Gå til innhold

Bytte ut iphone, med hva?


Anbefalte innlegg

Ser du har en C905, den tar bra bilder..(?)

 

Siden jeg har den selv, kan jeg spør: Har du sett på Samsung Omnia HD? Jeg tør påstå at iPhone 3GS, samsung Omnia HD og HTC touch HD2 er de 3 beste telefonene idag, alt etter hva slags bruk du vil ha den til. Så er det evt. w995 til rendyrket musikkmobil, pixon12 til rendyrket kameramobil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser du har en C905, den tar bra bilder..(?)

 

Siden jeg har den selv, kan jeg spør: Har du sett på Samsung Omnia HD? Jeg tør påstå at iPhone 3GS, samsung Omnia HD og HTC touch HD2 er de 3 beste telefonene idag, alt etter hva slags bruk du vil ha den til. Så er det evt. w995 til rendyrket musikkmobil, pixon12 til rendyrket kameramobil.

 

 

ja jeg har det og den tar gode bilder. :)

Men den er ikke noe særslig tess til å få lastet den opp mot server. (bruker bilder og tlf mye i jobb)

Jeg så faktisk på Omnia HD i dag, men jeg er ikke heeelt overbevist nei. Da er jeg nok mer spent på HD2... w995 er ikke aktuell for da er C905 nærmere det jeg bruker tlf til :)

Lenke til kommentar

jeg synest phonearena.com har mange bra telefonomtaler. Lurer du på en telefon, søker du i søkemenyen og du finner specs og omtaler fra både skribent og brukere, samt videoomtaler. Sjekk ut telefonene på top phones, i menyen til venstre.

 

HD2 er en interessant telefon ja. Winmo har hatt et rykte på seg for å være tregt, men jeg tror snapdragon prosessoren sammen med winmo 6,5 kan levere veldig god brukeropplevelse. Hva mislikte du ved omnia hd?

Lenke til kommentar
jeg synest phonearena.com har mange bra telefonomtaler. Lurer du på en telefon, søker du i søkemenyen og du finner specs og omtaler fra både skribent og brukere, samt videoomtaler. Sjekk ut telefonene på top phones, i menyen til venstre.

 

HD2 er en interessant telefon ja. Winmo har hatt et rykte på seg for å være tregt, men jeg tror snapdragon prosessoren sammen med winmo 6,5 kan levere veldig god brukeropplevelse. Hva mislikte du ved omnia hd?

 

 

Det er jo begrenset hva man får testet den i butikk. Uten sim kort +++

Men jeg likte ikke så godt meny/grensesnittet (det er mulig jeg iPhonisert og påvirket) og så syns jeg kameralinsa lå får ubeskyttet bak.

Den virket fantastisk, men jeg ble liksom ikke overbevist nok til å bare dra kortet på 5-6000 svosj, om du forstår. Men det er HD, HD2 og Satio som jeg liker best. Men jeg er så usikker på hvilken. Jeg har hatt symbian tlf før, men ikke WM.

Lenke til kommentar

Ja feilen med omnia HD er egentlig at det kjører symbian, som begynner å bli utdatert. Du kjenner sikkert til det siden du har hatt symbian fra før.

 

Satio er ikke ulik omnia HD, iom. at det kjører samme oppløsning, samme prosessor, samme OS (s60 5th), samme minne, tv-ut. Men dårligere skjerm; lcd istedenfor amoled, resistiv istedenfor kapasitiv touch, dårligere eksterne høyttalere, mangler minijack (bruker proprietær tilkobling). Derimot har satio et veldig bra kamera, sikkert et av de beste på markedet (bortsett fra pixon12) vil jeg tro.

 

HD2 er for de mer windowsorienterte. Og den er større, på godt og vondt. For kontorrotter og filmelskere? : )

Lenke til kommentar
Ja feilen med omnia HD er egentlig at det kjører symbian, som begynner å bli utdatert. Du kjenner sikkert til det siden du har hatt symbian fra før.

 

Satio er ikke ulik omnia HD, iom. at det kjører samme oppløsning, samme prosessor, samme OS (s60 5th), samme minne, tv-ut. Men dårligere skjerm; lcd istedenfor amoled, resistiv istedenfor kapasitiv touch, dårligere eksterne høyttalere, mangler minijack (bruker proprietær tilkobling). Derimot har satio et veldig bra kamera, sikkert et av de beste på markedet (bortsett fra pixon12) vil jeg tro.

