Edstro Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Hei. Jeg føler meg lurt trill rundt hver gang jeg kjøper mobiltelefon. Først litt om mitt forbruk. Jeg er en veldig hyppig bruker av mobiltelefonen. Derfor tjente telenoe desverre groft på meg. Regningene mine komm ofte opp i 25500-3500 kroner per måned. Å da bare ringer jeg og sender litt meldinger. Nei, det er ingen innholdstjenester inn i bildet her. Derfor ønsket jeg å gå over til et annet abonomang. Der jeg betalte mye men fikk alikevell en "fast" regning i månden. Da fant jeg ut at netcom italk large var noe for meg. Derfor inngikk jeg en 12 månders bindingsavtale mot at jeg fikk en telefon ganske billig. Jeg kjøpte da telefonen htc mega med dette abonomentet på expert. Telefonen kostet 399 med binding. Men i utgangspunktet kostet den 3299 uten binding. Lykkelig som jeg var som kom til å få en regning på bare 999 i månden så fremt jeg ikke brukte noen innholdstjenester. Å i tilegg en ganske god telefon for en så rimelig penge reiste hjem. To dager etterpå begynte telefonen å henge seg. Den klarte ikke å være på over lengre tid. Telefonne var ofte ustabil generelt også. Hengte seg opp under samtaler osv. Jeg reiste rett inn til expert og personen bak reperasjonsdisken sa jeg skulle få en helt ny telefon. Han skrev ned masse og sa han skulle ringe meg når han hadde fått inn den nye. Jeg tok med meg telefonen å reiste hjem. Etter 14 dager reiser jeg så inn til expert (altså i går). Da får jeg beskjed av de som står bak disken at det ikke var registrert noe bestilling på ny telefon til meg. Å det var heller ikke registrert at jeg hadde varslet om at det var problemer. Så spør jeg meg selv? Skal jeg ta ansvar for dette? Mannen bak disken forlanget kvittering men det fikk jeg ikke. For han jeg snakket med tok den selv. Hva skal jeg gjøre? De vil ikke gi meg ny telefon Å jeg har gitt beskjed om dette. Har jeg retten på min side her? Håper noen kan komme med noen gode svar. Jeg har forsikring på telefonen men jeg vil gjerne ikke bruke av denne.
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Prøv å få fatt i kundebehandleren du snakket med første gangen, og spør hva som har skjedd. Spørs om han bare har notert ned problemene dine for seg selv, og ikke registrert service/bytte i datasystemet, slik at de andre ansatte ikke aner hva som har foregått.
ferrek Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 For å få klarhet i en ting: Hva slags telefon har du kjøpt? HTC Mega er det ingenting som heter.
KurtHakon Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 HTC Mega er vel kodenavnet for HTC Touch2.
Herr Brun Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 For å få klarhet i en ting: Hva slags telefon har du kjøpt? HTC Mega er det ingenting som heter. Jo? http://www.amobil.no/artikler/slik_blir_htc_mega/71521
ferrek Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 For å få klarhet i en ting: Hva slags telefon har du kjøpt? HTC Mega er det ingenting som heter. Jo? http://www.amobil.no/artikler/slik_blir_htc_mega/71521 Så en Expert-butikk har en HTC på lager som ikke HTC sine nettsider sier et ord om og som ingen nettbutikker har i sitt sortiment? En telefon forbeholdt Expert mao?
KurtHakon Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Ingen som leste posten min eller? Det er kodenavnet for Touch2!
bIsk0p Skrevet 14. november 2009 Skrevet 14. november 2009 Expert (som elkjøp og lefdal) bruker Elguide som butikkstystem både for salg og service. Ved en slik hendvendelse som TS beskriver, så burde du ha fått et servicenummer (samt service lapp) Det er mulig jeg leste litt raskt, men leverte du inn telefonen? Dette høres ut som en DOA (Dead on arrival) sak. Noe som i de fleste tilfeller ligger mellom 5-14 dager. Da skal produktet erstattes med en gang, reperasjon er ikke nødvendig. (Kan vel nevnes at jeg tror ikke DOA er et krav, men et tilbud produsent og butikk leverer) Jeg ville tatt kontakt med personen du snakket med første gang, hvis han ikke "husker" saken går du videre oppover lønnskjeden.
