Gå til innhold

Problemer på Postens tollager?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er det flere en meg som har oppdaget at pakker fra utlandet har stoppet opp i Oslo? Noen som kan bekrefte at det er noe backlog på postens tollager som er skyld i dette?

 

 

 

Pakken jeg venter på har en registrert tollverdiverdi på $400, og den har vært til "tollbehandling" i snart to døgn. Den er ikke registrert som "antatt tollpliktig" og jeg har heller ikke mottatt noe brev der de krever mer dokumentasjon.

 

 

 

 

-T

post-90080-1257347314_thumb.jpg

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg en tube med Tålmodighet og smør deg godt inn ...

Gjenta behandlingen dersom "plagene" ikke forsvinner.

 

Jeg vet ikke, men det er mye mulig at det har ankommet store mengder med Windows 7-pakker fra England i løpet av den siste uken, og at dette skaper mindre forsinkelser. Ellers er vel ikke "snart to døgn" unormalt lenge selv under vanlige omstendigheter.

 

(Har du brått om, velg en annen transportmetode - men vær forberedt på at det koster litt mer.)

Lenke til kommentar

Det er første gang jeg opplever at dette skjer. Jeg bestiller mye fra utlandet, og de gangene ting stopper opp, er det fordi posten/tollen ønsker mer informasjon om enten innholdet eller verdien på innholdet. Det har alltid vært snakk om minutter fra pakken blir registrert til den evt flagges for etterbehandling.

 

Denne pakken ligger til tollbehandling, og er altså ikke kommet inn på tollageret. De har altså ikke sett på den ennå. Det lengste jeg har vært borti før er ca 5 timer fra ankomst til "tollbehandling" til den videresendes til tollageret evt sendes videre til meg. Nå er det mulig jeg har vært heldig svært heldig de andre gangene, det er derfor jeg reagerer denne gangen.

 

Jeg tok en telefon til Posten, og det var de som opplyste om at det var noe problemer med backlog. Det var derfor jeg lurte på om det er flere en meg som venter på pakker, eller om de tok fant på en forklaring siden de ikke kunne forklare hvorfor pakken stoppet opp.

 

-T

Lenke til kommentar

Jeg har liten tro på at pakken er borte, men selvfølgelig kan en være uheldig. Jeg har hørt at USPS sin forsikring er noe dritt, så jeg håper i det lengste at jeg slipper å benytte meg av den.

 

 

 

 

Jeg har alle papirene i orden, så jeg har ingen problemer med å dokumentere verdien.

 

 

 

-T

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

jeg har av 50ish pakker mistet 2stk fra usa, tok vel nesten 2uker før pengene var på konto.

 

men posten er til tider treige på tolldelen, spesielt om det mangler noe dokumentasjon etc kan de klare bruke ukesvis før de kontakter deg angående det.

 

har en pakke liggende hos posten holdt gissel på tollen der selv, mailet de dokumentasjonen forige mandag og pakken er fortsatt på stedet hvil :/

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
jeg har av 50ish pakker mistet 2stk fra usa, tok vel nesten 2uker før pengene var på konto.

Forsvant de før de kom til Norge eller? (antar det var Reg. sending med tracking)

 

Har i allefall liksom innbildt meg at forsendelser er trygge bare de har landet på norsk jord. Men selvsagt kan det forsvinne her og da.

Lenke til kommentar

Bank i bordet for at pakken er borte, den befinner seg tross alt innefor en tollsone. En skulle jo forvente at sikkerheten var sånn nogenlunde i orden på slike steder.

 

Cruzader: har du forsøkt å ringe til Posten? De kan sette deg direkte over til tollageret, så hvis du er heldig får du snakke med et fornuftig menneske.

 

-T

Lenke til kommentar

Jeg mistet fire eller fem sendinger fra USA (gode, gamle DVDExpress.com) av totalt 25, men det var vanlig flypost og nesten 10 år siden. :3

 

Jeg synes utenlandspost generelt tar veldig lang tid nå for tiden sammenlignet med kun et par år tilbake i tid. I snitt tar det 3-4 uker før en moms- og tollfri pakke fra Jersey/England ankommer, før gikk det på én. Jeg ser ikke bort i fra at fortollingssentralen eller hva nå enn Posten kaller det, er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

ene forsvant et eller annet sted i transport mellom usa og norge, andre forsvant på vei fra tollsjappa deres hjem til meg.

begge gangene var det innhente dokumentasjon på at pakkene var missing in action samt fylle ut et par skjema fra usps så ca 2uker fra skjemaene fakset inn til pengene var på konto.

 

opplevd samme med dhl mellom england og norge som brukte nesten en måned fra meldt til pengene utbetalte :/

men dhl inkluderte også portoen betalt til de i utbetalingen, noe usps ikke gjorde.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Til ett større arrangement med 300+ mennesker bestilte vi opp 300 tskjorter med trykk fra utlandet som vi fikk tilsendt, og fortollet etter reglene. Vi endte opp med 250 og måtte hastetrykke opp nye til 3 ganger så høy pris hos ett norsk trykkeri under arrangementet.

 

2 måneder senere og helt ut av det blå, ankommer den siste esken med 50 tskjorter + tollregning som nå er ubrukelige. De hadde stått på ett lager i Oslo uten at Posten visste hvor de lå hen. På spørsmål om erstatning fikk vi metaforisk oppfattet fuck you til svar...

 

Her blir det sak, og Tollpost fra nå av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...