Gå til innhold

Test: Sony Ericsson F100i Jalou


Anbefalte innlegg

EDIT: Jeg opprettet nå en poll på forsiden, som er aktiv i en uke fra nå. Da tenker jeg vi får se hvilken lydutgang leserne våre foretrekker :)

 

Synd å måtte si det, men de aller, aller fleste vet ikke hva amobil er. De som er inne på amobil, er laaaangt over gjennomsnittet interessert i mobiltelefoner, så den pollen blir like pålitelig som en domstol i Kongo...

 

Jeg tror de fleste som bruker mobilen som musikkspiller foretrekker å kunne bruke sine egne hodetelefoner. Og ingen liker fler ledninger/overganger enn nødvendig.

 

Jeg tror de fleste som bruker mobilen som musikkspiller bruker headsettet som fulgte med telefonen da de kjøpte den.

 

Like pålitelig som en domstol i Konge? Nå er jeg ikke enig i det hele med deg. Amobil er norgest største mobil side.. Vær eier av en telefon til over 2000 kroner med respekt for seg selv vet hva amobil er..

Alle medlemmer på diskusjon.no bruker vell amobil som sin mobilside, og de aller fleste mobilselgere kjenner vell til Amobil..

 

Denne voten kommer til og gi ett riktig bilde av hva folk vil ha, jeg vil heller si det er spesielt interessert som ønsker seg Proprietær utgang, siden alle som har Ipod/mp3spiller, bærbar data, ett anlegg av en slag vet om 3.5 jackpluggen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her har Amobil missforstått hele konseptet bak Jalou, noe som ikke kom som en overraskelse på meg.

 

Konseptet er at når din kjære skal pynte seg og ta seg en tur på byen, så blir denne en perfekt partner. Det er ikke ment å være en telefon du skal sitte å knote på. Dette er selvfølgelig mobil nr 2, og skal være med på fest, og ikke til hverdags.

 

Faktisk for en gangs enig med deg .. om at telefonen ble slaktet litt vel heftig altså. Jenter flest synes telefonen er svært så søt og at den er litt klumpete har nada å si når den er så knøttliten som den er. Har heller aldri vært borti at disse knirker i det hele tatt og jeg har tatt på langt flere enn amobil har ;) Joda telefonen er kanskje litt kostbar, men dette skal være en "billig" desingmodell og har derfor truffet greit. Folk kjøper den og er fornøyd med dem.. Så da gjør den mer nytte for seg enn karakter 2. Jeg ville mer satt en 3'er for å si det slik.

Endret av sindrejl
Lenke til kommentar

Trykket litt på denne idag. Jeg må nok si meg enig med Amobil. Skal jeg ha meg en fyllatelefon, så kjøper jeg noe billigere som jeg kan kaste i veggen, og som ikke knirker. Kaster jeg denne i veggen vil jeg ikke vite om den er ødelagt eller ei, siden den knirker like mye uansett.

Lenke til kommentar
Trykket litt på denne idag. Jeg må nok si meg enig med Amobil. Skal jeg ha meg en fyllatelefon, så kjøper jeg noe billigere som jeg kan kaste i veggen, og som ikke knirker. Kaster jeg denne i veggen vil jeg ikke vite om den er ødelagt eller ei, siden den knirker like mye uansett.

 

Ja, men så er den vel strengt tatt myntet på det svake kjønn, og ikke på tøffe gutter som du ;) Og de jeg har trykket på, har ikke hatt noen utpreget knirking.

Lenke til kommentar

Fikk prøvd denne telefonen i dag, er enig med poe i at det ikke er noen utpreget knirking, men knirking er det dog. Dette er som poe sier en telefon som appelerer til kvinner og skal fungere som ett accesorise. Nå har det dog blitt slik at kvinner har blitt litt mer bevist på funksjoner og mindre opptatt av pris, så det jeg ser for meg er at de heller investerer i en LG Prada, iPhone eller Blackberry (det er dette som er inn nå). Så man kan si Sony Ericsson har feilet her, da pga. manglende teknologier og svakt kamera, samt det faktum at kvinner vil ha noe knirkefritt!

