Gå til innhold

"Alle" vil ha Windows 7


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med "gamle" spill på Win7? Platen til DIRT blir bare spyttet ut igjen.. Kjører en testversjon av Win7 Enterprise x64.

 

PS. Min erfaring er at XP x64 er vesentlig kjappere enn Win7... Og hvorfor i alle dager har man fjernet "Hurtigstart"? En forbedring av Windows burde etter mitt syn føre til ferre klikk og raskere tilgang til programmer og funksjoner. Det er også forvirrende med ikoner som flytter plassering på verktøylinjen etterhvert som man åpner vinduer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvorfor i alle dager har man fjernet "Hurtigstart"? En forbedring av Windows burde etter mitt syn føre til ferre klikk og raskere tilgang til programmer og funksjoner. Det er også forvirrende med ikoner som flytter plassering på verktøylinjen etterhvert som man åpner vinduer...

 

Hurtigstart er der den, men skjult by default, siden man kan "pinne" hva som helst til taskbar.

 

Ikoner flytter da ikke plassering når man åpner vinduer.. ?

Lenke til kommentar
PS. Min erfaring er at XP x64 er vesentlig kjappere enn Win7... Og hvorfor i alle dager har man fjernet "Hurtigstart"? En forbedring av Windows burde etter mitt syn føre til ferre klikk og raskere tilgang til programmer og funksjoner. Det er også forvirrende med ikoner som flytter plassering på verktøylinjen etterhvert som man åpner vinduer...

 

Her oppleves Windows 7 som langt mer stabilt enn Xp x64 og ikke minst raskere , men skal ikke nekte at det tok tid før jeg ble vant med måten man finner fram på windows 7 i forhold til xp.

 

Men etter innkjøringsfasen tør jeg påstå at jeg jobber / finner fram langt mer effektivt på windows 7 enn jeg gjorde på xp, faktisk så er det nå sjeldent jeg må manuelt søke igjennom mapper for å lete etter programmer med mindre det er noe veldig spesielt som skal gjøres.

 

Ytelsetester bekrefter også at Windows 7 64 er ytelsemessig raskere enn xp 64.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg orker ikke kjøpe dette før jeg får ny pc :yes:

Kjøper W7 sammen med PCen så sparer du penger i forhold til å kjøpe det løst. Men merk at OEM-lisensen har en del ubehagelige begrensninger:

- ingen support fra Microsoft. (All support må tas med maskinleverandøren/butikken)

- Lisensen er låst til den PCen. Du får f.eks ikke flyttet lisensen til en ny PC senere. Oppgraderinger av PCen tillates bare i begrenset omfang. Hvis oppgraderingen er for stor så oppfattes det som en annen PC, som dermed lisensen ikke dekker.

- Retail-utgaven inneholder både 32bit og 64bit versjon. Du kan bytte mellom de hvis du vil. OEM inneholder kun den som er installert på PCen og man kan ikke bytte mellom versjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På min hardware(11 måneder gammel pc, og 2 år gammel macbook) kjørte Vista faktisk veldig bra, hadde ingen problemer. Jeg oppgraderte likevel til windows 7, da jeg fikk dette tidlig gratis gjennom msdnaa. Etter å ha kjørt windows 7 i noen måneder nå, er det egentlig bare oppgavelinja og muligheten for å dytte vinduer til sida for å maksimere de, som skiller seg ut.

 

Jeg skjønner liksom ikke hele oppstret med at windows 7 skal være så mye bedre.

This ^

 

Dette minte meg forresten på at jeg må "nedgradere" til XP igjen snart.

Lenke til kommentar

jeg har lit blande erfaringer med W7 den korte tiden jeg har hatt det

 

jeg kjøpte men deler fra komplett.no for å sette samme en pc selv.

en av grunne til det var at de ferdige opsetten der ( somm man selv kunne tilpasse lett ) ikke passet mine ønsker helt.

 

 

nå tok det rigtig nokk littid å få alle delene plaser siden jeg bare kunne gjøre det om ettermidagen samtidig som det var lange side jeg hadde forsøkt det self. hvis jeg husker det rett så vasr det i pentium II tiden

 

 

da jeg var komme til der windows skulle instaleres måtte jeg på et teknisk uvanlig problem.

det var tydeligvis en feil (som jeg har funnet ut i ettertid ) med den utgaven jeg hadde fått tilsendt.

 

 

under instaleringre bes det om en CD/DVD enhetsdriver.

hvis man har den på cd,DVD elle usb minnepinne så settes den i før man fortsetter.

jeg hadde da ingen av disse neheten med en tilgjengelig enhetsdfriver.

dennne forspørselen kom opp unset thva jeg gjorde .

 

jeg har fått fler tips om hvordan man kan løse det ,- alt fra å legge windows versjonne over på en minne penn - som i mitt tilfell tok 11 timer ( den gamle xp maskin mein var treg) - via firmavare opgradering av DVD leser (det ville neppe ha løst problem siden jeg forsøkte med en anne leser også ) - til å laste ned en anne utgave.

det siste løste problemt.

 

problemt er jeg bestilet en norsk utgave og sitter nå med en amerikansk / engels utgave.

dette gjelder altså W7 Home premium

 

så hva gjør en for å få til nosk språkdrakt i selve optrativsystemet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...