Gå til innhold

Modern Warfare 2 Multiplayererfaringer


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er endelig spillet i hyllene, og jeg har fått prøvd det noen få timer. Synes multiplayer systemet har fungert greit så langt. Noen nye perks og baner men ellers er det ikke så alt for stor forskjell fra 1ern.

Savner dedikerte servere men så langt har det gått på sitt vis... Har ikke lagget noe eller vært borte i spillere med dårlig ping. Nå ser man ikke ping verdien heller, bare noen barer for kvalitetn...

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På de nye mapsa er det alt for mange mulige veier man kan gå, er jo bare kaos. Har absolutt ingen kontroll på hvor folk er til noen som helst tid. Og hvor er recoilen? Er jo enkelt å skyte 30 skudd, uten å bomme her. Skulle bare ha vært litt flinkere med kontrollen :p

 

Spiller ps3 og er litt skuffa.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Har noen spilt singel player modusen noe særlig enda?

Jeg har vel spilt en time ca og må si at jeg ikke fikk den episke følelsen jeg fikk av MW1, fy det var bra når det kom det og fortsatt er...

 

Enig i at levelene føles litt rotete men det blir nok bedre når en begynner å kjenne dem håper jeg. Noe som er mye værre enn det er at det maks kan være 9 stk !!! på vært lag ser det ut til? Er det seriøst??

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med å komme inn på multiplayer...

Lenke til kommentar

Jeg synes multiplayeren er enormt artig, men sitter med litt blandede følelser. Jeg visste det ville bli slik det ble, men hadde håpet de skulle gå litt tilbake på alt "tullet".

 

Synes det er litt slitsomt at det alltid er 2-3 helikopter over banen, at det alltid kommer raketter og bombefly, at annenhver person har en eller annen perk som gjør at man må takle møtet med han annerledes enn det man vanligvis ville. Man spiller jo ikke MW2 som et vanlig skytespill, men mer som noe alla Borderlands - løpe rundt, bruke abilities og samle ting og XP.

 

Akkurat nå tror jeg at Bad Company 2 vil passe meg bedre.

 

Synes lydene i MW2 er litt fislete også. Lyd er viktig for meg og det høres ut som skytelydene i MW2 er noe noen har laget med munnen. Når det gjelder lyd vil nok BC2 utklasere MW2.

 

Banedesignen er som tidligere sagt tatt i en helt annen retning enn MW2. I MW2 var det spillerne som skilte seg ut fra banen, banene var mindre og man gikk enten høyre eller venstre. Nå er det så mye detaljer på banene at folk blir tilnærmet usynlige og det er som regel 20 veier å gå og etasjer å gjemme seg i.

 

Det er enkelte av de nye banene jeg virkelig liker, men siden konsollspill ikke har og aldri kommer til å få noen form for dedikerte servere med utvalgte maplists så må man jo lide seg gjennom map man ikke liker hver gang uansett.

 

Det er jo fortsatt ulidelig morsomt og jeg kommer i alle fall til å spille til jeg har prøvd alle våpnene og kjenner alle banene.

Lenke til kommentar

Har tenkt på det samme, våpna er ikke så originale som de forrige. Der var det stor forskjell mellom en mp5 og en m4, er ikke helt samme forskjellen her.

Det kan være de har satset på å gjøre det mer realistisk, ikke vet jeg.

 

En annen ting er at det er mye lettere å drepe/dø. Virker som våpna er mer kraftigere, eller at vi tåler mindre, ikke vet jeg.

 

Banene syntes jeg er veldig bra, perksa er også fantastiske. Herlig å kunne bruke Stopping Power og Faster Reaload samtidig.

 

Syntes det er lettere å være god i dette spillet, men kanskje bare jeg som har god erfaring fra de forrige spillenen.

Lenke til kommentar

Testet en match på PC. Måtte nesten brøle litt når jeg ble møtt med den matchmaking greia. Hvem hadde trodd det skulle være så ille å bli fratatt friheten til å selv velge server...

 

Uansett, startet opp en DM. Virket ikke som om det var noe særlig "lag". Selve bana sugde hardt, en liten åpen ørkenbane fylt med rør(bra for DM...). Og er det bare meg eller har UAVen fått en ny plassering? Litt moro med den "søkende rakett" kill streak greia, men den er vel egentlig jævla overkill i online sammenheng.

