Gå til innhold

Bytte ut iphone, med hva?


Anbefalte innlegg

Hvilke telefoner har kraftigere hardware enn iPhone 3GS?

Htc? Nokia? Sony Ericsson? Samsung? Palm? Motorola?

 

Kom med et eksempel på en :)

 

Edit: skriveleif

 

Det er telefoner som ligger langt forran iPhone når det gjelder hardware. Men vet du hva?: Jeg gidder ikke nevne noen. For ut i fra kommentaren din så ser jeg at du er fanboy, og kommer bare til å lagge en lang useriøs diskusjon. Og den gidder ikke ejg å ta, for jeg vet faktisk at det er telefoner som har kraftigere hardware enn iPhone (Håper at du holder deg for god til å kommentere mer på det) :).

 

Men hva med å vente og se på Nokia N900? Den kjører jo det spennende OSet Maemo 5, som er basert på Linux. Nokia bruker jo å ha ganske bra kamera, så den kan vel kanskje være interresant for ditt bruk?

 

Edit: hax2010: Kort og godt kan man si at iPhone sin hardware ikke er i nærheten av de som er på toppen i dag. Pluss at det er ganske mange som er på lik linje med den til MYE lavere pris. Og når ikke skjermen er noe å skryte av i forhold til de andre lenger heller (Omnia HD osv har langt bedre skjerm).

Endret av program
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt korrekt som trådstarter sier, dette er ikke plassen for en hardwarediskusjon, men jeg liker ikke å bli kalt en fanboy heller.

Det er det mest brukte "våpenet" som brukes for å prøve og vinne diskusjoner, og da spesielt angående iPhone vs andre telefoner.

 

Uansett bør man også vurdere hvilken skjermteknologi en fristende telefon har, og hvordan den fungerer i forholdene man har tenkt å bruke din i. AMOLED fungerer f.eks dårlig utendørs i sollys, mens LCD gir svakere kontrast i mørke omgivelser.

Den faktiske strømbesparelsen AMOLED gir ved normal bruk er også omstridt.

Lenke til kommentar

Jeg selger Mobiler hver dag.

Iphone er en merke produkt. det merker jeg når ingen kunder la seg bli overtalt dem som skal ha iphone kjøper den pga I bak phone. det er rett og slett kun et merke produkt samme med ipod. jeg opplever kunder som ikke vet hva en mp3 spiller er for noe.

Ingen telefonselgerene jeg skjenner har iphone. og har aldri tenkt meg en.

Blir nok en W995 eller Aino på meg.

Endret av birdy113
Lenke til kommentar
Ok, jeg beklager fanboy-kommentaren. Men å påstå at det ikke finnes kraftigere telefoner enn iPhone er tull.

 

Ok takker og bukker :)

 

Man kan ikke si at noe er tull hvis man ikke kan vise til det motsatte. Og for at det ikke skal bli en stillingskrig med utslengte påstander må man vise til reelle fakta og tester, ikke hva man tror og synes. Men det finnes sikkert andre tråder for dette ;)

Lenke til kommentar
Ok, jeg beklager fanboy-kommentaren. Men å påstå at det ikke finnes kraftigere telefoner enn iPhone er tull.

 

Ok takker og bukker :)

 

Man kan ikke si at noe er tull hvis man ikke kan vise til det motsatte. Og for at det ikke skal bli en stillingskrig med utslengte påstander må man vise til reelle fakta og tester, ikke hva man tror og synes. Men det finnes sikkert andre tråder for dette ;)

 

Hadde du følgt med i timen så hadde du visst at hardwaren til Iphone 3GS ligger et haav bak konkurrentene nå!

 

Omnia II

Omnia HD

SE X10

HTC Hero

Acer F1

og sist men ikke minst, selveste HTC HD2 (1Ghz snapdragon prosessor, 448mb ram, 480x800 pixler som er 2,5 ganger mer en Iphone, 4,3" skjerm! Og det med en utnyttingsgrad så stor at skjermen dekker 80% av frontalplanet mot Iphone som kun dekker 60-65% av frontalplanet.

 

+ mange andre modeller som jeg ikke kommer på i farten.

