Gå til innhold

Nizzen og Soppens jule-oc-konkuranse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer til å bruke to skjermer.

 

Jeg skjønner ikke helt det her jeg. Jeg sitter på en E8400 og ATI 4870.

Da klarer jeg å få maks 16k i 3dmark06. Hvis noen da har en mye råere PC enn meg kan jo de få over 20k i 3dmark06. Det vil nok ikke være mye forskjell i åssen de klokker ned i aquamark. Det vil jo være en mye større forskjell i prosent da.

Kanskje jeg har misforstått?

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å bruke to skjermer.

 

Jeg skjønner ikke helt det her jeg. Jeg sitter på en E8400 og ATI 4870.

Da klarer jeg å få maks 16k i 3dmark06. Hvis noen da har en mye råere PC enn meg kan jo de få over 20k i 3dmark06. Det vil nok ikke være mye forskjell i åssen de klokker ned i aquamark. Det vil jo være en mye større forskjell i prosent da.

Kanskje jeg har misforstått?

 

Det er ikke prosent nedklokkoing som teller.

Lenke til kommentar

Akkuratt den delen kan det umulig bli 100% rettferdig på, det med underklokking osv.

Selv om jeg mener at det er ganske rettferdig, det er umulig og være 100% rettferdig i en konk. Selv om vi har dratt den ganske langt nå får og få en vinner.

 

Og underklokking opg overklokking er lov, så lenge overklokking er lov så er underklokking lov.

 

For det går på prosentene som du klarer og få.

Så hvor bra pc man har skal i utgangs punktet ikke gjøre noe forskjell.

 

Zeplyx: hva du gjør med din er opp til deg:P

Så lenge du ikke forandrer på selve benchprogrammene.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Ikke hvis du underklokker. Er ikke det lov?

 

Du kan dille med frekvenser så mye du vil.

 

Jeg aner ikke hvor langt ned du kan underklokke alle mulige systemer, men f.eks. med en råtten laptop kan du kanskje sitte der med en poengforskjell som er på halve scoren, og likevel ende opp med å slå en hd4870-rigg som relativt sett har kommet mye nærmere (eks: laptop med 2000 og 1000 poeng i testene = 1000 poeng forskjell, mens om du får 30000 og 28000 på en bra rig = 2000 poeng forskjell, så er jo det en bedre score egentlig enn den laptopen), derfor denne bråkmåten å beregne score på.

 

Zeplyx har jo en adskillig bedre PC enn meg, det må da være urettferdig?

Noen som kan forklare med hvorfor det ikke skulle være urettferdig?

 

Et svar på dette er fiorklart ovenfor.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Ikke hvis du underklokker. Er ikke det lov?

 

Du kan dille med frekvenser så mye du vil.

 

Jeg aner ikke hvor langt ned du kan underklokke alle mulige systemer, men f.eks. med en råtten laptop kan du kanskje sitte der med en poengforskjell som er på halve scoren, og likevel ende opp med å slå en hd4870-rigg som relativt sett har kommet mye nærmere (eks: laptop med 2000 og 1000 poeng i testene = 1000 poeng forskjell, mens om du får 30000 og 28000 på en bra rig = 2000 poeng forskjell, så er jo det en bedre score egentlig enn den laptopen), derfor denne bråkmåten å beregne score på.

 

Zeplyx har jo en adskillig bedre PC enn meg, det må da være urettferdig?

Noen som kan forklare med hvorfor det ikke skulle være urettferdig?

 

Et svar på dette er fiorklart ovenfor.

Men Zeplyx vil jo kunne få en like lav score som meg i Aquamark, men få en mye høyere enn meg i 3dmark06. Jeg skjønner fortsatt ikke åssen det kan være fair.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...