Gå til innhold

Bytte ut iphone, med hva?


Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte ut min Iphone 3GS, og lurer på om dere har noen tips.

Jeg liker alt ved iPhone bortsett fra det dårlige kamera :( Vil gjerne ha godt kamera, samt enkel tilgang til programmer som blogging +++ har hatt N95 8GB, og de programmene som var til den, på det punktet var håpløse :(

 

Gjerne en tlf med god batterikapastitet, god skjem, raske reaksjon og fin å se på ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal bytte ut min Iphone 3GS, og lurer på om dere har noen tips.

Jeg liker alt ved iPhone bortsett fra det dårlige kamera :( Vil gjerne ha godt kamera, samt enkel tilgang til programmer som blogging +++ har hatt N95 8GB, og de programmene som var til den, på det punktet var håpløse :(

 

Gjerne en tlf med god batterikapastitet, god skjem, raske reaksjon og fin å se på ? :p

for det første hvorfor kjøpte du en iphone 3gs vis du ikke skal ha den..

for det andre vis du liker alt på iphone utenom kameraet så hvorfor skal du bytte?

hvis du vl ha et kamera kan du heller kjøpe et skikkelig kamera istedenfor...

Lenke til kommentar

Jeg støtter olahe her. Hvorfor i all verden kjøpte du en ny iPhone, når du visste at kameraet på den er dårlig, og du visste at du trenger et bra kamera? Det er faktisk det samme som å fyre med tusenlapper i peisen.

 

Men det er litt vanskelig å hjelpe siden du er avhengig av enkelte programmer, men skriver bare blogging. Er det på Twitter, VG eller Opera? Det er ikke så lett å si.

 

Men kjøper du Samsung M8910 Pixon 12 så kan du i alle fall være ganske sikker på at du ikke har gjort et dårlig kjøp angående kamera.

Lenke til kommentar
Jeg støtter olahe her. Hvorfor i all verden kjøpte du en ny iPhone, når du visste at kameraet på den er dårlig, og du visste at du trenger et bra kamera? Det er faktisk det samme som å fyre med tusenlapper i peisen.

 

Jojo, men det er vel hans tusenlapper? Og siden dette er et mobilforum og han ber om hjelp til en ny mobil, og ikke til finansrådgiving, så er vel ikke det veldig relevant?

Lenke til kommentar

Tja, egentlig så kan man blogge på alle slags telefoner så lenge man har litt støtte for .txt funksjoner.

 

Jeg blogger faktisk innimellom på min G900 og bruker office pakken som er der, overfører så trådløst når jeg er hjemme og vips så er halve jobben gjort. Men kan ikke akkurat anbefale G900 for noen som har iPhone.

 

Av de telefonene jeg selv synnes er spennende er de forskjellige Android baserte telefonene samt muligens den nye Xperia telefonen til SE , så har du også et par gode HTC telefoner også som sannsynligvis vil dekke behovene til Ts.

Lenke til kommentar
Jeg støtter olahe her. Hvorfor i all verden kjøpte du en ny iPhone, når du visste at kameraet på den er dårlig, og du visste at du trenger et bra kamera? Det er faktisk det samme som å fyre med tusenlapper i peisen.

 

Jojo, men det er vel hans tusenlapper? Og siden dette er et mobilforum og han ber om hjelp til en ny mobil, og ikke til finansrådgiving, så er vel ikke det veldig relevant?

 

Og din post var mere relevant??

 

Støtter Program her med at Samsung M8910 Pixon 12 er en av de beste telefonene på markedet når det gjelder å ta bilder. Om den har andre funksjoner som du trenger for å blogge vet jeg ikke da jeg ikke blogger selv.

Lenke til kommentar
Jeg støtter olahe her. Hvorfor i all verden kjøpte du en ny iPhone, når du visste at kameraet på den er dårlig, og du visste at du trenger et bra kamera? Det er faktisk det samme som å fyre med tusenlapper i peisen.

 

Men det er litt vanskelig å hjelpe siden du er avhengig av enkelte programmer, men skriver bare blogging. Er det på Twitter, VG eller Opera? Det er ikke så lett å si.

 

Men kjøper du Samsung M8910 Pixon 12 så kan du i alle fall være ganske sikker på at du ikke har gjort et dårlig kjøp angående kamera.

 

 

Fordi jeg ikke var avhengig av et godt mobilkamera den gang, men er det nå i jobben min ! Og når jeg sier blogging, så nei.. hverken twitter, vg eller opera.. da hadde det ikke vært noe problem. Men jeg trenger en app som er mer fullverdig enn SE tidligere innebygde bloggfunksjon og feks mer som ordinært blogger prg. som man får til iPhone. Og fordi det å dra på kompaktkamera, kabel og pc ikke er like mobilt som en mobil man kan gjøre jobben på. iPhone er fin den, men det er vel lov å ha bytte en tlf når den ikke innfrir. Ellers blir vel dette forumet noe platt hensiktsmessig ...

 

men takker for tips om Samsung, men samsung sin plattform er uaktuell

 

Jeg støtter olahe her. Hvorfor i all verden kjøpte du en ny iPhone, når du visste at kameraet på den er dårlig, og du visste at du trenger et bra kamera? Det er faktisk det samme som å fyre med tusenlapper i peisen.

 

Jojo, men det er vel hans tusenlapper? Og siden dette er et mobilforum og han ber om hjelp til en ny mobil, og ikke til finansrådgiving, så er vel ikke det veldig relevant?

 

 

Takker ! Og er så enig så enig !

 

 

*****

olahe: Er det relevant hva jeg skal gjøre med iPhonen etterpå? :)

 

Tja, egentlig så kan man blogge på alle slags telefoner så lenge man har litt støtte for .txt funksjoner.

