Gå til innhold

Hvorfor finnes det ingen skyskrapere i Norge?


a-z

Anbefalte innlegg

Jeg kunne godt tenkt meg et tårn slik som Burj Dubai der jeg bor. Ikke det at det hadde passet særlig godt inn, men herrejesus hvor stilig det hadde vært! :tease:

 

 

2n6cgwi.jpg

 

Verdens høyeste bygning. Only in Dubai.

 

 

Off topic: Burj Dubai regnes ikke som verdens høyeste byggningen før den er ferdig bygget. Så foreløbig er det Tapei 101 som har de offisielle rekorden.

 

Nei, Burj Dubai er verdens høyste bygg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En skyskrapers godkjente høyde er 150 meter og Oslo Plaza ligger på 117 meter.

 

Fra Wikipedia:

There is no official definition or height above which a building may clearly be classified as a skyscraper. Most cities define the term empirically; even a building of 80 meters (262 feet) may be considered a skyscraper if it protrudes above its built environment and changes the overall skyline.

 

Det er det at den skiller seg ut i høyden som gjør den til en skyskraper -- ikke at den er over en gitt høyde.

Lenke til kommentar
En skyskrapers godkjente høyde er 150 meter og Oslo Plaza ligger på 117 meter.

 

Fra Wikipedia:

There is no official definition or height above which a building may clearly be classified as a skyscraper. Most cities define the term empirically; even a building of 80 meters (262 feet) may be considered a skyscraper if it protrudes above its built environment and changes the overall skyline.

 

Det er det at den skiller seg ut i høyden som gjør den til en skyskraper -- ikke at den er over en gitt høyde.

 

Fra Wikipedia:

 

En skyskraper var opprinnelig navnet på en høy mast, eller et seil, på et seilskip. Uttrykket er nå nesten utelukkende brukt om spesielt høye bygninger, per definisjon høyere enn 500 fot eller ca. 152,5 meter. I Europa er det etter hvert blitt vanlig å bruke 150 m som definisjon.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Skyskraper

 

Jeg kunne godt tenkt meg et tårn slik som Burj Dubai der jeg bor. Ikke det at det hadde passet særlig godt inn, men herrejesus hvor stilig det hadde vært! :tease:

 

 

2n6cgwi.jpg

 

Verdens høyeste bygning. Only in Dubai.

 

 

Får lyst til å dra dit bare for å se den :p

 

Jeg skal så definitivt, men venter til den er ferdig.

Lenke til kommentar
En skyskrapers godkjente høyde er 150 meter og Oslo Plaza ligger på 117 meter.

 

Fra Wikipedia:

There is no official definition or height above which a building may clearly be classified as a skyscraper. Most cities define the term empirically; even a building of 80 meters (262 feet) may be considered a skyscraper if it protrudes above its built environment and changes the overall skyline.

 

Det er det at den skiller seg ut i høyden som gjør den til en skyskraper -- ikke at den er over en gitt høyde.

 

Fra Wikipedia:

 

En skyskraper var opprinnelig navnet på en høy mast, eller et seil, på et seilskip. Uttrykket er nå nesten utelukkende brukt om spesielt høye bygninger, per definisjon høyere enn 500 fot eller ca. 152,5 meter. I Europa er det etter hvert blitt vanlig å bruke 150 m som definisjon.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Skyskraper

Nå er det ikke en eneste kildehenvisning i den artikkelen der i tillegg til at den vel er å regne som en stub. Lite troverdig.

Lenke til kommentar
Du kom med Wikipedia, jeg kom med Wikipedia.

 

Og kaller du forøvrig det latterlige greiene Oslo Plaza for en skyskraper? Studer New York City du, så får du se skryskrapere!

Nei, jeg kom med en god Wikipedia-artikkel, du kom med en dårlig Wikipedia-artikkel. Det er selvfølgelig en stor forskjell der. Ja, jeg kaller det en skyskraper ut i fra definisjonen til engelske Wikipedia. Hva foreslår du at jeg skal gå etter når jeg kaller ting? Tilsynelatende tilfeldige tall som ligger på en norsk Wikipedia-artikkel på 2 avsnitt som ikke har en eneste kildehenvisning? Jeg trenger ikke å studere New York City for å se at de har skyskrapere, jeg er fullstendig klar over det, og hvis ikke jeg var det, så er det ganske lett å se på et bilde uten at det krever veldig mye studering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...