Gå til innhold

Hvorfor finnes det ingen skyskrapere i Norge?


a-z

Anbefalte innlegg

På kontinentet er det slett ikke uvanlig - Paris, Madrid, Moskva, Warszawa og Barcelona har alle flere skyskrapere, i tillegg til allerede nevnte Frankfurt og London. I Skandinavia derimot har vi ingen tradisjon for det nei. Kanskje solen har noe av skylden, som det ble snakket om over her :)

Turning torso er den eneste skyskraperen i skandinavia ( rett meg hvis jeg tar feil )
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.hegnar.no...ticle252487.ece - Hva mener dere om dette?

 

Det er et enormt behov for både boliger og kontorer i Oslo, så dette er en god idè! Men jeg tror ikke han kjenner Oslos politikere så godt. Dette blir ikke en realitet fordi det i Oslo er forbudt å bygge høyhus. I et fritt boligmarked derimot, ville det ikke vært noe problem å få dette prosjektet ferdig til 17. mai 2014, slik han ønsker.

Lenke til kommentar

Det er et enormt behov for både boliger og kontorer i Oslo, så dette er en god idè! Men jeg tror ikke han kjenner Oslos politikere så godt. Dette blir ikke en realitet fordi det i Oslo er forbudt å bygge høyhus. I et fritt boligmarked derimot, ville det ikke vært noe problem å få dette prosjektet ferdig til 17. mai 2014, slik han ønsker.

Rettelse: Det er lov å bygge høyhus men ikke skyskrapere. Høyhus har vi masse av. Det har kommet en del byggninger på høyde med Postgirobygget i Oslo.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...