 

HD2 er for de mer windowsorienterte. Og den er større, på godt og vondt. For kontorrotter og filmelskere? : )

 

 

Hehe.... :)

Men hvordan er WM å jobbe med, om man ser bort fra synkronisering +++ som mange syns er et pluss. i og med at jeg ikke bruker "Microsoft sine tjenester". husker de første HTC med WM, var ikke akkurat imponerende og brukervennlige (min mening) :)

 

Ser at HD2 har fantastisk prosessor og oppløsning. Det første jeg måtte se to ganger på - på omnia var størrelsen. Jeg syns den virket større. Ser på spesifikasjonene at den ikke er så mye større, men den virket så?

Lenke til kommentar

Omnia er 2 mm lengre og tykkere, men 9 mm smalere. Du kan se forskjellen i størrelsen i vedlagt bilde. Jeg har ikke særlig kjennskap til det nye win6.5 ei heller de nyeste windows telefonene, så min erfaring bygger mer på 1-2 år gamle 6.1 telefoner, en særdeles dårlig erfaring jeg hadde med windows mobile. Det er nok bedre nå.

post-83845-1257543070_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ser du har en C905, den tar bra bilder..(?)

 

Siden jeg har den selv, kan jeg spør: Har du sett på Samsung Omnia HD? Jeg tør påstå at iPhone 3GS, samsung Omnia HD og HTC touch HD2 er de 3 beste telefonene idag, alt etter hva slags bruk du vil ha den til. Så er det evt. w995 til rendyrket musikkmobil, pixon12 til rendyrket kameramobil.

 

Ut i fra tester jeg har lest (har ikke fått sett på den selv) så er pixon 12 langt i fra en ren kameramobil.

Lenke til kommentar

jeg har lest mange tester av pixon 12, og vet godt hva den kan skilte med. Tror derimot du har misforstått hva jeg legger i "rendyrket" kameramobil. Med det mener jeg en mobiltelefon som er den beste av de beste innen funksjonen kamera. Den har ikke et vanlig smartphone OS som symbian, winmo eller android, men skilter likevel med funksjoner en finner i vanlige smarttelefoner. Hovedfokuset ligger i kamerabiten. Når en telefon ikke får kompromisser innen et felt som kamera, vil jeg kalle det å rendyrke kamerabiten. Kanskje du har en annen definisjon på det, men det trenger vi vel ikke krangle om. Godtar fint at du vil kalle det noe annet.

Lenke til kommentar

Sorry.. men jeg må le av alle innleggene som kommer i en tråd, som er off topic og handler mest om å "arrestere" noe(n) :p

 

*******

 

apegryn:

Det er nok HD2 som mer og mer frister nå... :) Om bare noen kunne kommet med innspill på WM 6.5, som ikke er svoren microsoft fan, så hadde man kommet langt :p Spørs om jeg ikke må vente til den er i butikk (alt for lenge til) å se på den. Alt annet enn WM frister i HD2 og det meste utenom Symbian i SE... og det er da jeg glatt innrømmer at jeg er iPhonisert.... :D

Lenke til kommentar

Unskyld meg, men hvis du vil ha flere synspunkter enn kun fra en person, så er du nødt til å kunne godta at folk diskuterer.

 

(Bare si i fra hvis jeg misforsto siste innlegget ditt)

 

Men greit, Samsung er uaktuelt. Som kameramobil tror jeg fortsatt ikke det er noen aktuelle med Android. Jeg er heller ikke spesielt imponert over Symbian eller Samsung sine OS.

 

WM synes jeg at er bedre enn de to nevnte over. Jeg har ikke prøvd ut 6,5 enda, men 6,1 fungerer greit. Men du burde ikke forvente deg en enkel og brukervenlig telefon hvis du går for WM. Heller en avansert profftelefon. Da med tanke på litt merkelige menyer (innstillinger osv) + at det ikke er noe superraskt OS. Men for all det, jeg tror det fungerer flott på Leo.

 

Men merk deg at siden jeg ikke har prøvd 6,5, så vet jeg ikke noe særlig om det.

Lenke til kommentar

Takk for flott innspill!

Jeg er kjempe takknemlig for innspill fra alle! Det jeg ler av, er Ikke innleggene med hjelp og råd. Men innlegg som går mer på personer i tråden. Men nå legge vi den død?

