Gå til innhold

Hvem selger Dell ladere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel mer eller mindre ingen tror jeg. Disse laderene er temmelig originale. Men jeg tror clas ohlson (eller biltema?) selger noen slike "universalladere" for noen hundrelapper. De fungerer slik at du velger en kontakt på enden som passer i din pc, så skrur du på et hjul slik at spenningen blir riktig og du har en lader.

Lenke til kommentar

Om du har orginal laderen så står det et modell nr under den.. f.eks pa-12..

Om du tar produkt nr og søker på ebay, så finner du nok en billig lader :)

Om du ikke har orginal laderen så kan du nok klare å finne rett lader da også.

Men om det står at du kan bruke 2 typer lader, så bør du nok ta den kraftigste for sikkerhetsskyld.. hvis ikke kan du ende opp med samme problem som jeg hadde en gang.. at den ikke klarte å kjøre maskina på full fart og lade samtidig.. jeg hadde faktisk bedre hastighet om jeg kjørte den på batteri, enn om laderen sto i..

Lenke til kommentar

Det greieste er å kjøpe en original Dell-lader. Pluggen som går inn i PCen har i tillegg til pluss og minus, en tredje leder som gir 8 volt. Sistnevnte sender informasjon om hvorvidt laderen er original og maks effekt på laderen (90w, 115w eller 150w).

Jeg har en HP laptop med lader med samme plugg og som yter det samme som laderen til min Inspiron 9400. Dell'n nekter å ta i mot strøm fra den.

Lenke til kommentar
Det er nok en sånn ;) Men den du linker til er en PA-10, det jeg trenger er en PA-12. Vet ikke hva forskjellen er jeg men...

Har noen av dere kjøpt noe derfra, slik at det er trygt å kjøpe der?90

PA-10 er 90 W lader mens PA-12 er 65 W lader. PA-15 er 150 W lader. PA-13 er 130 W lader.

Så vidt jeg vet kan du bruke alle disse laderene. Jeg fikk med PA-10 når jeg kjøpte min Inspiron 9400, men har nå betstilt meg en PA-15 da jeg har byttet CPU og OC'a skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...