Gå til innhold

Old Trafford - Turer og opplevelser i Manchester


Latias

Anbefalte innlegg

Her skal jeg komme med tips og råd til hvordan man kan få en god tur i Manchester. Del gjerne deres supportererfaringer, ting som må oppleves når man er i Manchester, eller generelle spørsmål om turer til Manchester. Kommer til å oppdatere denne posten med mer info, så bare skrik ut hvis noe mangler i en slik tråd. :)

 

Old Trafford

old-trafford.jpg

 

Kallenavn: Theatre of Dreams

Adresse: Sir Matt Busby Way, Old Trafford, Manchester, M16 0RA

Eier: Manchester United FC

Brukere: Manchester United FC

Underlag: Naturgress

Banestørrelse: 105 x 68 meter

Kapasistet: 76 212

Påbyggingen kostet: £90.000

Påbegynt: 1909

Åpnet: 19. februar 1910

Tilskuerrekord: 76.962, semifinale i FA-cupen mellom Grimsby Town og Wolverhampton Wanderers, den 25. mars 1939.

Premier League-rekord: 76.098, mot Blackburn Rovers den 31. mars 2007.

Annet: Arrangerte kamper i VM 1966, EM 1996, og CL-finalen i 2003

 

 

Hvordan få billetter til kampen?

- United.no - Du må være medlem av supporterklubben. Derson du melder deg på en tur, ordner Indre Østfold Reisebyrå alt det praktiske for deg. Fly tur/retur Manchester, overnatting, kampbillett, transport i Manchester. Reiseledere fra Supporterklubben og/eller reisebyrået er også inkludert i prisen. Dersom du kun ønsker kampbilletter, blir du prioritert dersom du er medlem av både Supporterklubben og One United.

- UnitedTravel.no - Billig alternativ som tilbyr hotellpakker og kampbilletter. Fly må ordnes selv.

- Steve Perryman Sport Travel - Litt dyrere alternativ som også tilbyr hotellpakker og kampbilletter.

- Matchday - Hotellpakker og kampbilletter.

 

 

Hvordan reise til Manchester fra Norge?

- Fra Torp: Billigselskaper som Ryan Air tilbyr dessverre ingen reiser direkte til Manchester. Dersom du bor i nærheten av Torp, kan du ta flyet til John Lennon Airport i Liverpool, og deretter ta bussen videre til Manchester. Fra JLA skal du ta bussrute nr. 700 som går til Manchesters Chorlton Street busstasjon.

- Fra Rygge: Som sagt, Ryan Air tilbyr ingen reiser direkte til Manchester. Ta flyet med Ryan Air til London-Stansted. Etter det har du flere muligheter: 1) Kom deg til Victoria. Ta en reisebuss derfra direkte til Stretford i Manchester. Dette vil ta ca. 5 timer. 2) Ta toget til Nuneaton. Deretter tar du toget til Crewe og fra Crewe går toget til Manchester. Her må du bytte tog flere ganger, og reisen kan ta opptil fem timer. 3) Ta toget til Tottenham Hale. Derfra tar du t-banen Victoria Line til London Euston. Fra London Euston går toget til Manchester Piccadilly. 4) Derson du har en fet lommebok og dårlig tid, kan du alltid ta flyet fra London-Stansted til Manchester. Men dette kan koste opptil £300.

- Fra Gardemoen: Fly med SAS direkte til Manchester.

 

 

Hva bør man sjekke ut mens man er i Manchester?

- Trafford Centre - Stort shoppingsenter med opptil 280 butikker. Er nok ikke det billigste senteret, men man kan fort ende opp med å kjøpe mange ting. Sies at de rike fotballfruene shopper der, så du kan fort måte noen kjente personer dersom du er litt heldig.

- Red Legends - Suvenirbutikk med masse United-stoff kun 140 meter unna stadion.

- The Printworks - Haugevis av restauranter, barer og klubber, i tillegg til en kinohall og et treningsstudio. Husk å sjekke ut Norwegian Blue når du først er i The Printworks!

- Manchester Evening News Arena - Sjekk ut om det er noen konserter eller annen underholdning mens du er i byen.

Museum og tour - Lær mer om den fantastiske historien til klubben i ditt hjerte.

- Red Café - Kaféen som gjør dagen spesiell. Videovegg som viser herlige Manchester United-videoer. Herlig utvalg av mat også. Husk å holde øye med inngangsdøra, for man vet aldri hvilke United-legender som kan komme inn.