 

Dette er vel fakta nok?;)

Endret av hax2010
Lenke til kommentar
Mye av hardwaren gjør det bedre på tester og. Men klarer du ikke slutte diskusjonen? iPhone er det han ikke skal ha, og da er ikke det noe diskusjonstema her. Lag en egen topic med det i stede for!

Oioi herr BOSS!

Hardware har mye å si. Det er jo hardwaren som er byggesteinene til en mobil. Men nok om det. Det jeg prøver å si at at trådstartern heller burde beholde sin iPhone og vente til en som er bedre kommmer ut som f.eks. Droid.

Lenke til kommentar

Droid har tregere prosessor og bare halve grafikkytelsen til iPhone 3GS. Droid er en rival til iPhone 3GS, bedre på noen punkt, dårligere på andre men stort sett dårligere. De som har testet den vil heller ikke anbefale den over iPhone 3GS.

 

Den er uansett uaktuell da den ikke er i salg her på en god stund enda.

 

Hvis jeg måtte velge en annen telefon enn 3GS tror jeg det måtte bli Htc Hero grunnet brukeropplevelsen, men det er nå meg :)

Lenke til kommentar
Fordi han er kresen og det ser ut som ingenting er godt nok for han. Da får han bare leve med 3mpx til en ny mobil som møter kravene hans kommer ut. Det er min mening.

 

 

Godt det ikke er din mening som er avgjørende da. Skjønner ærlig talt ikke hvilket behov du har for å vise frem "hardware" muskler og bastante meninger.

 

Det er jo sånn sett godt noen er kresne, ellers hadde markedet vært snevert og lite utviklet.

 

Du har ikke lest mye annet enn dine egne iPhone innlegg tror jeg, hvertfall ikke mine. For jeg har flere ganger nevnt aktuelle kandidater, som andre her har servet med meg på. Noe jeg setter stor pris på !

 

Men hva med å vente og se på Nokia N900? Den kjører jo det spennende OSet Maemo 5, som er basert på Linux. Nokia bruker jo å ha ganske bra kamera, så den kan vel kanskje være interresant for ditt bruk?

Hm... ikke dumt nei...

Enda en å vurdere... hehe, nå når jeg trodde jeg hadde skalert meg ned til to :p

Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt nysgjerrig på Leo, og Satio - men sistnevnte har jeg vel etterhvert begynt å tvile veldig på. Og jeg har fått meget god hjelp syns jeg av bl.a deg ! Takker for det ! Men, det er som du sier, jeg tror jeg må vente til Leo kommer med bildetester eller lignende. Nå kommer vel den i neste uke til butikk? Håper amobil kommer raskt med en skikkelig test av den da.

 

N900, noen spesielle grunner til at den kan vurderes hardt?

Lenke til kommentar

Som sagt. HTC har aldri satset særlig på kamera, og jeg vet ikke om optikken i N900 er noe annerlades enn i f.eks. Touch Pro 2. Så det er ikke sikkert kameraet er noe bedre enn i iPhone.

 

Grunnen til å vurdere N900 er at Nokia stort sett setter inn et ganske bra kamera, jeg regner med at det er bedre enn på iPhone. I tillegg kjører det på Linux, så det kommer sikkert masse flotte programmer til den. Og det er vel ikke noe ulempe med fult fysisk qwerty-tastatur til blogging?

Lenke til kommentar
Som sagt. HTC har aldri satset særlig på kamera, og jeg vet ikke om optikken i N900 er noe annerlades enn i f.eks. Touch Pro 2. Så det er ikke sikkert kameraet er noe bedre enn i iPhone.

 

Grunnen til å vurdere N900 er at Nokia stort sett setter inn et ganske bra kamera, jeg regner med at det er bedre enn på iPhone. I tillegg kjører det på Linux, så det kommer sikkert masse flotte programmer til den. Og det er vel ikke noe ulempe med fult fysisk qwerty-tastatur til blogging?

 

 

hmm... interressant.

For min del har tastatur eller ikke tastatur nada å si :) Jeg blogger ikke sååå lange tekster :)

Det jeg trenger er at operativsystemet støtter et godt bloggprogram (om det finnes til annet enn iPhone) som kan laste opp mer enn ett bilde ad gangen. SE har jo lenge hatt samarbeid med Blogger, og den funksjonen er genial. Bortsett fra at man kun har kunnet laste opp ett og ett bilde :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...