Gå til innhold

Hvorfor skal man ikke være kristen?


Anbefalte innlegg

Skal det ;) Eneste grunnen til at jeg diskuterer, er at det er så altfor mangen som kritiserer religion uten å vite mer en det som ble sagt i kristendomstimene på barneskolen :p

Du er velkommen til å lære oss stakkars uopplyste noe nytt, da, istedet for å demonstrere dine sviktende kunnskaper om evolusjon m.m. i innlegg etter innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal det ;) Eneste grunnen til at jeg diskuterer, er at det er så altfor mangen som kritiserer religion uten å vite mer en det som ble sagt i kristendomstimene på barneskolen :p

Du er velkommen til å lære oss stakkars uopplyste noe nytt, da, istedet for å demonstrere dine sviktende kunnskaper om evolusjon m.m. i innlegg etter innlegg.

 

 

For et dum komentar. Har da aldri demonstrert, jeg stiller skeptiske spørsmål fordi jeg er skeptisk, må da være lov det? Har sagt at jeg ikke har sotte meg inn i evolusjonen, jeg kan litt religion så da prater jeg jo på det feltet jeg kan.

 

Har aldri påstått heller at evolusjonsteorien er feil, jeg er bare skeptisk.

 

Er forsovidt de som ser ned på folkene som tror på en religion jeg siktet til.

Endret av Nurk
Lenke til kommentar
Din skepsis er malplassert, og basert på manglende kunnskaper.

 

Hvis dette er feil, så kan du jo heller argumentere imot istedet for å furte?

 

 

Hva er det du mener vi ikke vet om religion?

 

 

Selv om jeg er skeptisk å ikke har min fulle tro på evelusjonsteorien, så er min skepsis malplassert?

Å hvor furter jeg?

 

Har forsovidt heller ikke sagt at du/dere ikke vet noe om religion.

 

Synes det bare er for galt at folk skal bli sett ned på å nesten hatet fordi de har en tro og mening i livet. Spesiellt av folk som ikke aner hva de snakker om, for nei, ikke alt du lærer i kristendomstimene på barneskolen stemmer.

Lenke til kommentar

Trenger ikke Gud for å ha mening i livet.

 

Og det som da ikke stemmer - er det JV som tilfeldigvis sitter på fasiten, da? Du ser jo hvordan dette fungerer - muslimene sitter også på fasiten (Jesus var en viktig profet, men ingenting i forhold til Muhammed), det samme mener jødene de gjør (Jesus var ikke Messias); for ikke å nevne alle de ulike grenene av kristendom, der noen ser på JV som en sekt av tullinger, som ikke er "ekte kristne".

Lenke til kommentar
Trenger ikke Gud for å ha mening i livet.

 

Og det som da ikke stemmer - er det JV som tilfeldigvis sitter på fasiten, da? Du ser jo hvordan dette fungerer - muslimene sitter også på fasiten (Jesus var en viktig profet, men ingenting i forhold til Muhammed), det samme mener jødene de gjør (Jesus var ikke Messias); for ikke å nevne alle de ulike grenene av kristendom, der noen ser på JV som en sekt av tullinger, som ikke er "ekte kristne".

 

Poenget ditt var?

 

Er da ikke noe galt at hver retning innen religion har sitt eget svar på livet? Betyr jo ikke at noen mennesker er rarere en andre. Det er deres tro,og da følger jo vedkommende den, er bare så dumt at noen ikke klarer å respektere det.

 

Som jeg har sagt tidligere, jeg tilhører ingen religion, jeg er ganske nøytral til begge deler.

Lenke til kommentar
Har da aldri demonstrert, jeg stiller skeptiske spørsmål fordi jeg er skeptisk, må da være lov det?

 

Skeptisk til evolusjonsteorien, men tror på demoner. Interessant.

 

Det er deres tro,og da følger jo vedkommende den, er bare så dumt at noen ikke klarer å respektere det.

 

Ah, så hvis jeg skal være white supremacist, så skal du respektere det fordi det er min tro? Hvis jeg tror at verden ble skapt av en saftig bunt med spaghetti, så skal du respektere det?

Lenke til kommentar
Har da aldri demonstrert, jeg stiller skeptiske spørsmål fordi jeg er skeptisk, må da være lov det?

 

Skeptisk til evolusjonsteorien, men tror på demoner. Interessant.

 

Det er deres tro,og da følger jo vedkommende den, er bare så dumt at noen ikke klarer å respektere det.

 

Ah, så hvis jeg skal være white supremacist, så skal du respektere det fordi det er min tro? Hvis jeg tror at verden ble skapt av en saftig bunt med spaghetti, så skal du respektere det?

 

 

Ehm ja? Er det ikke de som er skeptiske til evolusjonsteorien som tror på demoner?

 

Å hvis du vier livet ditt til å tro på at verden ble skapt av en bunt med spagetti, så hvem er jeg da som kan kommer å protestere å si at du er helt skrudd i hode? bare fordi ikke jeg tror på det samme?

 

Men nå begynner ting å kommer litt vel langt bort fra trådstartes spørsmål, så nå stopper jeg sakte men sikkert her.

