Gå til innhold

Spotifykaféen - generell chitchat rundt Spotify og online musikktjenester.


WheelMan

Anbefalte innlegg

Bare jeg som var så dum at jeg brukte paypal og derfor blir trukket hver mnd? :(

 

Du kan avbryte betalingen på Paypal.com.

 

Heh, jeg vil jo selvsagt ha premium! Har heller ikke noe i mot å betale og derfor gi min støtte. Det var en internett-spøk som ikke nådde frem.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant det, men det er ikke Spotify vi må irritere oss over, det er den forbannet trangsynte platebransjen som vil at vi heller skal laste det ned så de kan ta oss for piratvirksomhet. Leste nylig at de tjener mere penger på saksøking enn på salg av sine egne produkter.

 

Hadde det vært opp til Spotify så hadde alle verdens låter vert tilgjengelig for alle og hvermann for kun 99,-/mnd :)

Lenke til kommentar

Sant det, men det er ikke Spotify vi må irritere oss over, det er den forbannet trangsynte platebransjen som vil at vi heller skal laste det ned så de kan ta oss for piratvirksomhet. Leste nylig at de tjener mere penger på saksøking enn på salg av sine egne produkter.

 

Hadde det vært opp til Spotify så hadde alle verdens låter vert tilgjengelig for alle og hvermann for kun 99,-/mnd :)

 

Joa, forsåvidt, men igjen skjønner ikke at de kan drive på å endre kontraktene hele tiden, eller hva det er som skjer.

Lenke til kommentar

Kunne det ikke vært slik at disse låtene heller forsvinner fra gratis versjonene av Spotify, mens vi som betaler hver måned kunne få ha disse privilegiene for oss selv?

Hvis plateselskapene trekker en og annen sang/gruppe så kan jo ikke betalende få beholde de heller. Men spotify skulle vært utelukkende betalingstjeneste. Det hadde nok hjulpet på paranoiaen til plateselskapene. 99 spenn for premium er ikke dyrt og nå har de vel kommet med noen billigere, pluss mulighet for å betale for ei helg eller så. Gratispassasjerene som jager vekk plateselskapene.

Lenke til kommentar

Kunne det ikke vært slik at disse låtene heller forsvinner fra gratis versjonene av Spotify, mens vi som betaler hver måned kunne få ha disse privilegiene for oss selv?

Hvis plateselskapene trekker en og annen sang/gruppe så kan jo ikke betalende få beholde de heller. Men spotify skulle vært utelukkende betalingstjeneste. Det hadde nok hjulpet på paranoiaen til plateselskapene. 99 spenn for premium er ikke dyrt og nå har de vel kommet med noen billigere, pluss mulighet for å betale for ei helg eller så. Gratispassasjerene som jager vekk plateselskapene.

Hvis du vil ha større utvalg enn Spotify og er villig til å betale, bør du bytte til Wimp. Koster like mye i måneden :)

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha større utvalg enn Spotify og er villig til å betale, bør du bytte til Wimp. Koster like mye i måneden :)

Ser egentlig ikke noen fordeler med wimp for min del. Men sikkert fint for de som har lyst til å finne mer norsk musikk...? Anbefalinger, som vel også er wimp greier, får jeg fra venner og bekjente; ikke Fredrik Karlsen :)

Lenke til kommentar

[quote name='SPRCO' date='17. juni 2010 - 21:07'

Hvis du vil ha større utvalg enn Spotify og er villig til å betale, bør du bytte til Wimp. Koster like mye i måneden :)

Jeg har faktisk begge deler. Noe er bedre på Wimp, noe er bedre på Spotify. Hadde tenkt å si opp Spotify for liten siden, men så kom muligheten for at man kunne laste opp egen musikk. Genialt. Dette mangler Wimp. Ellers har jeg funnet mye musikk på Spotify, som jeg ikke finner på Wimp. Tviler derfor på at Wimp har så mye større utvalg egentlig...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg importerer sanger fra PC'en, så finner ikke spotify filene når jeg logger meg av og så på igjen. Mulig å fikse dette?

Hadde nettopp samme problemet, men det hadde vel med at jeg bare dro mp3 filene fra folderen de var i rett til playlisten jeg ville ha de i.

 

Tok og klikket "Local Files" oppe til venstre i spotify menyen og "Import Music From Hard Drive" SÅ la de over til spillelisten min der fra så fungerte det.

Lenke til kommentar

Norske plateselskap dropper Spotify

Flere norske plateselskap vil si opp avtalen med den svenske musikkstreaming-tjenesten Spotify.

 

http://e24.no/media/article3709159.ece

 

Ikke det at norsk musikk er noe jeg hører på men lurer på hva de tenker, ser de for seg at så fort de kommer seg av spotify vil alle plutselig kjøpe sangene deres isteden?

Det siste året har artistenes inntekter fra Spotify økt kraftig.

Og så vidt jeg husker er vel spotify i beta enda, så da kan det vel ikke være mye å syte over for artistene med tida?

Endret av freke
Lenke til kommentar

Nei nå blir jeg arg! Nå har Spotify fjernet både The Oath of Black Blood og Drawing Down the Moon skivene til Beherit. Greit nok at de har erstattet de med to andre plater fra samme band, men de kan ikke fjerne de to beste og komme unna med det. Dessuten har Some Kinda Rush av Booty Luv også blitt borte. Nei, nå sier jeg opp abonnemanget. Makan

Lenke til kommentar

Norske plateselskap dropper Spotify

Flere norske plateselskap vil si opp avtalen med den svenske musikkstreaming-tjenesten Spotify.

 

http://e24.no/media/article3709159.ece

 

Ikke det at norsk musikk er noe jeg hører på men lurer på hva de tenker, ser de for seg at så fort de kommer seg av spotify vil alle plutselig kjøpe sangene deres isteden?

Det siste året har artistenes inntekter fra Spotify økt kraftig.

Og så vidt jeg husker er vel spotify i beta enda, så da kan det vel ikke være mye å syte over for artistene med tida?

Må fikse den lenken din

 

Lurer på hva artistene egentlig tenker om spotify, leste om en artist som klaget over at han bare fikk 100kr for 100.000 avspillinger, så snakket han videre om hvor mye det hadde hjulpet han og lage ny musikk hvis de avspillingene hadde vært 100.000 solgte sanger isteden o.O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...