Gå til innhold

Starcraft II - En ventetråd


Hva er din favorittrase?  

149 stemmer

  1. 1. Hva er din favorittrase?

    • Terran
      49
    • Protoss
      44
    • Zerg
      36
    • Jeg har ingen favoritt
      20


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det urettferdig? Føler du at du har en rett på å spille betaen til SC2 bare fordi du spillte SC1?

 

Det er urettferdig fordi det er som å stille seg i en kø tidlig, for etterpå å finne ut at de plukker ut tilfeldig fra køen. Når en helt bakerst blir plukket ut etter tre dager, mens du har stått i køen i flere måneder, er det urettferdig.

 

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor de belønner nye søkere ovenfor den eksisterende fanbasen og de som har vist interesse fra dag 1.

 

Jeg føler meg rett og slett nedprioritert...

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er ingen kø for å bli med i beta. Det er lotteri. :dontgetit:

 

"Jeg får ikke spille. Det er urettferdig." Det er mange pro spillere som ikke har key også.

 

 

Tror det ligger i at, etter hva folk sier værtfall, så virker det som at utrolig mange den siste tiden sier noe ala "yay jeg fikk key, og jeg registrerte meg bare for 3 dager siden" og da, de som har venta siden starten, syns dette er litt urettferdig, selv om det bare er et lotteri. Er vel en ganske så normal reaksjon vil jeg si.

Lenke til kommentar

Har spillt betaen og man kan rett og slett ikke balansere mellom forsvar og angrep da taper man uansett av folk som rusher. Det er ytterst kjedelig spill når eneste modusen er RUSH.... Særlig for folk som liker å slappe av når man spiller.

Det er ikke vanskelig å kontre en rush, så dersom påstanden din om at alle rusher er sann burde du klare å vinne 100% av kampene du spiller. Om du ikke scouter eller gjør noe med rushen er du rett og slett en dårlig spiller - noe som ikke gir deg grunnlag for å si at spillet er dårlig i seg selv.

 

 

Særlig for folk som liker å slappe av når man spiller.

Folk som liker å slappe av når man spiller har ingen ting i et ekstremt kompetetivt strategispill å gjøre. Er fotball en dårlig sport fordi folk ikke kan slappe av når de spiller?

 

 

Vel jeg fatter ikke poenget med hele tiden spamme 100 Units av samme type. Det er ingen logikk i dette.

Akkurat derfor man ikke gjør det. Variert unitkomposisjon er ofte nøkkelen.

 

 

Spill med bare spillere som rusher blir ensidig og vil jo i tilegg irritere de som ikke har spillt starcraft før eller ikke har spillt det særlig på 12 år så møter man folk som har spilt det 24/7 i flere måneder og øvd før man selv kommer i spillet.

Etter plasseringskampene blir du plassert i en liga så du kommer mot spillere på ditt nivå.

 

 

SC II er langt ifra komplekst nok for meg.

 

Poenget mitt er at det er altfor lett å bygge seg en enorm hær i spillet av en type units.

Selvmotsigelse, much? Lol.

 

 

Utifra innleggene du har postet her virker det som om problemet ditt er mangel på spillinnsikt og erfaring. Selv om du ikke klarer eller skjønner det, blir ikke et spill dårlig.

Endret av -Evolution-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Men det er helt sant er at jeg er mye bedre i 4x spill enn spill som Starcraft.

Det lette gameplayet ved å spamme gjør at det kan sammenlignes med Counter Strike nesten. Klikk og skyt.

 

Hvorfor blir de minst realistiske spillene ESport?

 

Men det er historien og underholdnignen i spillene som teller og ikke det å bli kåret til årets nerd.

 

SCII er vel ikke vanskeligere enn å pugge en lekse (Finne ut hvilken unit man kan spamme) men det er nemlig allt det repetative og manglende dybde som gjør det til ett fjortis spill.

 

Hva er egentlig poenget med å være pro i ett spill? Det er det jeg ikke forstår. selv om man har samlet en million poeng har man selv tapt hundrevis av ganger.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Nå funket jo ikke ligasystemet helt feilfritt sist jeg spilte (før påske), da jeg regelrett ble banket i coppe league, men det var 50/50 i practice og placement matchene.

 

Angående dybde: Hvor mye dybde kan man ha i et RTS spill hvor målet er å ødelegge fienden?

 

Hva er egentlig poenget med å være pro i ett spill? Det er det jeg ikke forstår. selv om man har samlet en million poeng har man selv tapt hundrevis av ganger.

 

Hva er poenget med å være god i noe som helst? Man har jo gjort hundrevis av feil, noe som man forhåpentligvis har lært av.

Endret av koots
Lenke til kommentar

Men det er helt sant er at jeg er mye bedre i 4x spill enn spill som Starcraft.

Det lette gameplayet ved å spamme gjør at det kan sammenlignes med Counter Strike nesten. Klikk og skyt.

 

Hvorfor blir de minst realistiske spillene ESport?

 

Men det er historien og underholdnignen i spillene som teller og ikke det å bli kåret til årets nerd.

 

SCII er vel ikke vanskeligere enn å pugge en lekse (Finne ut hvilken unit man kan spamme) men det er nemlig allt det repetative og manglende dybde som gjør det til ett fjortis spill.

 

Hva er egentlig poenget med å være pro i ett spill? Det er det jeg ikke forstår. selv om man har samlet en million poeng har man selv tapt hundrevis av ganger.

fordi pro-gamers kan spille kamper som andre (slik som meg) kan se på når man (jeg) kjeder meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Nå funket jo ikke ligasystemet helt feilfritt sist jeg spilte (før påske), da jeg regelrett ble banket i coppe league, men det var 50/50 i practice og placement matchene.