Endret av Nurk
Lenke til kommentar
Er da ikke noe galt at hver retning innen religion har sitt eget svar på livet? Betyr jo ikke at noen mennesker er rarere en andre. Det er deres tro,og da følger jo vedkommende den, er bare så dumt at noen ikke klarer å respektere det.

I den verdenen de fleste av oss lever i, så er ikke alle svar like riktige. Ellers er vel dette det mest fornuftige du har sagt til nå i tråden - jeg respekterer at ikke alle ser ting på samme måte som meg, men jeg anerkjenner ikke noen påstander eller bøker som "hellige" og dermed unntatt fra kritikk.

 

Tenker at også du hadde sett rart på noen som begynte å preke til deg om Odin og Tor. Akkurat på samme måte må du regne med å bli sett på, om du prøver å innbille forumet at vi ikke har særdeles sterke bevis ("evidence") for evolusjonsteorien.

 

Forøvrig er det rart at noen som hevder seg å være nøytral i forhold til religon, kan legge så mye vekt på hva Bibelen sier. Å stole nesten blindt på én kilde samtidig som man er særdeles skeptisk til de best underbygde vitenskapelige teoriene (attpåtil etter å ha innrømmet at man ikke vet så mye om dem), er ikke å være nøytral.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar
Ehm ja? Er det ikke de som er skeptiske til evolusjonsteorien som tror på demoner?

 

Det har jeg ikke grunnlag for å uttale meg om. Derimot er det nokså spesielt at du tror på demoner (på fullstendig fraværende grunnlag) men er skeptisk til evolusjonsteorien (enda det finnes et hav av indisier som støtter den).

 

Å hvis du vier livet ditt til å tro på at verden ble skapt av en bunt med spagetti, så hvem er jeg da som kan kommer å protestere å si at du er helt skrudd i hode? bare fordi ikke jeg tror på det samme?

 

Eksemplene mine var konstruert med vilje. Det er faktisk ikke lov å være white supremacist i offentlighet i Norge. Det er eksplisitt forbudt ved lov, fordi samfunnet anser visse ytringer (ja, herunder også ytringer knyttet til personlig overbevisning) som direkte farlige og/eller såpass samfunnsfiendtlige at de ikke skal aksepteres.

 

Hva flyvende spaghetti angår, så illustrerer dette absurditeten med religion -- man kommer med påstander uten noe forankring i den virkelige verden og forventer at alle skal respektere denne holdningen, enda man låser inne for behandling folk som hører stemmer og ser syner.

Lenke til kommentar

Til trådstarteren:

Jeg ser ingen grunn til å ikke være kristen. Slik jeg ser det er det flere argumenter for å være kristen, enn mot, og jeg er klar over motargumentene. Jeg har ikke sett noen blitt helbredet på nært hold, men var på samme festival som deg, get focused, i 2008. Da lå jeg i soveposen og var klar til å sove, og hørte plutselig noen begynte å klappe utenfor i ganga, og så var det ei jeg kjenner som fikk fiksa kneet sitt. Typisk at jeg ikke var der:/ Jeg så også folk som var så grepet av ånden at de på en måte fikk en slags rykning, eller hva man skal kalle det, pluss at jeg hørte masse helbredelseshistorier, pluss at jeg kikka bort på ei et stykke borte som tydelig ble god i ryggen igjen.

Jeg tror også at bønn funker. Det er alt for mange ting i mitt liv som har gått altfor bra til at jeg kan benekte at det finnes en Gud.

 

Læren i bibelen er også bra. Det er vi mennesker som ikke klarer å leve opp til idealet, Jesus. Ingen kan vel hevde å si at han ikke var et godt menneske? En av grunnene til at jeg tror, er at jeg vet at Jesus levde, at de bibelske beretningene høyst sannsynlig er sanne og jeg ser ingen grunn til å tvile på noe av det Jesus sa. Jeg ser også at det å være kristen er bra for meg. Jeg har et ønske om å leve på en mest mulig rett måte: ikke baksnakke, ikke dømme, elske min neste, bli mer lik Jesus. Hadde alle vært mer lik han, og ikke så hyklerske som mange ofte kan være, så hadde verden vært et bra sted. Ikke Gud sin feil at så mye galt skjer i hans navn.

Lenke til kommentar

Hvordan du kan tro så sterkt på en religion romerne skreddersydde så den skulle bli den mest populær på sin tid? Flere evangelier har jo blitt utelatt, mange av kristendommens skikker er jo egentlig hedenske. Moral og etikk er jo ikke noe religion har eierett over.

 

Ikke Gud sin feil at så mye galt skjer i hans navn.

Utifra bibelen er det jo egentlig hans feil. Han ga jo oss fri vilje.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar
Jeg tror også at bønn funker. Det er alt for mange ting i mitt liv som har gått altfor bra til at jeg kan benekte at det finnes en Gud.

Hmmm, hva med jordskjelvofrene på Tahiti? Hadde de bedt for lite/på feil måte? Og for ordens skyld: Jordskjelv og tsunamier skyldes ALDRI menneskelig aktivitet.

Endret av oppvaskkost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...