Gå til innhold

Pc i Mineralolje @ Oljeskvetten - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Brukbare? Dette er jo bedre enn perfekt jo!

 

Jeg skal nominere deg for det årets hjelpe medlem greinene eller hva det er :p

 

Årets hjelpe greie? Forklar litt mer, har nemlig en fyr som passer perfekt til den rollen se...

 

Jeg mener jeg så en sånn tråd for en stund siden, Da jeg var "Ny". Og da var det en del som var nominert. Og det var premie osv..

 

Snakker du om KongKake eller? :tease:

 

Tenkte mer på "pululf" jeg, han har gjort så mye innenfor GFX, at SigmaFlow ikke ville vært slik den ser ut som den dag idag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker. :wee: Fant ut at jeg hadde brukt nok tid på å klage på at det ikke var noe fremgang, så fant ut at jeg heller fikk hjelpe deg litt i gang. :p

 

Forresten, du trenger 15 liter olje til det kabinettet jeg tegnet, altså en fjerdedel av hva akvariet krevde. Går du for microATX -hovedkort er du mulig å få fikset et enda mindre akvarie, og bruke enda mindre olje. :)

 

Og en ting til, for en sterkere og mer tålbar konstruksjon bør du kjøpe en plexiglassbit på 104x26 cm, og bøye til denne slik at korteplate 1 og 2 pluss langplate 1 og 2 erstattes av denne. Da får du kun skjøt pluss punktene der bunnplata festes i sideplaten(e). :)

 

Det forstod jeg veldig lite av :(

 

Siden det er mindre olje er det lettere for meg å få kjøpt det. :cry: Jeg får tårer i øynene..

 

Men hvis jeg skal bruke mATX kort. Så får jeg ikke brukt RAM brikkene fra Vendur. Og jeg kan ikke få brukt ytelsen fra 5850 og Phenom fullt ut..

 

Hva får deg til å si dette? Så vidt jeg vet yter mATX som regel mer eller mindre identisk som ATX. I det minste på stock hastigheter, og gitt at man har 4 RAM-slots. Ytelsesforskjellen vil i det minste være mye mindre enn kostnadsforskjellen.

Lenke til kommentar

Takker. :wee: Fant ut at jeg hadde brukt nok tid på å klage på at det ikke var noe fremgang, så fant ut at jeg heller fikk hjelpe deg litt i gang. :p

 

Forresten, du trenger 15 liter olje til det kabinettet jeg tegnet, altså en fjerdedel av hva akvariet krevde. Går du for microATX -hovedkort er du mulig å få fikset et enda mindre akvarie, og bruke enda mindre olje. :)

 

Og en ting til, for en sterkere og mer tålbar konstruksjon bør du kjøpe en plexiglassbit på 104x26 cm, og bøye til denne slik at korteplate 1 og 2 pluss langplate 1 og 2 erstattes av denne. Da får du kun skjøt pluss punktene der bunnplata festes i sideplaten(e). :)

 

Det forstod jeg veldig lite av :(

 

Siden det er mindre olje er det lettere for meg å få kjøpt det. :cry: Jeg får tårer i øynene..

 

Men hvis jeg skal bruke mATX kort. Så får jeg ikke brukt RAM brikkene fra Vendur. Og jeg kan ikke få brukt ytelsen fra 5850 og Phenom fullt ut..

 

Hva får deg til å si dette? Så vidt jeg vet yter mATX som regel mer eller mindre identisk som ATX. I det minste på stock hastigheter, og gitt at man har 4 RAM-slots. Ytelsesforskjellen vil i det minste være mye mindre enn kostnadsforskjellen.

 

 

Jeg veit ikke jeg, Men jeg er litt mere for ATX da. Veit du sånn cirka hva ytelsesforskjellen på et mATX og ATX kort er i samme prisklasse?

 

Med tanke på spilling.

 

Men jeg fant ingen Micro Atx kort med AM3 og DDR2..

Lenke til kommentar

Men hvis jeg skal bruke mATX kort. Så får jeg ikke brukt RAM brikkene fra Vendur. Og jeg kan ikke få brukt ytelsen fra 5850 og Phenom fullt ut..

 

Hvor har du dette fra?

 

 

Start på toppen på workloggen, så blar du litt nedover. Så kan du skimte noen "få" logoer.. Så står det hva som har blitt sponset.

 

Har ikke kjøpt phenom enda.. Men det er skal gjøres.

Lenke til kommentar

Men hvis jeg skal bruke mATX kort. Så får jeg ikke brukt RAM brikkene fra Vendur. Og jeg kan ikke få brukt ytelsen fra 5850 og Phenom fullt ut..

 

Hvor har du dette fra?

 

 

Start på toppen på workloggen, så blar du litt nedover. Så kan du skimte noen "få" logoer.. Så står det hva som har blitt sponset.

 

Har ikke kjøpt phenom enda.. Men det er skal gjøres.

 

Ikke selve delene, men informasjonen om at de er inkompatible med hverandre.

Lenke til kommentar

Du får mATX med to PCI-E -porter, blant annet DFI sin LanParty Jr. -serie. :)

 

Angående det med den platen som du ikke skjønte, så mente jeg det at du med hjelp av en varmepistol kan varme opp plexien, og bøye den til. På den måten kan du slippe å skjøte sammen hjørnene på kabinettet, men heller bare få en skjøt. :)

 

Btw, er HD5850 noe lengre enn selve hovedkortet? I såfall tror jeg at jeg må fikse litt på kabinettet.

Lenke til kommentar

Målene blir vel sånn her?

 

Sider - tank: 1056mm x 260mm

Bunn - tank: 328mm x 200mm

Plate for hovedkort: 300mm X 305mm

Plate for PSU: 217mm x 160mm

Plater for HDD: 217mm x 113mm

 

Legg merke til at jeg lagde tegningen med ca. mål da, så du kan jo gjerne runde opp litt, hvertfall på platene for PSU, HK og HDD. :)

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har det skjedd noe med prosjektet i det siste?

 

Om du ikke har sett det før kan du jo ta en titt i denne tråden for inspirasjon thumbup.gif

 

 

Heisann..

Jeg må beklage at det er stille ifra meg.. Har ikke hatt tid til dette, konf snart. Men det er på tide, og jeg må snart få fart på sakene.. Jeg begynner å bli så fristedt av godsakene i skapet..

Sponsorene føler seg kanskje lurt, men det er dem ikke... Alt tar sin tid. og dette skal bli ferdig.

 

Han som har laget denne har gjort en sykt god jobb as. Må se nermere på det i morgen, men nå må jeg legge meg. Har tentamen i morgen, så ønsk meg lykke til:)

 

Da9

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...