Lenke til kommentar
Fikk prøvd denne telefonen i dag, er enig med poe i at det ikke er noen utpreget knirking, men knirking er det dog. Dette er som poe sier en telefon som appelerer til kvinner og skal fungere som ett accesorise. Nå har det dog blitt slik at kvinner har blitt litt mer bevist på funksjoner og mindre opptatt av pris, så det jeg ser for meg er at de heller investerer i en LG Prada, iPhone eller Blackberry (det er dette som er inn nå). Så man kan si Sony Ericsson har feilet her, da pga. manglende teknologier og svakt kamera, samt det faktum at kvinner vil ha noe knirkefritt!

 

Tror du beskriver jenter, og ikke kvinner når du påstår at de heller vil ha telefoner full av funksjoner med seg på fest. Kvinner ønsker seg en telefon, gjerne som står i stil til kjolen de har på seg, samtidig som den skal være liten og funksjonell. Man sitter da ikke å surfer når man er på fest, man har telefonen for eventuelt å ringe barnevakten, eller etter taxi. En sms, eller to til andre som er på fest...

Lenke til kommentar
Fikk prøvd denne telefonen i dag, er enig med poe i at det ikke er noen utpreget knirking, men knirking er det dog. Dette er som poe sier en telefon som appelerer til kvinner og skal fungere som ett accesorise. Nå har det dog blitt slik at kvinner har blitt litt mer bevist på funksjoner og mindre opptatt av pris, så det jeg ser for meg er at de heller investerer i en LG Prada, iPhone eller Blackberry (det er dette som er inn nå). Så man kan si Sony Ericsson har feilet her, da pga. manglende teknologier og svakt kamera, samt det faktum at kvinner vil ha noe knirkefritt!

 

Tror du beskriver jenter, og ikke kvinner når du påstår at de heller vil ha telefoner full av funksjoner med seg på fest. Kvinner ønsker seg en telefon, gjerne som står i stil til kjolen de har på seg, samtidig som den skal være liten og funksjonell. Man sitter da ikke å surfer når man er på fest, man har telefonen for eventuelt å ringe barnevakten, eller etter taxi. En sms, eller to til andre som er på fest...

 

Det får da være måte på til undervurdering av kvinner da! De fleste av mine kollegaer er kvinner, flertallet er under 40. Ingen av dem var interessert i et knirkete produkt med en følelse av billig plastikk. Ærlig talt; man er ikke idiot selv om man er kvinne. Og de ønsker like lite som menn å kjøpe et produkt "bare fordi det ser snacksy ut". På den annen side kan man få mobiltelefoner med "femi look" til langt lavere pris enn Jalou. og det UTEN at knirk og billig plastikk følger med på kjøpet.

Lenke til kommentar
Jalou er en søt liten mobil, men den knirker og knaker, er treg og har et elendig kamera.

 

Les mer

 

Her har Amobil missforstått hele konseptet bak Jalou, noe som ikke kom som en overraskelse på meg.

Helt enig Poe, for en gangs skyld. Dette er en telefon for de som ønsker en liten og lekker enhet til å ringe og sende SMS ja. Joda, som alltid med SE koster den litt mer enn konkurrentene, men det forutsetter jo at man ikke anser design som noe som koster penger.

 

Angående dine uttalelser om at Amobils bruker er langt over gjennomsnittet mobilinteressert tror jeg det er et stadig minkende argument. Amobil er norges største mobilrelaterte nettsted og har også høstet et godt samarbeid med VG-nett. Som mobilselger hører man _ofte_ at kunden har lest test på amobil.no i forkant av kjøp.

