Gå til innhold

Hvordan bruke bittorrent nå som TPB tracker er stengt?


mrs.robinson

Anbefalte innlegg

Som sikkert mange har opplevd så har det skjedd noe denne høsten mtp hastighet på torrents.

Nå har de like godt stengt TPB for godt.

 

Hvordan kan en da fortsette å laste ned torrenter som ikke var komplette? Har flere torrenter som ikke er komplette og so jeg gjerne skulle fått lastet ned komplett. Hva skjer nå?

 

TPB mener DHT og Peer Exchange samt opentracker skal løse alt.

 

Bruker uTorrent og har haket av både DHT og Peer Exchange. Likevel så er hastigheten på de jeg venter på skal bli komplette latterlig. Har fulgt og prøvd alle triksene mtp DL speed for uTorrent uten at det hjelper.

 

Jeg er stygt redd for at hastigheten vi nå ser er resultatet av stengt tracker hos TPB.

 

Er det noen trackere man manuelt kan legge til? Noen "universaltrackere"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sikkert mange har opplevd så har det skjedd noe denne høsten mtp hastighet på torrents.

Nå har de like godt stengt TPB for godt.

 

Hvordan kan en da fortsette å laste ned torrenter som ikke var komplette? Har flere torrenter som ikke er komplette og so jeg gjerne skulle fått lastet ned komplett. Hva skjer nå?

 

TPB mener DHT og Peer Exchange samt opentracker skal løse alt.

 

Bruker uTorrent og har haket av både DHT og Peer Exchange. Likevel så er hastigheten på de jeg venter på skal bli komplette latterlig. Har fulgt og prøvd alle triksene mtp DL speed for uTorrent uten at det hjelper.

 

Jeg er stygt redd for at hastigheten vi nå ser er resultatet av stengt tracker hos TPB.

 

Er det noen trackere man manuelt kan legge til? Noen "universaltrackere"?

stygt redd for at du ikke helt har lest teksten i den siste bloggen på TPB til slutten

 

*tillegg for meg går det fortere med magnet links en oldschool torrents :D

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

I dag annonserte det beryktede fildelingsnettstedet The Pirate Bay at de kutter ut trackeren, altså selve serveren som organiserer alle som deler filene.

 

I følge Pirate Bay-grunnleggerne representerer dette fremtiden for fildeling, da evolusjonen av BitTorrent-protokollen har gjort det unødvendig å bruke trackere. I stedet kan protokollen fungere like bra med løsninger som DHT og PEX, som er desentraliserte systemer for nedlastning.

 

fra denne side:

http://www.itavisen.no/828737/pirate-bay-kutter-ut-trackeren

 

edit: :!: for tiden går det å laste ned, sinnsykt fort

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...