 

Jeg blogger faktisk innimellom på min G900 og bruker office pakken som er der, overfører så trådløst når jeg er hjemme og vips så er halve jobben gjort. Men kan ikke akkurat anbefale G900 for noen som har iPhone.

 

Av de telefonene jeg selv synnes er spennende er de forskjellige Android baserte telefonene samt muligens den nye Xperia telefonen til SE , så har du også et par gode HTC telefoner også som sannsynligvis vil dekke behovene til Ts.

 

 

Jeg har sett litt på SE sin nye med 12 mpx kamera med symbian og HTC HD2 med WM6.5. Men jeg har aldri vært borti wm før..

Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp bestilt meg en Iphone 3gs etter å ha hatt både htc diamond, nokia 5800 og n97. De kjører da henholdsvis WM og s60. N97 har et fantastisk kamera, men nokia gjorde en stor blemme med konstruksjonen av linsedekselet. Dette ble nemlig satt for lavt mot skjermen og lagde stygge riper i linsa ved åpning/lukking.

(nå skal visst nyere produksjoner ha ordnet på dette, slik at feilen er fikset.

Det andre er gps'en som mister signalet helt i hytt og pine- umulig å bruke.

 

N97: Godt kamera, men s60 er ikke noe å juble over. Applikasjonene som lages til dette os'et er sykt mye dårligere enn til x iphone. Ta facebook appen for eksempel. - Enorm forskjell i hva man får gjort, og s60 facebook lagger og henger til tide meget godt.

 

Diamond: Har wm 6,1 og får oppdatert til 6,5. WM er litt tungt, og kan oppleves som vanskelig. Jeg synes strengt tatt det fungerte meget greit, men det var få applikasjoner tilgjengelig på det tidspunktet. Dukker vel flere opp med Wmarketplace nå etterhvert. Ellers fungerte mail (lese fullt vedlegg) , operabrowseren, gps, etc veldig veldig bra. KAMERA på denne er 5mpx uten blitz eller fotolys, men bildene i dagslys ble faktisk meget gode!

 

Om kamera er det absolutt viktigste, så ta en titt på sony ericssons nye telefoner. Jeg vil bare anbefale og ta en titt på hvilket OS og hva slags hardware telefonen har. N97 har kun 128 mb ram og 432 mhz prosessor - det blir for treigt for noe særlig multitasking. - Og jeg tror ingen nokiatelefoner foreløpig kommer med noe særlig kraftigere.

 

Htc diamond hadde 528 mhz og 288 mb ram. Dette fungerte utmerket faktisk. Begge disse har ok batteritid og trykkfølsom skjerm, det vil du kanskje oppleve som litt "dårligere" enn en varme/strømfølsom skjerm som det iphone har.

 

Samsung Omnia Hd blir nevnt her, og det kan virke som et godt valg. Den har 600 mhz prosessor, 256 mb ram, fantastisk skjerm og se bilder/film på, samt at skjermen er ala iphone. Kamera er på 8mpz men bildene og videoen har en tendens til å bli litt "grainy". Hd kjører symbian, men dette skal fungere helt utmerket med hardwaren denne telefonen har. Det som er det lille minuset med samsung er at de ikke kommer med oppdateringer like ofte, og like mange ganger til mobilene sine som nokia. Jeg opplevde en del bugs med første fw versjon av omnia hd, men etter den vel eneste og seneste fw oppdateringen så er ting en del bedre. Håper de slipper flere. (har ikke hatt telefonen selv, men en kompis har den - han er dritfornøyd)

 

Med WM er det lek og redigere word, excell dokumenter, skrive, lese etc. I s60 kan du kjøpe programmvare for dette, men det fungerte middels bra.

Lenke til kommentar

Fantastisk svar bowardsen!!!

Du svarte på veldig mye av det jeg lurer på ! Jeg har nå landet ned til Satio eller HD2, så på Omnia i går, og jeg blir ikke helt komfortabel med den. Hadde det ikke vært for at jeg må ha tlf nå, så hadde SE X10 vært enda et alternativ, men den kommer vel ikke før til sommeren sikkert :)

 

Jeg er litt kritsisk til Symbian, når jeg leser rundt om.. men ser også at WM har sine negative sider, der er det ut til at det er fanskaren det kommer an på :p Jeg liker godt kameraspes. til Satio, men liker resten på HD2, men er skeptisk til WM og kamera delen på den.

Lenke til kommentar
Og din post var mere relevant??

 

Ja, jeg anser et forsøk på å få en tråd, som er totalt i ferd med å avspore, tilbake på riktig spor som rimelig relevant.

 

Jeg sa min mening, men selvfølgelig er det hans valg. Du har rett i at det ikke var veldig relevant, men din var i alle fall ikke relevant da jeg i det minste ga han et svar. Jeg skrev en ting som er urelevant for temaet, og det tar du opp til videre diskusjon.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvem det er som avsporer tråden, men nå avslutter vi denne diskusjonen.

Endret av program
Lenke til kommentar

Det spørs graden av kamerabehov, men jeg ser hd2 har 5mpx og led flash. Til mitt bruk hadde det holdt i massevis. Og hvis optikken er dugelig bra og fw hengeer etter, så kan kvaliteten fort bli meget bra.

 

12mpx behøver ikke bety bra bilder, men sony ericsson har levert mye bra før, og gjør det sikkert med denne også. På min nokia, så har jeg også muligheten til å endre iso-verdi og en del andre ting.

 

Min diamond2 tror jeg ikke at jeg hadde like mange muligheter. Mulig det er noe som følger symbian. I såfall kan det hende Satio er det beste valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...