Gå til innhold

Test: Norton Internet Security 2010


Anbefalte innlegg

LOL elendig test HW.no Som sagt, hvor lenge har dere faktisk hatt den? Jeg har hatt Norton i ett år, og det er ikke mer en dårlige erfaringer. USTABILST, tar mye ressurser, tregt og underlegen evne til å finne og ta knekken på trojanere/virus.

 

I min erfaring har Kaspersky vært mye bedre. Anbefaler Kaspersky på det varmeste :woot: Har til og med hørt om noen IT spesialister som nektet å ha Norton installert.

 

Norton er vel ikke et dårlig program, det gjør jobben sin bedre enn gratisprogrammer men ikke i nærheten av de bedre konkurentene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LOL elendig test HW.no Som sagt, hvor lenge har dere faktisk hatt den? Jeg har hatt Norton i ett år, og det er ikke mer en dårlige erfaringer. USTABILST, tar mye ressurser, tregt og underlegen evne til å finne og ta knekken på trojanere/virus.

 

I min erfaring har Kaspersky vært mye bedre. Anbefaler Kaspersky på det varmeste :woot: Har til og med hørt om noen IT spesialister som nektet å ha Norton installert.

 

Norton er vel ikke et dårlig program, det gjør jobben sin bedre enn gratisprogrammer men ikke i nærheten av de bedre konkurentene.

 

Kjører Kaspersky på alt jeg har og. Gjort i åresvis. Vært svært lite tull. Mottatt et par false positive, men det er alt.

Lenke til kommentar

Den løsningen jeg har endt opp med, som jeg har funnet den beste og mest ideelle, spesielt på min bærbare maskin er å kjøre uten antivirus overhode og kjøre en Online scan i ny og ned, har ikke hatt problemer med adware, spyware, malware eller virus på en årrekke så ser ikke noe stort behov for sikkerhetspakker installert på maskinen på det nåværende tidspunkt.

Lenke til kommentar
har ikke hatt problemer med adware, spyware, malware eller virus på en årrekke så ser ikke noe stort behov for sikkerhetspakker installert på maskinen på det nåværende tidspunkt.

Det er selvsagt mulig å unngå visst man er ytterst forsiktig på nett, men man skal ikke bevege seg langt "utenfor allfarvei" før man opplever at rusk & rask står i kø for å komme inn på maskin din. Å leve i såpass usikker tilværelse virker for meg mer stressende enn å ha et evt. små-trøbblete antivirus/brannmur program innstalert.

Lenke til kommentar

Vi har brukt NIS2009 på over 20 PCer på jobb og jeg bruker det privat faktisk,

etter mange år med NOD32 + Kerio 2.15 firewall.

 

Har tidligere skydd Norton som pesten, men NIS 2009 har i allefall funket veldig bra.

Legger ikke beslag på hele PCen som tidligere versjoner, bruker lite ressureser,

nærmest automatisk/intellegent firewall, krever lite innstillinger.

 

Minus er noen popup om cookies iblandt samt at vi måtte installere en oppdatering

manuelt etter en automatisk oppdatering gjorde at programmet ble deaktivert.

 

 

NIS 2009, bedre enn sitt rykte, helt klart.

Lenke til kommentar
Den løsningen jeg har endt opp med, som jeg har funnet den beste og mest ideelle, spesielt på min bærbare maskin er å kjøre uten antivirus overhode og kjøre en Online scan i ny og ned, har ikke hatt problemer med adware, spyware, malware eller virus på en årrekke så ser ikke noe stort behov for sikkerhetspakker installert på maskinen på det nåværende tidspunkt.

 

Jeg også gjorde en test av det for et år siden. Brukte en maskin helt uten AV og FW på mine faste sider og scannet senere. Fant ingenting. Det har veldig mye å si hva folk gjør også for å få all den dritten dem får.

 

Uansett, ville jeg nok ikke kjørt uten. En ting er å finne det i etterkant, men realtime sikkerhet er viktig synes jeg, for man vet aldri, selv hvor mye en prøver å "unngå" det selv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjører Panda Cloud på laptopen hjemme, og Microsoft Security Essentials på den stasjonære. Begge fungerer utmerket, og jeg lengter virkelig ikke tilbake til tiden med Norton på PCen. Ikke dermed sagt at nye versjoner av Norton er dårlige bare fordi tidligere versjoner har vært det, men når det finnes gode gratisalternativer bytter i alle fall ikke jeg tilbake til Norton med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...