 

Og nettopp det at de har fått en slik posisjon som de har gjør det ekstra trist at kvaliteten på hva som produseres på nettsiden generellt er svært lav. Amobil er, som jeg har sagt en del ganger før, mobilverdens svar på VG. Norges største og mest brukte, men fokus på kvantitet og lesertall fremfor kvalitet og godt stoff. Leit.

Lenke til kommentar
Jalou er en søt liten mobil, men den knirker og knaker, er treg og har et elendig kamera.

 

Les mer

 

Her har Amobil missforstått hele konseptet bak Jalou, noe som ikke kom som en overraskelse på meg.

Helt enig Poe, for en gangs skyld. Dette er en telefon for de som ønsker en liten og lekker enhet til å ringe og sende SMS ja. Joda, som alltid med SE koster den litt mer enn konkurrentene, men det forutsetter jo at man ikke anser design som noe som koster penger.

 

Angående dine uttalelser om at Amobils bruker er langt over gjennomsnittet mobilinteressert tror jeg det er et stadig minkende argument. Amobil er norges største mobilrelaterte nettsted og har også høstet et godt samarbeid med VG-nett. Som mobilselger hører man _ofte_ at kunden har lest test på amobil.no i forkant av kjøp.

 

Og nettopp det at de har fått en slik posisjon som de har gjør det ekstra trist at kvaliteten på hva som produseres på nettsiden generellt er svært lav. Amobil er, som jeg har sagt en del ganger før, mobilverdens svar på VG. Norges største og mest brukte, men fokus på kvantitet og lesertall fremfor kvalitet og godt stoff. Leit.

 

En dame kjøper Jalou D&G edition vist hun vil ha en telefon som er liten og lekker, D&G edition passer så sinnsykt mye bedre til den målgruppen som det blir snakket om her i tråden.. Men den vanlige blå Jalou er søppel, den har samme tykkelse som D&G edition men det blir helt anderledes med denne relativt kjipe blå farven.. Selvsagt en smakssak.. Men det er min mening..

 

Det er også slik at Amobil sine tester skal til en viss grad være sammenlignbare.. Altså vist man ser blindt på karakteren de forskjellige telefonen får, så vil man få en telefon som for eksempel er veldig bra på kamera og presterer også rimelige bra på andre områder.. En telefon som har sinnsykt bra kamera, men er træg, dårlig musikk-spiller og dårlig skjerm vil få dårlig karakter, selv om hovedfokuset på telefonen er kameraet.. Akkurat av den grunn at de skal være sammenlignbare. Det finnes selvsagt unntak til denne "regelen" med telefoner som f.eks Blackberry Bold..

Men allikavel mener jeg det vil bli helt feil og gi en telefon som er rettet mot en rimelig liten(?) målgruppe god karakter bare pga den treffer målgruppen. Når den presenterer dårlig på flere områder..

 

Generelt lav kvalitet? Jeg har også registert ett par tester og artikkeler som har hatt endel mangler osv, men vist jeg tar første siden i tester-oversikten så er hvertfall jeg fornøyd med meste parten av testene..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Tror du beskriver jenter, og ikke kvinner når du påstår at de heller vil ha telefoner full av funksjoner med seg på fest. Kvinner ønsker seg en telefon, gjerne som står i stil til kjolen de har på seg, samtidig som den skal være liten og funksjonell. Man sitter da ikke å surfer når man er på fest, man har telefonen for eventuelt å ringe barnevakten, eller etter taxi. En sms, eller to til andre som er på fest...

 

Der tar du feil...

 

 

 

Man ringer til hele telefonboken uten mål og mening.

Lenke til kommentar
EDIT: Jeg opprettet nå en poll på forsiden, som er aktiv i en uke fra nå. Da tenker jeg vi får se hvilken lydutgang leserne våre foretrekker :)

Jeg finner ikke noe arkiv over avstemningene dere har hatt på forsiden. Finnes det? Vil være greit å kunne henvise til resultatet på denne pollen i ettertid, når enkelte til stadighet påstår at integrert 3,5-utgang er noe folk ikke bryr seg om.

