, men han var ikke så flink til å følge opp rushet med skikkelig macro osv.. Ikke verdens beste spiller, obviously. Ikke at jeg hadde sååå mye bedre macro.

 

Det er litt av tingen med å rushe. Om du overlever uten å ta alt for mye skade kan du være sikker på at du ligger godt ann. 6-10 pool går hardt utover econ til zergen, han må ofre mange droner for å lage zerglings, så han ligger nok bak deg om du overlever greit

Endret av Vipera
Lenke til kommentar

Sean Plott (day9) har vanvittig god analyse, ja, men det er ikke et show jeg ville anbefalt for nybegynnere.

Hvorfor ikke? Greit nok at de ikke forstår alt som blir sagt der, men det er allikevel lærerikt. F. eks. plassering av kanoner og slikt. Hva anbefaler du til nybegynnere da?

Lenke til kommentar

Utorlig irriterende å spille som protoss mot zerg som 10 pool rusher Zerglings. Innen han er i basen din har du kanskje 1-2 zealots, med mindre du tar forhåndsregler.

Du burde ha ihvertfall 13-14 probes innen han kommer og en zealot på vei. Probes tar seg relativt greit zerglings, spesiellt hvis du merker en mineral patch før du angriper med probene (dette gjør at de samler seg og zerglingene sliter med å omringe en enkelt probe.) I tillegg burde jo første zealoten være på vei, eller straks ferdig.

 

Du vil miste endel probes på å angripe med probene, men zerg spilleren har enda færre, ettersom han byggde zerglings istedetfor drones...

Lenke til kommentar

Jeg ble 8-poolrusha på Incineration Zone her om dagen.. Tok det fint. Kan legge til replay, den er relativt kort, og viser hvordan man kan countre det. Det viktigste mot Zerg i starten er å scoute, blocke rampen med Pylon, Gateway og en Zealot på hold position. Jeg rakk ikke å få ut en zealot her fordi han kom mye fortere enn det som er vanlig... Men yeah, se replayen.

 

http://www13.zippyshare.com/v/57675554/file.html

 

Likte buildorderen hans i starten, men han var ikke så flink til å følge opp rushet med skikkelig macro osv.. Ikke verdens beste spiller, obviously. Ikke at jeg hadde sååå mye bedre macro.

 

Det er litt av tingen med å rushe. Om du overlever uten å ta alt for mye skade kan du være sikker på at du ligger godt ann. 6-10 pool går hardt utover econ til zergen, han må ofre mange droner for å lage zerglings, så han ligger nok bak deg om du overlever greit

Man ofrer mye når man går for rush, ja, det er en high risk high reward-taktikk.. Men når han sitter med 300 unspent mineraler og 7 larva i starten av spillet så har ikke den økonomiske bakdelen han har av et rush så mye å si... Han hadde ligget bak uansett hva han hadde gjort. Små feil, fordeler og bakdeler har mye større effekt i gold og platinum, når motstanderen er på hugget og virkelig utnytter svakhetene til motstanderen, slår der det gjør vondest.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...