Gå til innhold

Assassin's Creed II - Diskusjonstråd


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg poster dette her også jeg, finner ingen annen måte å spre budskapet X )

 

 

 

I Assassins Creed 2 er det 2 ting som har irritert meg, det er at vi ikke har kunnet bruke karnivals-kostymen i andre deler av spillet. Men mest av alt har jeg irritert meg over at det ikke finnes en mulighet hvor vi spiller uten hette. Drakten Ezio har på i starten av spillet, som 17 åring, er utrolig kul!

Hvertfall når jeg spiller med den drakten, uten hette, så føler jeg at jeg kan leve meg mye mer inn i karakteren.. karakteren blir allsidig, og jeg kan skjenne meg igjen i den. Noe som er viktig.. Når Ezio løper rundt med hette synes jeg han er en ufølsom annonym karakter.

 

Men i Assassins Creed 2 overasket dem med å faktisk la oss spille med vanlig kostyme, uten den annonyme hetta.. Men bare for en liten stund.. I en liten bydel, i et modus hvor vi ikke engang kan plukke opp og bruke våpen.

 

Men nå ser jeg her at karnivalakappa kommer i oppdateringen.. Er det noen som vet om Ezio-uten-hette kostyme kommer også? Isåfall synes jeg folket skal få Ubisoft til å sørge for at det kommer på oppdateringen i Februar!

 

Jeg har lest på mange forumer at folk klaget over at karnivalakappa ikke kunne bli brukt mer.. Og nå gjør Ubisoft noe med det. Jeg har lest på noen få steder at folk veldig gjerne vil ha alternativet å velge Ezio uten hette også.. Og jeg tror denne drømmen blir realisert også, om Ubisoft ser at det er det publikum vil ha!

 

Er det bare meg som vil ha det? Eller er det flere her? Hvor fett hadde det ikke vært å spille uten hetta!

 

Ikke synes jeg gameplayet i AC2 tillsier at Ezio trenger hette heller.. Altair trengte hette, fordi der hadde alle snikmorderne hetter.. Det var "Looken" deres.. Men i dette spillet er det bare rart å gå rundt med hette... urealistisk. På slutten av spillet når vi finner ut at Mario og resten av den gjengen også er snimordere ser vi at renessansens Italia-snimordere faktisk har et vanlig utseende. Ac1-tiden er godtat med annonym hette på Altair, men ikke her i Ac2. Jeg hater det at Ezio liksom har gått rundt med den hetta i over 30 år... Hvor teit er ikke det liksom..

 

I tillegg ser vi at hetta er nede på flere film-sekvenser. Om ikke 17-år Ezio drakten blir et alternativ, så hadde det vært litt tillfredstillende at leiemorder drakten kunne bli brukt i gameplayet uten hetta, som vi ser i filmsekvensene. Det som er greia er at Ubisoft har allerede laget moduset! Vi har spilt som Ezio 17 år gammel, og vi har sett han med hetta nede gjennom hele spillet.. Men så har de gjort en liten slurve feil å ikke latt gitt oss denne muligheten fullt ut..

 

Nå er det mulig dette allerede blir mulig å laste ned senere, noe jeg håper. Men jeg har enda ikke lest noe om det.

 

Er det mulig? Isåfall om folk er enige meg, kan vi prøve å gjøre det mulig? Jeg aner ikke hvordan man publiserer slikt.. men f.eks sende mail til Ubisoft... eller starte flere emner på AC2's hjemmeside forum. Noe må da funke.. Grunnen til at det ikke finnes så mange emner om dette med Ezio uten hette er fordi jeg tror folk ikke har tenkt på det ennå.. Men jeg vil at folk skal få tenkt på det!

 

Assassins Creed 2 er i ferd med å bli kjedelig og oppbrukt for min del.. Men med denne modusen uten hetta ville spillet vart evig.. da gir de oss kontroll over en karakter hvor vi selv kan skape evig gameplay moro. Synes jeg!

 

Hette er ut! men seriøst. Er noen enig meg? Kan noen kommentere og si sin mening :- ) Vil noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Faren og brødrene til Enzio ble som kjent drept, og som en auditore var Ezio også ønsket drept. Samtidig går han rundt på jakt etter hevn og dreper mange mennesker, drap som ikke blir gjort i skjul. Så hetten skjuler vel hvem han er. Osama bin Laden gikk jo ikke bare rundt i i en by uten å skjule hvem han egentlig er når han erettersøkt. (grov sammenligning, men du skjønner vel poenget).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Tok alle lekene på første forsøk. Lekende lett :)

 

Det med hetta har jeg ikke tenkt på, og kan ikke si at det irriterte meg så mye heller. Han må jo skjule hvem han er siden folk er ute etter han.. Eller? Forøvrig enig i at det var konge å spille uten assassindrakta når han var ung og dum

Lenke til kommentar

Gøy å endelig få spilt det selv. Min maskin fikk RRoD her om dagen, men heldigvis fikk jeg lov til å låne Mammas 360 en uke.

 

Positive ting er at jeg nå bryr meg om hovedpersonen, Ezio er litt kul. Han har en familie og venner. Altair var bare... En Assassin. Historien er litt interessant, og sidequests er mer varierte. Gøy å finne de bitene ved de assassinstatuene. Og de gjemte gåtene rundt om kring som inneholder "komprimerte filer" er spennende. Veldig enkle gåter, men jeg er så nysgjerrig på hva det dreier seg om. Og nå er det ikke lenger "Drep han, drep han, drep han" i Main Quest, ofrene dine nå er folk man selv har litt lyst til å drepe.

 

Negative ting er at gameplayet fortsatt blir litt fort kjedelig og tregt, det var virkelig ikke så stor forbedring på den delen som jeg hadde håpet på. Koselig med litt mer musikk, men den blir utrolig fort repetiv. I Firenze er det bare samma melodi som spilles om og om igjen. Mer kommer jeg ikke på akkurat nå, så alt i alt er toeren en mye mer fornøyelig opplevelse enn det eneren var.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Noen andre som hadde store vanskeligheter med å følge historien? Nye navn som dukker opp omtrent annahvert minutt og (tilsynelatende viktige) dialoger med ofrene sine samtidig som man blir dælja løs på av fiender fra alle kanter - er to av grunnene til at jeg fortsatt sitter igjen med store hull i historien etter å ha rundet spillet.

 

Jeg synes også det blei litt tåpelig med den dialogen man har med en av de siste målene samtidig som man har en nevekamp sammen. Fyren stansa ikke preiket sitt selv når jeg holdt kvæletak på han og stanga han i trynet flere ganger. Virkelighetsfølelsen forsvinner umiddelbart og det hele blir bare latterlig. Og hva han faktisk sa, fikk jeg aldri med meg. Dette fenomenet gjentok seg flere ganger i løpet av spillet.

 

Men, men...Alt-i-alt, et fabelaktig spill. Jeg gleder meg til oppfølgeren.

Lenke til kommentar
Grunnen til at du kan slåss med folk samtidig som han prater, er fordi det faktisk er et spill og ikke en film. Ubisoft har gitt oss lov til å denge løs på noen mens vi hører dialog. Det er vel bedre enn å se ansiktet til fienden på skjermen og ikke kunne trykke på noe.

Ikke når utfallet blir såpass tåpelig og virkelighetsløst. Det blir også veldig vanskelig å fokusere på selve dialogen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...