Lenke til kommentar
Tror du beskriver jenter, og ikke kvinner når du påstår at de heller vil ha telefoner full av funksjoner med seg på fest. Kvinner ønsker seg en telefon, gjerne som står i stil til kjolen de har på seg, samtidig som den skal være liten og funksjonell. Man sitter da ikke å surfer når man er på fest, man har telefonen for eventuelt å ringe barnevakten, eller etter taxi. En sms, eller to til andre som er på fest...

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er poe å hva du ser på som kvinne, men her beskriver du nok den yngre garde (forutenom der barnevakt nevnes). Dagens kvinner gjør nok som dagens men og legger en del penger i telefonen, telefonen har i dag blitt ett accessory og da spesielt til daglig og ikke bare på fest. Og hva vil kvinner ha? Jo, de vil ha Blackberry, iPhone og LG Prada. Grunnen er at de er stilren, har god kvalitet og er inn! Kvinner har dessutem nok penger til å ta med seg sitt accessory på fest, så de trenger ikke en nr 2 telefon. Små jenter derimot liker fargerik plastikk, derfor er nok F100 midt i blinken for dem, bortsett fra at den har ett dårlig kamera.

Lenke til kommentar
Tror du beskriver jenter, og ikke kvinner når du påstår at de heller vil ha telefoner full av funksjoner med seg på fest. Kvinner ønsker seg en telefon, gjerne som står i stil til kjolen de har på seg, samtidig som den skal være liten og funksjonell. Man sitter da ikke å surfer når man er på fest, man har telefonen for eventuelt å ringe barnevakten, eller etter taxi. En sms, eller to til andre som er på fest...

 

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er poe å hva du ser på som kvinne, men her beskriver du nok den yngre garde (forutenom der barnevakt nevnes). Dagens kvinner gjør nok som dagens men og legger en del penger i telefonen, telefonen har i dag blitt ett accessory og da spesielt til daglig og ikke bare på fest. Og hva vil kvinner ha? Jo, de vil ha Blackberry, iPhone og LG Prada. Grunnen er at de er stilren, har god kvalitet og er inn! Kvinner har dessutem nok penger til å ta med seg sitt accessory på fest, så de trenger ikke en nr 2 telefon. Små jenter derimot liker fargerik plastikk, derfor er nok F100 midt i blinken for dem, bortsett fra at den har ett dårlig kamera.

 

Tja, jeg vil tro de aller fleste kvinner ville tatt helt av med tanken på en telefon som kler resten av kostymet. Kvinner har noe vi menn ikke har; sans for detaljer.

Lenke til kommentar
Tja, jeg vil tro de aller fleste kvinner ville tatt helt av med tanken på en telefon som kler resten av kostymet. Kvinner har noe vi menn ikke har; sans for detaljer.

 

Men problemet er som jeg sa at de vil ha noe stilrent og pent, ikke fargerik plastikk. Dessuten har vell menn også sans for detaljer ;) hvis ikke hadde vell ikke vi her inne brukt så vanvittig med penger på mobiltelefoner.

Men jeg er enig med deg poe, Amobil har missforstått denne modellen, likevell fortjener den 2'ern på terningen.

Lenke til kommentar
Tja, jeg vil tro de aller fleste kvinner ville tatt helt av med tanken på en telefon som kler resten av kostymet. Kvinner har noe vi menn ikke har; sans for detaljer.

 

Men problemet er som jeg sa at de vil ha noe stilrent og pent, ikke fargerik plastikk. Dessuten har vell menn også sans for detaljer ;) hvis ikke hadde vell ikke vi her inne brukt så vanvittig med penger på mobiltelefoner.

Men jeg er enig med deg poe, Amobil har missforstått denne modellen, likevell fortjener den 2'ern på terningen.