 

Jeg er litt kritisk til WM men samtidig veldig nysgjerrig. Nå gir jo ofte 5mpx gode bilder også, skal ikke mye til for å slå 1.3 sånn sett :)

Endret av Scrabble
Lenke til kommentar

Ok, det er greit. Sikkert jeg som misforsto litt.

 

Det eneste OSet for mobiler som jeg faktisk er fornøyd med til dags dato er Android. Men for meg går også WM greit. Men nå har jeg jo brukt det i veldig mange år. Stort sett brukt HTC de siste årene med untak av Xperia X1.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt Leo hvis den ikke blir for stor. Den har også kapasitiv skjerm. Men jeg er skeptisk til kameraet. HTC har aldri vært noen racer på kamera. Og siden iPhone hadde for dårlig kamera, kan det fort hende at Leo blir litt uaktuell alikevel.

Lenke til kommentar
Ok, det er greit. Sikkert jeg som misforsto litt.

 

Det eneste OSet for mobiler som jeg faktisk er fornøyd med til dags dato er Android. Men for meg går også WM greit. Men nå har jeg jo brukt det i veldig mange år. Stort sett brukt HTC de siste årene med untak av Xperia X1.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt Leo hvis den ikke blir for stor. Den har også kapasitiv skjerm. Men jeg er skeptisk til kameraet. HTC har aldri vært noen racer på kamera. Og siden iPhone hadde for dårlig kamera, kan det fort hende at Leo blir litt uaktuell alikevel.

 

 

Siden iPhone har 1.3 mpx kamera og er strengt tatt avhengig av lys, så skal det ikke mye til før noe er bedre :D

Vet du om HD" har multitouch, slik at man kan bruke to fingre til å zoome etc?

 

Hvis du vil ha en rask telefon burde du ikke tenke på Satio, da den er rimelig treg :/

Har selv en Samsung Omnia HD, og er veldig fornøyd.

Har selv hatt Iphone, og synes Samsungen er en god del bedre på mange områder :)

 

Hvilke områder da?

Lenke til kommentar
Siden iPhone har 1.3 mpx kamera og er strengt tatt avhengig av lys, så skal det ikke mye til før noe er bedre :D

Vet du om HD" har multitouch, slik at man kan bruke to fingre til å zoome etc?

 

Vel, kameraet til iPhone 3GS har vel strengt tatt rundt 3MP.

 

Hvis du mente Leo, så ja, den har multitouch.

Lenke til kommentar
Siden iPhone har 1.3 mpx kamera og er strengt tatt avhengig av lys, så skal det ikke mye til før noe er bedre :D

Vet du om HD" har multitouch, slik at man kan bruke to fingre til å zoome etc?

 

Vel, kameraet til iPhone 3GS har vel strengt tatt rundt 3MP.

 

Hvis du mente Leo, så ja, den har multitouch.

 

Ja, beklager.. det var vel den første gen. iPhone jeg hadde som hadde 1.3 mpx.

Jeg mente Leo ja, og takk for svaret.

Lenke til kommentar
Ok, det er greit. Sikkert jeg som misforsto litt.

 

Det eneste OSet for mobiler som jeg faktisk er fornøyd med til dags dato er Android. Men for meg går også WM greit. Men nå har jeg jo brukt det i veldig mange år. Stort sett brukt HTC de siste årene med untak av Xperia X1.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt Leo hvis den ikke blir for stor. Den har også kapasitiv skjerm. Men jeg er skeptisk til kameraet. HTC har aldri vært noen racer på kamera. Og siden iPhone hadde for dårlig kamera, kan det fort hende at Leo blir litt uaktuell alikevel.

 

 

Siden iPhone har 1.3 mpx kamera og er strengt tatt avhengig av lys, så skal det ikke mye til før noe er bedre :D

Vet du om HD" har multitouch, slik at man kan bruke to fingre til å zoome etc?

 

Hvis du vil ha en rask telefon burde du ikke tenke på Satio, da den er rimelig treg :/

Har selv en Samsung Omnia HD, og er veldig fornøyd.

Har selv hatt Iphone, og synes Samsungen er en god del bedre på mange områder :)

 

Hvilke områder da?

Den er bedre på bl.a. ;

 

-Kamera

-Batteri, både på tale og standby-tid

-Har "sanarveier"

-Touchtastaturet er bedre

-Større skjerm, både oppløsning og størrelse

-Kan ha tilsammen opptil 48 GB minne

-Bedre UMTS

-Har både radio og java, som Iphone ikke har

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...