 

Totalt sett gav det litt mersmak med en sur ettersmak. Tror nok det er en fare for at jeg vil gå lei matchmakingsystemet veldig fort så det blir nok ikke noe kjøp fra min side med det første.

 

BTW, hvordan er mulighetene for å kjøre spillet med mus/tastatur på 360? Ikke eksisterende eller? Boxen fungerer for tiden kun som støvsamler og det hadde ikke skadet å få litt valuta for pengene som ble kastet ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Blir mere og mere kritisk til dette matchmaking greia jeg å. Hender de velger ut et spill som er helt forferdelig, rød bar hele veien i ping. Tør ikke tenke på hva slags ping det tilsvarer.

 

Må si meg enig i at banene er rotete og fylt med kaos, men kan nok være pga at det er så få spillere på hvert lag da, fyker liksom rundt og rundt...

 

Noen flere som har fått beskjed om NAT innstillingene er strict og at en kan få bedre ytelse viss enn tillater full NAT. Er det noe i dette?

Lenke til kommentar
Blir mere og mere kritisk til dette matchmaking greia jeg å. Hender de velger ut et spill som er helt forferdelig, rød bar hele veien i ping. Tør ikke tenke på hva slags ping det tilsvarer.

 

Må si meg enig i at banene er rotete og fylt med kaos, men kan nok være pga at det er så få spillere på hvert lag da, fyker liksom rundt og rundt...

 

Noen flere som har fått beskjed om NAT innstillingene er strict og at en kan få bedre ytelse viss enn tillater full NAT. Er det noe i dette?

 

Har sett noen skrive om det i andre tråder her, men på meg står det "open" e.l

sikkert en port du må åpne i routern ..

Lenke til kommentar

jeg har nå ikke testet MW , men i halo har jo matchmaking og udedikerte servere fungert som en drømm i årevis nå , det regnes jo faktisk som en av skuksessen til halo online , eneste som var negativt med det var at matcmaking serverene var lokalisert i statene og valgte host som hadde best ping mot serveren , som resulterte i at spillere i europa altids spilte med med høyere latensy .

 

jeg vi anta at de har et meget likt underliggende system med en "liste" over hoster som er gode og har lite lag og disse er favorisert til og bli host for et game .

Lenke til kommentar
jeg har nå ikke testet MW , men i halo har jo matchmaking og udedikerte servere fungert som en drømm i årevis nå , det regnes jo faktisk som en av skuksessen til halo online , eneste som var negativt med det var at matcmaking serverene var lokalisert i statene og valgte host som hadde best ping mot serveren , som resulterte i at spillere i europa altids spilte med med høyere latensy .

 

jeg vi anta at de har et meget likt underliggende system med en "liste" over hoster som er gode og har lite lag og disse er favorisert til og bli host for et game .

 

Snakker du om halo på konsoll eller pc nå?

 

På console fungerte det bra med mw(1) og ikke dedikerte servere, men på pc og mw2 er det helt ille.. under første map (hvis jeg er heldig) har jeg fin ping, men ALLTID når det byttes map lagger det så mye at jeg må disconnecte og finne et nytt game.. håpløst spør du meg...

Lenke til kommentar

http://www.mapmodnews.com/images/library/i...son%20chart.png

 

Visste ikke at det var så ille for pcbrukere. På konsoll har vi jo slitt med alt det der i alle spill uansett, men at pcversjonen har blitt så "konsollifisert" må jo bare bety at folk finner seg andre spill å spille på pc.

 

Spilte en del i går, på 360, og jeg merker jeg blir sliten av MW2. Det er for mye skit som foregår på en gang synes jeg.

 

Men det jeg synes er det verste med multiplayeren er mapene. Jeg merker jeg likte mye flere maps i MW1 enn i MW2. Og siden det ikke er noen måte å velge servere eller maps på må jeg mye oftere enn før lide meg gjennom maps jeg ikke liker og det ødelegger morroa helt for meg.

 

Jeg spilte MW1 i hundrevis av timer, men tror ikke jeg kommer til å spille dette så veldig mye lenger enn at jeg får prøvd alle våpnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...