Gå til innhold

Nizzen og Soppens jule-oc-konkuranse


Anbefalte innlegg

Ikke hvis du underklokker. Er ikke det lov?

 

Du kan dille med frekvenser så mye du vil.

 

Jeg aner ikke hvor langt ned du kan underklokke alle mulige systemer, men f.eks. med en råtten laptop kan du kanskje sitte der med en poengforskjell som er på halve scoren, og likevel ende opp med å slå en hd4870-rigg som relativt sett har kommet mye nærmere (eks: laptop med 2000 og 1000 poeng i testene = 1000 poeng forskjell, mens om du får 30000 og 28000 på en bra rig = 2000 poeng forskjell, så er jo det en bedre score egentlig enn den laptopen), derfor denne bråkmåten å beregne score på.

 

Zeplyx har jo en adskillig bedre PC enn meg, det må da være urettferdig?

Noen som kan forklare med hvorfor det ikke skulle være urettferdig?

 

Et svar på dette er fiorklart ovenfor.

Men Zeplyx vil jo kunne få en like lav score som meg i Aquamark, men få en mye høyere enn meg i 3dmark06. Jeg skjønner fortsatt ikke åssen det kan være fair.

 

Det kan godt være at det er forskjeller i nedklokkingskapasitet for enkelte systemer, men jeg har ikke i7 eller gtx 295, så jeg aaaaaaner ikke noe om det. Forresten så sliter vel han med for mye GPU-kraft i am3 dersom han har et bedre skjermkort enn deg i utgangspunktet, eller tar jeg feil der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du også gjøre, så får du lavere og slik kan vi fortsette i evigheter.

 

Prøv først og hvis det viser seg og være totalt urettferdig så gjør vi såklart noe med det.

Men ikke ta det på forskudd, for utifra det vi har tenkt så skal det ikke være urettferdig. Om noen har en liten fordel kan ikke jeg vite eller gå utifra.

Det jeg vet er at hadde vi fortsatt med "få den og den scoren" så hadde det forsatt i evigheter.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det vil vel bli ganske urettferdig. Å få lav score er ikkje store problemet, det er berre å sette i gong alt som er av program på ein gong og benche, og der fins det jo ei grense (0 poeng), mens overklokking er mykje vanskelegare. Derfor vil ein med mykje kraftigare maskin ha stort overtak uansett.

 

I "verste fall" vil begge maskinene klare 1 poeng (med alvorleg mange prosessar i bakgrunnen), mens den kraftigaste maskina vil klare ein mykje høgare score, og dermed vinne.

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
Det vil vel bli ganske urettferdig. Å få lav score er ikkje store problemet, det er berre å sette i gong alt som er av program på ein gong og benche, og der fins det jo ei grense (0 poeng), mens overklokking er mykje vanskelegare. Derfor vil ein med mykje kraftigare maskin ha stort overtak uansett.

 

I "verste fall" vil begge maskinene klare 1 poeng (med alvorleg mange prosessar i bakgrunnen), mens den kraftigaste maskina vil klare ein mykje høgare score, og dermed vinne.

What he said.

 

EDIT: Jeg får ikke kjørt aquamark, får en error. Noen som vet hvorfor?

 

20qxc34.jpg

 

Endret av mikkel10
Lenke til kommentar

Bra at du er fornøyd :thumbup:

 

Vi forandret en hel runde for at du ikke hadde innlagt Vista, så av alle her så burde du ha litt tiltro til meg;)

For jeg vil det skal være så rettferdig som mulig:) og forstår at du vil ha det så rettferdig som mulig.

 

Men få scores nå :woot:

 

Og skulle dere 2 klare og få bingo igjen så har vi noe nytt klart :xmas:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Neida, trur ikkje på nokon måte at du har gløymt oss. :thumbup:

 

Forresten, om nokon mot all formodning skulle klare bingo igjen, kan det kanskje vere ein idè å lage neste oppgåve slik at det er umogeleg med bingo, der det t.d. er om å gjere å få flest mogeleg scores etter kvarandre (altså f.eks. 10000, 10001, 10002 osv...). Då slepp ein sååå mange ekstra ekstra ekstra-oppg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...