- Megastore - Nærmere 1600 kvadratmeter med United-ting. Større fotballbutikk må du nok lete lenge etter.

- The Lowry - Opplev teater, opera, ballett, moderne dans, musikaler, show for barn, rock, pop, jazz og komedie.

 

 

Hvor skal jeg bo?

Sjekk ut denne siden for hoteller og priser i Manchester.

 

 

Hvem skal på United-kamp?

12. desember: Manchester United - Aston Villa (SpencerReid, niko_90)

15. desember: Manchester United - Wolverhampton (SpencerReid)

27. februar: Manchester United - West Ham (Tobbe777)

24. april: Manchester United - Tottenham (Saiyaman)

Endret av Latias
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Den ligger rett ved Portland Street, hvor blant annet Hotel Britannia, Ramada og Premier Inn ligger. Som igjen er blant de mest brukte hotellene for nordmenn.

 

Jeg vil tro at det er grunnen til at man bruker disse hotellene, selv om ingen vil snakke høyt om det

 

:love: Long Legs.

Endret av TobiasFunke
Lenke til kommentar
Jeg drar snart over for å se United - Villa, så Wolves-kampen noen dager senere. Jeg og min kompis har bestilt gjennom Unitedtravel, og jeg gleder meg noe forferdelig :) Eneste haken er at vi sannsynligvis kommer til å surre oss bort, da vi begge er svært tumlete av oss :p

Surre dere bort :p? Det er utrolig vanskelig ;) Jeg dro dit alene, og fant både hotell og stadion :) Hvilket hotell skal dere sove i ;)?

Lenke til kommentar

Når jeg var der bodde vi på Jurys Inn. Helt greit plass. Det var veldig enkelt å finne frem synes jeg. Hadde et lite kart med oss, og det er jo alltids bare å spørre om hjelp! Prøvde også å gå inn på Hard Rock Café med Manchester United skjorta på etter kampen, men da ble vi pent bedt om å ta på oss en mer nøytral skjorte. Forståelig, egentlig.

Lenke til kommentar
Jeg drar snart over for å se United - Villa, så Wolves-kampen noen dager senere. Jeg og min kompis har bestilt gjennom Unitedtravel, og jeg gleder meg noe forferdelig :) Eneste haken er at vi sannsynligvis kommer til å surre oss bort, da vi begge er svært tumlete av oss :p

Surre dere bort :p? Det er utrolig vanskelig ;) Jeg dro dit alene, og fant både hotell og stadion :) Hvilket hotell skal dere sove i ;)?

Hehe, men du har ikke møtt oss :p Jeg blir bare kalt Tåka av far min, sier vel nok ;) Husker ikke hvilket hotell det var, skal sjekke det ut :)

Lenke til kommentar
Jeg drar snart over for å se United - Villa, så Wolves-kampen noen dager senere. Jeg og min kompis har bestilt gjennom Unitedtravel, og jeg gleder meg noe forferdelig :) Eneste haken er at vi sannsynligvis kommer til å surre oss bort, da vi begge er svært tumlete av oss :p

Skal også over for å se Villa og Wolves nå om noen dager. Som jeg nevnte i RedCafe-en vår så har jeg sesongkort der nå, så det blir nok en del kamper fremover.

Lenke til kommentar

Husker første kampen min på Old Trafford. Det var i April 2006, akkurat når det var så jævlig flystreik i Danmark. Ventet i over 30 timer i kø på flyplassen i København og måtte sove på gulvet der, men vi kom fram til Manchester 4 timer før kampstart :D

 

Manchester United - Liverpool

 

Ganske kjedelig kamp, men i det 90.min kom Rio å header inn seieren :D

 

Se filmen hos Youtube

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen som vet hvor jeg kan få tak i billetter til ligacupfinalen? Jeg har allerede bestilt fly til England så jeg få tak i billetter? Noen som vet noe?

 

 

Prøv FA eller United Supporterten.Meld deg inn i One United ASAP,for du kan også søke billetter via dem.Kjenner jeg billettfordelingen riktig vil supporterne som har vært på flest bortekamper eventuelt ligacup-kamper bli prioritert.Men det er tross alt snakk om 30 000 billetter,så jeg vil si du har en fair sjanse..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...