Gå til innhold

Evolusjon - Hvorfor det er sant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den cellen er et utmerket bevis på design, Henrik B

 

Hvis du ikke gider å se videoen til Baltazar94 Kan du jo lese wikipedia artikkelen isteden. Disse forskjellige skapningene i skaperverket blir ikke borte hvis du velger å ikke se dem.

 

http://www.youtube.com/watch?v=q1iCjKWzeEE&h...S&fs=1&

Dette arguementet ble ansett å være et av de sterkeste for kreasjonisme, helt til det ble fullstendig tilbakevist av vitenskapen IHS. Dette var faktisk beskrevet i videoen på første post i denne tråden.

Ken Miller viser til bevis hvor hver del av denne motoren faktisk har hatt en funksjon alene.

hver del av denne motoren ? Hvor gjør han det ?

Punkt 1: Du må forstå hva en flagell er

Punkt 2: Du må se videoen

Punkt 3: For at IC skal kollapse trenger man bare å finne at EN ENESTE DEL kan eller har vært brukt til andre ting enn flagell motoren.

Han fjernet "EN ENESTE DEL" det er riktig

Og det var beviset på at denne motoren ikke er designet ?

Ja, han beskriver det ganske så godt. Han viser til at den er i sin helhet skapt av rundt 60 forskjellige deler og selv om man fjerner 40 av dem så har det likevel en funksjon. En helt annen funksjon ved å legg merke, men likevel en funskjon.

Han fjerner propelen (halen) på motoren som han sier består av 40 deler.

Og så skal det være bevise på at motoren ikke er designet.

I videoen gjør han det ja, siden det strengt tatt ikke er nødvendig å vise at hver enkelt del har en funksjon og siden vitenskapsmenn forstår akkurat dette. Men om du har giddet å lest dokumentasjonen så har du sett at hver enkelt del har en funksjon. Problemet er jo at du ikke forstår biologi og er egentlig derfor ikke istand til å forstå det det snakkes om i en dokumentasjon. Men du burde ihvertfall prøve, hvis ikke har du jo ingenting i en diskusjon å gjøre.

 

Først sa du > "Ken Miller viser til bevis hvor hver del av denne motoren faktisk har hatt en funksjon alene"

 

Nå sier du > "siden det strengt tatt ikke er nødvendig å vise at hver enkelt del har en funksjon"

 

Sannheten er at Ken Miller ikke har vist noen som helst bevis på at denne fantastiske motoren ikke er designet eller at den er blitt til gjennom evolusjon.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Først sa du > "Ken Miller viser til bevis hvor hver del av denne motoren faktisk har hatt en funksjon alene"

 

Nå sier du > "siden det strengt tatt ikke er nødvendig å vise at hver enkelt del har en funksjon"

 

Sannheten er at Ken Miller ikke har vist noen som helst bevis på at denne fantastiske motoren ikke er designet eller at den er blitt til gjennom evolusjon.

Så plukker du jo innleggene fullstendig fra hverandre også.

 

Joda, jeg skrev at han viste til hver enkelt del og jeg mener han gjør det i hele videoen, er ikke sikker. Men uansett er det han sier vel dokumentert og det er jo det han viser til. Han plukker bare ut étt av eksemplene. Siden han sannsynligvis bare har én time å snakke på, alt i alt. Slik de andre hadde på den konferansen.

 

I vitenskapen er det faktisk ikke nødvendig å finne alle mulige årsaker til alt for å finne en konklusjon. Når hele argumentet med flagellen blir plukket fra i form at det påvises at den har forskjellige funksjoner separat også så faller hele argumentet fra hverandre.

Lenke til kommentar

Har et eksempel jeg akkurat så som kan vinkles mot "irreducable complexity" som kreasjonister viser til hele tiden. At ting er så komplekst at det aldri kan ha skjedd ved en "tilfeldighet", (noe evolusjon forøvrig IKKE sier).

 

Men jeg så akkurat en video av ca 300.000 fugler som flyger sammen og skaper helt sinnsyke formasjoner.

 

http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_sol/htt...ektakulaert_syn

 

Så kan man tenke seg at hele greia nesten ser ut som en organisme. Og den ser svært kompleks ut. Men den er likevel skapt av tusenvis av fugler :)

Lenke til kommentar
Så kan man tenke seg at hele greia nesten ser ut som en organisme. Og den ser svært kompleks ut. Men den er likevel skapt av tusenvis av fugler :)

Jeg holder en knapp på design ;)

Jeg mener tydelig at jeg kan se de følger ett "manus", altså det virker som de er blitt instruert av et høyere væsen.

 

FAN, jeg trur jeg såg jesus inni der.. Det avgjør saken...

 

 

(nice find Kenny)

Endret av netroM
Lenke til kommentar
..jeg så akkurat en video av ca 300.000 fugler som flyger sammen og skaper helt sinnsyke formasjoner.

 

http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_sol/htt...ektakulaert_syn

 

Så kan man tenke seg at hele greia nesten ser ut som en organisme. Og den ser svært kompleks ut. Men den er likevel skapt av tusenvis av fugler :)

Det samspillet er heller ikke et resultat av evolusjon.

 

Bak det kunstverket står også "intelligent design"

Lenke til kommentar
..jeg så akkurat en video av ca 300.000 fugler som flyger sammen og skaper helt sinnsyke formasjoner.

 

http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_sol/htt...ektakulaert_syn

 

Så kan man tenke seg at hele greia nesten ser ut som en organisme. Og den ser svært kompleks ut. Men den er likevel skapt av tusenvis av fugler :)

Det samspillet er heller ikke et resultat av evolusjon.

 

Bak det kunstverket står også "intelligent design"

 

jau, fugler har selvfølgelig intelligens :)

Lenke til kommentar
Det samspillet er heller ikke et resultat av evolusjon.

 

Bak det kunstverket står også "intelligent design"

Det er det selvsagt ikke noe som intelligent design står for. Det er et direkte resultat av evolusjon. Liker du å finne på din egen sannhet? Du vil jo ikke argumentere for oss, så argumenterer du tydeligvis ikke for deg selv når du kommer til dine konklusjoner.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
..jeg så akkurat en video av ca 300.000 fugler som flyger sammen og skaper helt sinnsyke formasjoner.

 

http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbf_sol/htt...ektakulaert_syn

 

Så kan man tenke seg at hele greia nesten ser ut som en organisme. Og den ser svært kompleks ut. Men den er likevel skapt av tusenvis av fugler :)

Det samspillet er heller ikke et resultat av evolusjon.

 

Bak det kunstverket står også "intelligent design"

Hehe, jeg regnet med at den ville komme ;) Poenget er ikke å vise at det der er et resultat av evolusjon, selv om det logisk nok er det. Poenget var å vise at hele formasjonen ser ut som én "entity" eller organisme. Selv om det egentlig består av tusenvis av fugler som alle følger instinkt og gjør det samme som den nærmeste. Dermed oppstår slike formasjoner. Lignende skjer faktisk hos mennesker også hvis man setter tusenvis av folk i en klynge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...