 

Right! Menn har også sans for detaljer. I tillegg har jeg sans for mobiler som ikke hvermansen har, selv om jeg i skrivende stund sitter med en håpløs (og foreldet) HTC Touch som jobbmobil. Men den er tross alt grønn da..... Privattelefonen er imidlertid av merket Sagem etter at min SE T700 nylig ble avhendet pga for små og knotete taster.

 

Men har Amobil misforstått Jalou? Jeg er ikke så sikker på det. Jada, fasongen og designen appelerer til jenter/kvinner, men som jeg tidligere har sagt så må vel ikke det gå på bekostning av kvalitet? SE leverer jevnt over gode mobiler, men her har de, ifølge Amobil, feilet. Og jeg er ikke så schizofren at jeg tror dette skyldes et generelt korstog mot alt som heter Sony Ericsson.

Lenke til kommentar
Diskusjonen angående fast-port kontra 3,5mm er ennå levende forstår jeg. Du kan jo komplimentere denne med disse(http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/mh907?lc=no&cc=no) så har du en elegant og funksjonell løsning.

Er det en dårlig spøk jeg ikke forstår? Det der er jo en elendig løsning for de som vil høre musikken sin i god kvalitet. Hvem vil vel ikke det?

Ja, den er elegant og ja den fungerer sikkert, men det er jo likevel et tullesvar å be folk å bytte ut gode headset med det der.

 

Knirkingen blir ikke kommentert noen andre steder der jeg har lest tester av denne telefonen, jeg misstenker at vedkommende her på amobil har brukt makt for å fremprovosere denne påståtte knirkelyden. Det blir iallefall misstenkelig når ingen andre gjør et poeng ut av dette. Plastikk følelsen er det derimot flere som kommenterer, men ikke i samme negative ordlag som amobil.

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal mistenkeliggjøre Amobil over dette. Det er da en ærlig sak at telefonen knirker. Noe som kommer frem fra andre brukere i denne tråden med nok troverdighet.

 

Kalender er vel et must for partydronninger, som har mange forskjellige avtaler.

Mener du dette seriøst? Når kan du sist huske å ha sett en partydronning sjekke kalenderen på mobilen på fest?

 

Telefonen er en designmodell, og har et diamantpreg, som passer når man er f.eks på julebord.

Da har Volvo 240 anno 1985 også "diamantpreg" og "passer til julebordet".

 

Men nå skal det sies, at jeg har sluttet å lese tester på Amobil, og alle jeg kjenner har kommet til samme konklusjon som jeg.

Så dette er den siste Amobil-testen du leser?

Lenke til kommentar
EDIT: Jeg opprettet nå en poll på forsiden, som er aktiv i en uke fra nå. Da tenker jeg vi får se hvilken lydutgang leserne våre foretrekker :)

På avstemningen er det nå 707 personer som foretrekker 3,5 millimeters minijack, 12 personer foretrekker proprietære løsninger mens 24 personer ikke har noen preferanse. Våre lesere, som er de vi skriver tester for, foretrekker altså i all hovedsak en vanlig hodesettutgang.

Lenke til kommentar
EDIT: Jeg opprettet nå en poll på forsiden, som er aktiv i en uke fra nå. Da tenker jeg vi får se hvilken lydutgang leserne våre foretrekker :)

På avstemningen er det nå 707 personer som foretrekker 3,5 millimeters minijack, 12 personer foretrekker proprietære løsninger mens 24 personer ikke har noen preferanse. Våre lesere, som er de vi skriver tester for, foretrekker altså i all hovedsak en vanlig hodesettutgang.

 

 

Jeg skjønner at du virkelig tror at dette skulle gjenspeile befolkningen? Tror du virkelig hvermansen gidder å stemme på noe de i utgangspunktet ikke bryr seg et døyt om, og på et nettsted de ikke vet om?

 

Du kunne jo heller spurt om hvor mange som ville valgt bort en telefon på bakgrunn av hvilken headset inngang den hadde.

Endret av poe
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...