 

Angående dybde: Hvor mye dybde kan man ha i et RTS spill hvor målet er å ødelegge fienden?

 

4X eller mer. Ta feks Sins of a solar empire eller homeworld.

 

Man burde kunnet seire på mange forkjellige måter.

 

- Bruk av avansert Teknologi

- Kultur

- Erobring

- Rikdom

 

og aller helst litt bedre byggetider.

 

Tar ikke 20 sekunder å sette sammen stridvogner i virkelige\fabrikker, tiden burde vært tidoblet.

Og stridsvogner burde ikke ta skade fra vanlige kuler.

 

CoH er det eneste strategispillet jeg vet om som har skjønnt en del poenger med ha en bedre fysikk og prosess.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Men da ville spillet blitt mye tregere og da tror jeg langt færre ville ha spilt det.

 

Dessuten så tar det nok litt lenger enn 3 min og 20 sek og sette sammen en stridsvogn i virkeligheten.

 

Edit: Hva er poenget med ligasystemet om det da ikke er for å spille mot jevngode motstandere? Jeg blir ikke utfordret av å spille mot platinum, jeg blir totaloverkjørt før jeg omtrent skjønner hva som skjer.

Endret av koots
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Men da ville spillet blitt mye tregere og da tror jeg langt færre ville ha spilt det.

 

Dessuten så tar det nok litt lenger enn 3 min og 20 sek og sette sammen en stridsvogn i virkeligheten.

 

Edit: Hva er poenget med ligasystemet om det da ikke er for å spille mot jevngode motstandere? Jeg blir ikke utfordret av å spille mot platinum, jeg blir totaloverkjørt før jeg omtrent skjønner hva som skjer.

 

Spiller CoH og ville vært glad om det kom en Starcraft mod til det spillet.

Føler ikke det går så veldig tregt da :) Det er ikke vanskelig å få det episk.

 

Holder ett øye til spillet Nuclear Down det ser episk ut men kan feile totalt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er jo klart, men spiller jeg mot en jevngod spiller så burde det statistisk sett være 50/50 om jeg vinner eller ikke.

 

Og når var sist du så 100m hekk hvor alle hoppet sammen over hekk og i mål?

Jeg liker ikke å tape, men det gir deg mye mer innsikt enn å vinne hele tiden. Embrace the loss. Eller noe.

 

 

Og jeg må være litt fanboi nå: Klage på Starcraft og glede seg til "Nuclear Down"... k9z 10hi

 

Vargans protip #5:

 

Spill 1v1 random.

Lenke til kommentar
...

Tar ikke 20 sekunder å sette sammen stridvogner i virkelige\fabrikker, tiden burde vært tidoblet....

Så du mener at det er realistisk at det tar 3-4 minutter istedet? Du vet at det tar lengre tid enn det å bygge en stridsvogn i virkligheten? Det høres nesten ut som du er ute etter en simulator, noe SC aldri kommer til å bli. Det er et RTS.

Lenke til kommentar

Snotrus; Om du ønsker historie så vent til selve spillet kommer ut. Personlig synes jeg kampanjen var veldig bra og derfor rundet jeg den flere ganger. Kanskje passer den delen bedre for deg om det er slik at det går for fort når du spiller mot andre.

SC1 er en enestående suksess e-sportmessig. Det er definitivt ikke fordi man pugger hvilke bygg man skal bygge og units man skal lage. Man kan ikke spille dette spillet med bind for øynene. Du må ha en taktikk, følge den, men også endre den når du finner det nødvendig og det vil ofte være bestemt av motpartens taktikk.

Og siden så utrolig mange spilte og spiller SC1 den dag i dag har det blitt utviklet en mengde strategier og nye vil komme med de nye unitene. Til slutt er det ikke nok å ha kunnskap om rasen du spiller og å være flink taktisk, men du må være flink på micro.

Det finnes et alternativ til dette. I SC1 lagde mange maps og egne spillvarianter. Av elitistene blir det sett ned på, men det var en del som spilte såkalte zero clutter maps hvor man på forhånd ble enige om å ikke angripe før det hadde gått et gitt antall minutter. Kanskje vil det likevel gå for fort for deg, men det er bare å være kreativ så finner du sikkert en variant av spillet du liker.

Endret av kafan
Lenke til kommentar

 

Og når var sist du så 100m hekk hvor alle hoppet sammen over hekk og i mål?

Jeg liker ikke å tape, men det gir deg mye mer innsikt enn å vinne hele tiden. Embrace the loss. Eller noe.

 

Vargans protip #5:

 

Spill 1v1 random.

 

Men om jeg løper 100m hekk mot gold/plat så snubler jeg og brekker beinet på første hekk og blir liggende der.

 

Om jeg spiller 1v1 random kan jeg ende opp som Zerg *grøss* :p

Lenke til kommentar

Jeg syntes matchmaking systemet fungerer fint. Føler det er fornuftig motstand jeg møter hvertfall. Noen er jo såklart noobs, og noen er jævlig gode. Men, man får jo poeng og taper poeng etter som motstanderen er bra eller ikke. 

 

Oh, and btw. Når du taper og er irritert, ikke start et nytt game. Sjekk replayen. Digger at jeg bare kan hoppe rett inn i replayen etter et game, sjekke resources/army og all den driten. Eneste som plager meg med replays er at det ikke er noen mellomting mellom "Faster" og "3x Faster"

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...