Edstro Skrevet 15. november 2009 Forfatter Skrevet 15. november 2009 Jeg kan ikke huske hvem det var jeg snakket med. Han sa jeg kunne beholde telefonen til han hadde fått inn ny. Det synes jeg var en grei avtale. Så jeg stolte fullt og helt på han. Å nå siden jeg ikke har noen kvittering eller andre bevis, så er jeg i klisteret. Å er helt fortvilet. Detter er jo en ganske dyr telefon.
thamule Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 (endret) Kan du ikkje berre klage på nytt eller er det noko eg ikkje har fått med meg her? Er jo 5 års reklamasjonsfrist på mobiltelefonar. Endret 15. november 2009 av thamule
bIsk0p Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Det virker jo som at han ikke har en telefon å klage på, noe som gjør saken utrolig kjedelig! Jeg ville tatt dette opp med avdelings lederen for service, du kan jo beskrive personen du snakket med. Evt så får du de til å gå igjennom overvåknings kameraene (usikker på hvor lenge de beholder disse) for å bevise at du har levert inne telefonen. Det er veldig merkelig at de ikke finner noe på at du har levert inn en telefon. Det er også merkelig at de tar inn telefonen, uten å gi deg lånetelefon(?) eller å få noe servicenummer/lapp.
Moppskaft Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Lagrer ikke Expert/Elkjøp aktige butikke informasjon om salg på datasystemene sine pga Garanti osv? Betalte du med kort, så har du jo en kontoutskrift.
bIsk0p Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Kvittering på kjøp er jo ikke problemet, det er jo at han har levert mobilen inn etter på for å få ny..
thamule Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Jeg tok med meg telefonen å reiste hjem. Det står då verkeleg her at han tok med seg telefonen sin heim igjen?!
-Olsen- Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Hvis jeg forstår problemet ditt her, at du ikke har kvittering bør det ikke være noe problem. Når man kjøper telefon i en elektrobutikk blir salget registrert i elguide (datasystemet) på navnet ditt. Bør ikke ta mer enn 1 minutt å finne frem for de ansatte.
TEE Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Han skriver 2 ganger at han fikk med seg den defekte telefonen hjem igjen. Så problemet er at han ikke får en ny, men må vente på reparasjon.
bIsk0p Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Ahh, leste litt fort! Da er saken en annen..
Edstro Skrevet 15. november 2009 Forfatter Skrevet 15. november 2009 (endret) Han skriver 2 ganger at han fikk med seg den defekte telefonen hjem igjen. Så problemet er at han ikke får en ny, men må vente på reparasjon. Stemmer! Selgeren sa ta han skulle bestille inn ny og ringe meg når han fikk den inn. Slik at vi kunne bytte. Da var avtalen at han fikk den nye telefonen også tok han den defekte. Så kom der aldri noen telefon. Å når jeg da oppsøkte expert i helgen så var det ikke skrevet ned noe i datasystemet. Det var heller ikke bestilt inn noen ny telefon til meg. Å dette MÅ jeg ta ansvar for? Fordi selger ikke ga meg noen service kvittering men printe ut en til seg selv. Derfor er jeg skikkelig låst. Er så utrolig skuffet! Endret 15. november 2009 av eddielie30
Herr Brun Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Men herregud. Shit happens. Det får da være måte på! Du har telefonen din. Gå og klag. Du må vente en stund, og det er kjipt, men da har du lært at du må be om å få kvittering.
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Skjønner trådstarter veldig godt jeg. I stedet for å få ny telefon på stedet, må han vente 2 uker på en reparasjon, bare på grunn av manglende rutiner hos kundebehandleren han snakket med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå