Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vil dere jeg skal stemme på frayed, orion eller blackened med mine 2 stemmer som kommer til å være en fis i en orkan?

 

Det er jo dog ikke værre for dere som sutrer over listen å selge billetten(e) deres ;-)

Du må nesten spørre deg selv, vil du ha de samme sangene som går igjen på hver eneste konsert? (Sad But True, Nothing Else Matters etc). Eller vil du utnytte sjansen til å høre noen av de gode sangene som nesten aldri blir spilt? Til tross for at det er så sinnsykt bra trøkk i de. (Frayed ends of sanity, four horsemen, harvester f.eks).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vil dere jeg skal stemme på frayed, orion eller blackened med mine 2 stemmer som kommer til å være en fis i en orkan?

 

Det er jo dog ikke værre for dere som sutrer over listen å selge billetten(e) deres ;-)

Ja for den saks skyld, hva er da vits å stemme på One, Sandman når de ligger 200+ stemmer foran de andre, blir det da en bedre fis i vinden? føles det bedre å fjerte med flere folk? :tease:

Lenke til kommentar

Da ser jeg at vi har kommet oss til en nesten helt standard setliste. Faen er det folk tenker med når de først har muligheten stemme fram låter som skjelden eller aldri har blitt spilt live før.

 

Er jo mye viktigere å få hørt Sandman, Sad But True og Nothing Else Matters for ørtene gangen, helvete!!!

 

Eneste låta som ligger der nå som jeg ikke har hørt live før er Whiskey in the Jar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror problemet er at "folk flest" ikke har hørt så mye Metallica, så når de leser låttitler som f eks "The Four Horsemen" eller "Dyers Eve" så sier det dem null og niks, og de går heller for de titlene de har hørt tidligere. Derfor velger de ihjelspilte låter som "Enter Sandman", "Nothing Else Matters" og "Sad But True".

 

Det er "litt" irriterende, for det viser bare at de fleste som møter opp på Metallicakonserter egentlig ikke har noe ekte forhold til bandet annet enn at "det hørtes litt kult ut det jeg hørte på P4"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det burde være metclub krav for å stemme på låter..

Helt sykt at frayed f.eks lå på en soleklar førsteplass, og raste rett ut av lista etter at alle kunne begynne å stemme, sammen med mange andre gode låter.

 

Edit: One, Fade to Black, Nothing Else Matters, The Unforgiven, Sanitarium OG Orion i samme konsert.. Misforstå meg rett, digger alle sangene, men så mange sanger med lavt tempo? :hmm:

 

Hadde holdt i massevis med Sanitarium + Orion f.eks..

Endret av Trollface
Lenke til kommentar

Orion er jo instrumental, ser ikke helt greia med den.. Ja, den er kul, men jeg kan ikke stå å synge med på et gitarriff :p

 

Pfft.. Orion er et av de beste musikalske stykkene de har laget, tekst eller ikke. Jeg syns Orion og Call of Ktulu er to av de aller beste sangene til Metallica.

Man MÅ jo ikke stå og gaule surt i 2 timer, heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...