Gå til innhold

Assassin's Creed II - Diskusjonstråd


Gjest

Anbefalte innlegg

Kom til Venezia for ca en time siden, gøy. Har spilt siden jeg sto opp til nå, tar det at spillet fryste som et tegn på at jeg burde ta en pause.

Da bør du ta en pause, for du er over halveis i spillet.

 

Det gjør ikke noe, jeg antar at det å gjøre alle sidequests gjør spillet noe lenger? Og det å bare tulle litt rundt... Selv om det fort blir kjedelig.

 

Oh wow, alle gåtene har vært alt fra enkelt til veldig enkelt fram til nå. Er en serie med bilder og teksten "Frøene ble plantet idet to verdener ble til én. Pass opp for snikmorderne, barn av de to verdene!" Har sittet ganske lenge med den nå, blir gal. Noen hint? Gidder ikke finne direkte guide.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg skjønte den... Selv om det fortsatt er forvirrende. Du ser hvertfall at det er en < på bygningen, etterfulgt av en =. Omtrent helt i midten er det et firetall. Så <=4. Og resten var noe med antall kanter på figuren. Det er ingen på tall 3 (sirkelen), men på 4 er det tre, neste er det fire, så fem kanter på den som tilsvarer tallet 6. Så er det ingen symbol på 7, men den neste i rekkefølgen burde ha seks kanter. Det som forvirret meg var at det allerede var et symbol i ringen som hadde seks kanter, men jeg tok det andre symbolet med seks kanter, som ikke ble brukt i ringen, sammen med 7-tallet. For 1 bare... tippet jeg.

Lenke til kommentar

Rundet spillet to ganger i jula. Selv om jeg var litt småskuffa første gangen over at spillet var over så sykt kjapt.

 

De gjorde forøvrig alt riktig denne gangen og spillet var en sann fornøyelse å spille i grunn. Selv om de samme dumme tingene fra eneren fortsatt var tilstede.

 

Som f. eks klatring og enkelt logikk over hva spilleren egentlig ønsker å utføre. F. eks følgende:

 

Du klatrer opp et tårn og er flere hundre meter over bakken. Så hopper du oppover med slightly feil vinkel og det ender opp med at Ezio hopper rett motsatt vei, vekk fra tårnet og ned til en sann død..

 

Hvor vanskelig er det å gjøre om koden bittelitt slik at sånt ikke skjer? Pseudo-kode nedenfor:

 

If Player.Altitude > 100 ft Then
  Climb upwards
End if

 

Altså, befinner Ezio seg høyt oppi et tårn så er sannsynligheten temmelig liten for at spilleren egentlig ønsker at han skal hoppe rett utfra tårnet og ut i en sann død istedet for å klatre videre oppover..

 

I tillegg har vi jo de kjente svakhetene med kampsystemet, men igjen, hvordan skal de gjøre det annerledes lissom? Hadde ikke fiendene stått og ventet på tur så hadde vel kampsystemet kollapset fullstendig slik det er nå?

 

Men var det noen som la merke til hvor ekstremt likt Assassins Creed 2 er GTA4? Eller GTA rent generelt. Det er jo sykt lik struktur på oppdrag og måten alt er bygd opp på. Selv om jeg nesten synes at Ubisoft har gjort en bedre jobb enn RockStar :p

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Etter nettop ha sett Zorro filmene så irriterer det meg grenseløst at han ikke er en historisk person, mens skapt i en tegeserie. Hadde vært dritfett å vært Zorro i AC3, han jo en person som hadde passet inn med årene, etter Enzio og rennesansen. Kuler og krutt er ikke et stort problem, og et nytt sted å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...