Gå til innhold

Verktøysett til å mekke datamaskiner.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... 1x Stjerne skrujern aka Phillips skrujern så har du det du trenger.

Men ellers kan ett bits sett være greit, i noen skikkelig versting tilfeller er det jeg trenger følgende.

 

1x Skrujern med bits for flat og stjerne i forskjellige størrelser (Dybde på bitsen for eksempel)

 

1x ekstra skrujern for lirking.

 

1x Nebbtang for å plukke ut deler for eksempel når festene til HKet har fulgt deg ut.

 

1x Hammer! Ja tro deg eller ei men har faktisk måtte brukt denne, ble brukt til å få festet en CPU kjøler...

Lenke til kommentar

Jeg har klart meg i alle år med to skrutrekkere av god kvalitet, et med flatt spor og et med krysspor. Om du føler for å utvide ut over dette kan en bitstrekker, et bitssett med Pozidriv, Torx etc samt en bitsadapter for 1/4" skaft være kjekt å ha i bakhånd. Et multiverktøy med tang, et antistatisk armbånd, en tapetkniv, en liten lommelykt og noen kabelstrips/borrelåser er også greit å ha tilgjengelig. Ut over dette må du nesten kjøpe etter behov. Det er jo liten vits i å drasse rundt på en modulartang, en kabeltester eller et voltmeter om alt du skal gjøre er å skifte en harddisk.

 

Kanskje vel så viktig som det håndfaste verktøyet er en romslig CD-mappe. Man kommer tross alt bare et stykke på veien med skrutrekkere av alle slag.

Lenke til kommentar

Lurer på en kjapp ting når d kommer til verktøysett for pc, har selv ett verktøysett fra CO som har magnetiske bits, lurer på om dette er skadelig for pcen. Har aldri opplevd noen feil med de 3 pcene jeg har montert fra bunn av med dette settet, men mulig du burde unngå magneter i nærkontakt med pckomponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...