Gå til innhold

Metallica - Gutta kommer til Bergen! - Generell diskusjon rundt bandet, konserter og album!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hilste på Fredrik og Stian i fjor i April. Var på Metallica på Telenor Arena, også bodde jeg samme sted som Stian og Fredrik. Så gikk jeg hen (på hostellet) og sa: "Hei, er ikke dere Tantara?". Jeg spiller i band selv, og jeg vet at det hadde vært jævlig moro om noen kom bort til meg sånn og spurte om det. Husk at dette var for et år siden, atlså en stund før de begynte å spre ordet og bli litt kjent i underground metal-miljøer.

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som synes at de eneste i Metallica som virkelig er verdt å høre på er James Hetfield og Robert Trujillo?

 

Altså, James Hetfield har en sykt fet stemme og Trujillo spiller jo bass som en gud, mens Kirk Hammet kan spille soloer etter skala og Lars Ulrich sliter til og med iblant med å holde takten og tørr aldri å begi seg utenfor skarptromma når det kommer til fills.

 

For all del, de har sykt mange bra låter. Jeg mener bare at noen av medlemmene egentlig ikke er spesielt flinke til å spille.

Lenke til kommentar

Det jeg blir litt lei av er alle wah-soloene til Kirk. At ikke Lars holder det nivået han gjorde for 20 år siden er noe alle kan si seg enig i. Får se hvordan spillinga er på det neste albumet.

Men hadde han egentlig noe spesielt nivå for 20 år siden? Han har da egentlig aldri vært noe spesielt å skryte av synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Synes at han gjorde sakene sine ganske mye bedre før i tiden. Men jeg har ikke allverdens peiling på trommiser da. Personlig er Danny Carey i Tool min favoritt. Lars er der oppe han også, dog det er mer pga personligheten og mannen Lars Ulrich. Ikke hvor god han er på trommer akkurat i dag. James og Rob er nok de to som oser mest verdensklasse i mine øyne selv om jeg elsker de to andre også.

Lenke til kommentar

Trommiser får et utall slitasjeskader når de drar på årene, spesiellt de som har så og si spilt i ett siden 1980 som Lars har gjort.

De sliter vekk brusk i skuldrene og knærne bl.a pga den ekstreme repetisjonen disse musklene gjennomgår.

 

Phil Collins har lagt opp trommingen for godt nå nylig, han har jo trommet i Genesis siden 70-tallet. Han har så vondt i armene at han må sprøyte inn stoffer for å kunne gjøre dagligdagse ting.

 

Så at Lars høres litt mere skranglete ut med årene er egentlig naturens gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...