Gå til innhold

Evolusjon - Hvorfor det er sant


Anbefalte innlegg

Jeg synes du burde ta poenget hans. Jeg kan ikke komme på et praktisk bruksområde for regnbuefargede fjær på sparket, mens det samtidig er noe vi mennesker ser på som kunstnerisk. Dette var faktisk et av de bedre eksemplene jeg har sett blant kreasjonister.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det tordner fordi vi hører Tor kjører over himmelen med vogna si. Og bare se på navnet torden. Torden. Hvorfor skulle det hete Torden hvis det ikke er Tor som lager det liksom? Synes jeg beviste ganske godt hvem som står bak torden nå. Faktisk en av de beste forklaringene jeg har sett. At papegøyene har farger etter bifrost betyr vel kanskje at papegøyene traffikerer mellom gudeheimen og her da. Virker logisk. Jeg kan ikke skjønne at det skal kunne være noe annet som ligger til grunn hvertfall

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert vanskelig for dere å forstå, men disse papegøyene har ikke utviklet seg slik, de er designet slik. Altså fargene har ikke tilfeldig havnet i denne rekkefølgen.

 

scarletmacaw.jpg

800px-Rainbow-diagram-ROYGBIV.svg.png

Parrot_rainbow.jpg

Så det er meningen at papegøyer skal ha samme farger som regnbuen? Nesten, i alle fall - de er ikke helt identiske. Hva er poenget i at Gud farget papegøyen og regnbuen likt? Skal det hjelpe oss med å tro? Hva da med papegøyene som har andre farger? De får meg til å tvile på at disse papegøyene er designet av en intelligent skaper, at de bare er én fargekombinasjon av mange. Du får gjerne utdype litt, IHS.

Alt har sin hensikt. Denne sommerfuglen ser ut som et visent blad for at den ikke skal sees så lett. Den har ikke utviklet seg slik, den er designet slik.

 

leaf-butterfly4.jpg

Nei den utviklet seg slik, jeg har beviser på det, du har ingen ting, enten finn beviser(og da mener jeg beviser og ikke løgner som er motbevist for 15 år siden) eller hold kjeft. Bare fordi du sier noe er degisnet betyr ikke at du har rett, du har antalgigvis ingen kunnskap innen biologi, ikke en gang 4 klasse invå en gang, du bør virklig ikke være i denne tråden før du har lest deg opp om saker, du er i vann over hode ditt LAMGT over hodet ditt

Det er helt på det rene at det ble tatt utgangspunkt i regnbuen når disse papegøyene ble designet. Det er også helt tydelig at det ble tatt utgangspunkt i et visent høstblad da denne sommerfuglen ble designet. Man trenger ikke skole for å forstå det, man trenger bare litt "common sense".

Lenke til kommentar
Å hevde at det er tilfeldighter er riktig ?

Det er en akseptert teori i forskningsmiljøer, men det er vel ikke akkurat noe som bryr deg?

Edit: khaffner, det er litt grønt hvis du ser på bildet ovenfra. Ikke akkurat så mye da, ei heller beviser det noe mer. Dessuten er ikke fargene i perfekt rekkefølge, det må jo bare bety at skaperen må ha feilet litt da han lagde dyret :p

Endret av Filamu
Lenke til kommentar
IHS:

Hvorfor har ikke alle fugler denne fargekombinasjonen? Hvorfor har akkurat denne fuglen den kombinasjonen?

Det ble tatt utgangspunkt i regnbuen når disse papegøyene ble designet, derfor har de regnbuens farger. Andre er designet etter andre forbilder.

Men hvorfor ble ingen (f. eks) nordiske fugler farget slik?

 

Edit: la oss vri på det. Hvorfor har regnbuen de fargene den har? Er den basert på utseende til noe annet eller vet du faktisk hvorfor fargene er slik?

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...