Gå til innhold

Liverpool: Overgangstråden - rykter, spekulasjoner og ønsker


Varmo

Anbefalte innlegg

Rangerer Meireles høyere enn både Adam og Aquilani, så om han selges er det et steg tilbake IMO. Var veldig god fra januar - etter King Kennys return. Etter han fikk spille sin vanlige rolle igjen scora han jevnlig mål også. Digger at han alltid kommer på sugende løp dypt fra banen og inn til motstanderens 16, virker som han har en veldig god løpskapasitet. Faktisk minner meg han litt om en Gerrard for en del år tilbake siden, som alltid kommer på løp bakfra og kan avslutte med gode skudd. Skal ikke undervurdere verdien av å ha en slik spiller. Ærlig talt, hvor ofte har ikke det blitt whinet her om at vi aldri har mer enn èn/to spillere i boksen når vi angriper?

 

Raul Meireles - Cool as fuck.

 

 

Ang Aquilani så er det bare å selge, han trivdes åpenbart ikke i PL, og vil ikke spille for oss. Får vi noe i nærheten av det vi kjøpte for håper jeg vi selger kjapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser virkelig ikke helt hva vi skal med Adam.

 

Jaja, han slår iallefall gode cornere.

 

Her vil han bidra med overblikk fra midtbanen med en venstrefot og crosspasninger vi sårt trenger fra midten.

 

Favorittklubben din kjøper nok ikke en spiller uten at de ser på han som en løsning for oss på noe vi mangler :) Comolli har egenskaper/viten innen fotball du ikke har.

Lenke til kommentar

For min del handler det først og fremst om dekning, bredde og en større solidhet i troppen og på benken. Det er vel så viktig som en bra førsteellver, og er det store vi har manglet de siste årene. Får vi inn flere solide spillere i sommer som bedrer dekningen og bidrar til en sterkere tropp, er det et godt steg mot å kunne kjempe høyere enn vi har vært i stand til. Vi er ikke linket til de største stjernene på øverste hylle, kanskje utenom Mata, men vi linkes til en rekke solide spillere som er vant til PL, og man skal ikke se bort ifra at det langt på vei er det vi trenger. Jeg ønsker meg gjerne en klassespiller á la Mata, Aguero eller andre vi er linket til, og en del gode og solide spillere som forsterker troppen vår totalt sett. Da skal jeg si meg svært godt fornøyd med sommeren.

 

Stemmer det med Adam, vil vi hvert fall ha god bredde på den sentrale midtbanen. Gerrard, Lucas, Spearing, Henderson, Adam, Meireles og kanskje Aquilani, men minst en av de to sistnevnte vil forsvinne (og vi må beholde minst en, helst Meireles). Dette er en allsidig midtbane med svært god dekning, som vil bidra til økt konkurranse, sterkere tropp, flere muligheter å gå for og god dekning. Da kan vi for eksempel unngå å spille med Lucas og Spearing på midtbanen samtidig halve sesongen ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe Charlie Adam? Hmm...

 

Mannen jobber som besatt i begge retninger og er på mange måter en "fattigmanns Frank Lampard" - noe som ikke nødvendigvis er en negativ betegnelse da det fort betyr at han er en av ligaens beste midtbanespillere. I tillegg til dette er han på vei inn i sin beste alder og er tilgjengelig for et sted i nærheten av 10 millioner pund. Til sammenligning så krever Palermo 40 millioner pund for en relativt utestet diva i Pastore. Jeg ville tatt Adam over Pastore hver eneste dag i uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må passe på så vi ikke er helt på siden av virkeligheten da folkens.

 

Smågal: Vi kjøpte Aquaman for £17+3M, han linkes vekk for overgangssummer på rundt £9-11M. Jeg er ikke fornøyd før vi får rundt £13-15M, noe jeg aldri tror vi får.

 

Hewitt: Spearing startet 9 PL kamper for oss, ergo blir det kanskje kvarte sesongen i stedet for halve. Vi hadde vår beste poengfangst på disse 9 kampene en noen andre 9 kampers rekker hele året. Kenny fikk utviklet egenproduserte spillere samtidig som han fikk resultater. Spearing blir med andre ord en nyttig squadplayer neste sesong. En local-lad som gir 100% innsats når han spiller og som tåler å sitte på benken.

 

LarsP: Charlie Adam spiller for en Championship klubb som har solgt flere av de gode spillerne sine etter nedrykket. De er totalt blottet for opprykksambisjoner. Samtidig går kontrakten hans ut om 12 mnd og han la inn en transfer request i januar. Å betale £10M for en slik spiller er galskap når vi har Aquiliani, Mereiles, Gerrard og Henderson som kan bekle 2 av de 3 plassene Adam kan være tiltenkt.

Lenke til kommentar

Men nå må du ikke glemme at Aquiliani har gjort hva han kan for ikke å komme tilbake til Pool.... Og Gerrard er fryktelig mye skadet.....

 

Da minker det plutselig igjen.

 

Gerrard sine skadeplager er medberegnet ved at vi har 4 spillere til å dekke opp på 2 posisjoner.

 

Forsvinner Aquiliani eller Meireles bør vi kjøpe inn en til. Men pr dags dato så er Aquaman ikke salgbar til ønsket pris og skulle helst sett at vi beholdt Meireles.

 

Jeg sier ja takk til Adam for max £7-8M hvis vi får solgt Aquaman for min £12M. Da har vi fått inn spissferdigheter og kvittet oss med et feilkjøp. Samtidig har vi fått inn £5M som kan brukes på andre posisjoner.

 

Et annet overordnet faktum er jo at Liverpool sårt trenger 1-2 vinger, en midtstopper og venstreback. Alle disse fire posisjonene trenger vi friskt blod til og vi henter Henderson og jakter Adam. Blir som å hente to appelsiner da vi helst skulle hatt en lampe.

 

Dog kan Henderson spille høyrekant, men hans beste posisjon er sentralt. Føler det begynner å hope seg opp med "kantspillere" som trives best sentralt i banen.

Lenke til kommentar

Rykter:

 

Liverpool skal etter sigende være klare til å gjennomføre overgangen til Charlie Adam for £8M iløpet av 48 timer.

 

De første budene fra Anfield startet på £6,5M. Det forventes at Aston Villa mulig vil prøve seg med et bud da deres nye manager Alex McLeish hadde Adam under sine vinger i Rangers.

 

til den max prisen kan jeg være med på at Adam kan være et godt kjøp. Men da blir det ikke lett å få veldig gode priser for enten Aquaman eller Meireles.

 

Samtidig meldes det om at vi har fått bud på Clichy og Downing avslått.

 

link: - ESPN rykter

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Nå må passe på så vi ikke er helt på siden av virkeligheten da folkens.

Hehehe. :D.

 

Hewitt: Spearing startet 9 PL kamper for oss, ergo blir det kanskje kvarte sesongen i stedet for halve. Vi hadde vår beste poengfangst på disse 9 kampene en noen andre 9 kampers rekker hele året. Kenny fikk utviklet egenproduserte spillere samtidig som han fikk resultater. Spearing blir med andre ord en nyttig squadplayer neste sesong. En local-lad som gir 100% innsats når han spiller og som tåler å sitte på benken.

At det var en god kamprekke og at Kenny virkelig fikk vist prestasjoner som manager i en vanskelig tid er én ting og det er kanonbra jobb. Men det sier seg selv at en midtbane hvor vi spiller med Lucas og Spearing ikke holder en sesong gjennom. Vi var sårbare for skader når vi kun hadde Gerrard, Meireles, Lucas og Spearing (teller ikke med Poulsen), da skader og suspensjoner alltid kommer. Og det så vi da når Gerrard var ute, da var vi stuck med tre sentrale midtbanespillere som spilte det meste av kamper, og to av dem er defensive og begrensede spillere (ja, de har sin nytte såklart, men de er begrensede til det de er gode på).

 

Det vi har klaget på i alle år er bredden og dekningen i troppen, og nå når vi ser ut til å prøve å bygge en mer solid tropp over-all så skal vi ikke klage på det. Jeg kan skjønne at spillere som Adam og Downing ikke er førstevalget, og i førstnevntes tilfelle ikke er der vi mest behøver spillere, men å bygge en solid tropp for hele sesongen er så utrolig viktig. Får vi inn Henderson, Adam, (Aquilani?), en back-up-spiss, aller helst to vingtyper, en midtstopper og en venstreback (Insua?), og samtidig unngår å selge bort mange av de mer solide spillere i dagens stall, har vi bygget stallen om til en solid stall med bredde og dekning - noe som vil komme utrolig nytting med i en lang sesong, og jeg tror vi er med og kjemper om CL-plass da.

 

Husk at sommeren er lang, det internasjonale vinduet er ikke åpent enda. Comolli og Kenny har nok en plan for alle posisjonene vi sårt trenger spillere, og de gjør nok sine prioriteringer ut fra hvilke spillere de skal hente, ikke nødvendigvis de mest trengende posisjonene først. Vi får heller ta en oppsummering av sommervinduet når det er stengt.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Pault86 Paul Thompson

Its not official yet but Charlie Adam is now an LFC player.

 

@Blackpool_BFC Blackpool FC News

Liverpool's Stephen Darby & Jonjo Shelvey are part of the Charlie Adam deal, should be all wrapped up by Monday at the latest.

 

Hvorfor kjøpe Charlie Adam? Hmm...

 

Mannen jobber som besatt i begge retninger og er på mange måter en "fattigmanns Frank Lampard" - noe som ikke nødvendigvis er en negativ betegnelse da det fort betyr at han er en av ligaens beste midtbanespillere. I tillegg til dette er han på vei inn i sin beste alder og er tilgjengelig for et sted i nærheten av 10 millioner pund. Til sammenligning så krever Palermo 40 millioner pund for en relativt utestet diva i Pastore. Jeg ville tatt Adam over Pastore hver eneste dag i uka.

 

Enig i alt, og ikke minst linken Carroll -> Adam kan bli giftig.

Lenke til kommentar

Godt at det er snakk om lån av Shelvey ja. Mtp. at vi ikke har EL osv. neste sesong så tror jeg han kan ha godt av å spille hver uke i Blackpool, vil jo også gjøre savnet av Adam mindre hos The Tangerines, så dealen blir jo også mer attraktiv for deres del.

 

Tenkt scenario ang. sentrale midtbanespillere i stallen osv:

 

Gerrard

Lucas

Adam

Henderson

Spearing

Poulsen (selges forhåpentligvis)

Meireles (selges muligens?)

Aquilani (selges muligens?)

Shelvey (utlånt 1 år).

 

Hvis dette er tilfellet, så tror jeg faktisk ikke det er helt usannsynlig at vi henter enda en midtbanespiller, og da fortrinnsvis en def./ballvinnende som alternativ til Lucas. Selvsagt veldig usikkert, og avhengig av at vi får solgt "de vi skal". Men hadde ikke blitt veldig overrasket heller.

Lenke til kommentar
SITAT @SkyS_Transfers SkySportsTransfers Charlie Adam looks set to complete him move to Liverpool by Tuesday, The fee is to believed to be around £8m rising to £10m
[/sitat]

 

Og muligens utlån av Jojo og Darby.

 

Bekreftet:

[sitat=Blackpool_BFC Blackpool FC News Charlie Adam has agreed to sign for Liverpool FC, should all be made official by tomorrow. #LFC ]
Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Interessante poenger YNWA32, + fra meg.

 

Er enig i mye av det du sier, og argumentasjonen. Er fortsatt noe skeptisk til Adam, men hvis han nå går til oss skal det bli veldig spennende å se hvordan han utvikler seg med bedre spillere rundt seg. Tror det kan slå begge veier for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Interessante poenger YNWA32, + fra meg.

 

Er enig i mye av det du sier, og argumentasjonen. Er fortsatt noe skeptisk til Adam, men hvis han nå går til oss skal det bli veldig spennende å se hvordan han utvikler seg med bedre spillere rundt seg. Tror det kan slå begge veier for å være ærlig.

 

takker for det Termo.

 

Jeg må understreke at jeg er skeptisk til å kjøpe Charlie Adam, mye av hans frie rolle i år gikk på bekostning av forsvaret til Blackpool. Så vi kan få litt defensive problemer med Adam på banen mot de beste lagene.

 

Derimot tror jeg hans gode crossere og cornere kan bli et livsfarlig våpen med vår hodesterke midtspiss.

 

Dog har jeg alle forventninger til at Adam kommer mer til sin rett med gode spillere rundt seg på banen og en Lucas bak seg som har en jobb, nemlig å tette hullene etter Adam.

 

Når det er sagt så er det spesiell ting med spillertypen Charlie Adam. Med de egenskapene og styrkene han har trenger han å spille mye og fast for det er viktig å ha "touchen" inne for Adam. Dette kan bli et problem i Liverpool der midtbanen er overbefolket.

 

jeg er uansett spent på de neste ukene. Ønsker selvsagt Adam velkommen og bare fint at vi låner ut Jono S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...