Gå til innhold

[Løst] Ludo Mobil - erfaringer


Anbefalte innlegg

Siden det ikke er mange tråder som omtaler Ludo Mobil så vil jeg starte en som gjør det.

Vi diskuterte litt i en annen tråd, som trådstarter ville stenge, om erfaringer med Ludo Mobil. Og litt i forhold til hvordan Ludo Mobil fungerer i forhold til andre selskaper.

 

Her kan vi fortsette å diskutere så mye vi vil om Ludo Mobil og våre erfaringer eller om du har spørsmål om dette selskapet. :)

 

 

 

Jeg har forresten bestilt Ludo Gul istedet for One Call Kontant som jeg har hatt tidligere på min mobil nr. 2. Siden jeg ikke bruker denne mobilen så mye, så blir det artig å se hvordan Ludo fungerer i forhold til One Call. :)

 

 

Link til selskapets hjemmesider: www.ludomobil.no

Endret av Falcon_Punch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Hvor god er dekningen i Bergen. Jeg har store problemer med One Call, slik at jeg ikke får ringt eller bli ringt til mye.

 

Ludo Mobil bruker Telenors mobilnett. Det samme gjør OneCall, men ikke der Network Norway har egen dekning. Dette kan løses ved å velge nett manuelt til Telenor.

Lenke til kommentar
Er Terningkast 6 helt gratis, på linje med Tele2 Sheriff og One Call faktura?

 

Isåfall: Hvor god er dekningen i Bergen. Jeg har store problemer med One Call, slik at jeg ikke får ringt eller bli ringt til mye.

Det er ingen minimumsfakturering med T6, men: "Rabatten omfatter ikke innholdstjenester, spesialnummer og mobilbruk i utlandet. Å flytte nummer (portere nummer) er gratis. Nytt nr koster kr 199."

Lenke til kommentar

Har byttet fra Onecall faktura til Ludo terningkast seks. Er foreløbig veldig fornøyd. Forventer ikke at regninga skal minke med mer enn førti kroner, men vi får se :) Når onecall ringte meg etter jeg byttet surte de hvilket selskap jeg byttet til, når jeg så hvilket abo bare ønsket de meg en god dag og la på :p Tror de veit de ikke har så mye å stille opp med he he.

Lenke til kommentar
Har byttet fra Onecall faktura til Ludo terningkast seks. Er foreløbig veldig fornøyd. Forventer ikke at regninga skal minke med mer enn førti kroner, men vi får se :) Når onecall ringte meg etter jeg byttet surte de hvilket selskap jeg byttet til, når jeg så hvilket abo bare ønsket de meg en god dag og la på :p Tror de veit de ikke har så mye å stille opp med he he.

Kult! Skriv gjerne om dine erfaringer underveis og hva du synes er bra, event. dårlig med Ludo Mobil. :)

Lenke til kommentar

Opplevde at kompisen min fikk meldinga jeg sendte til han et døgn etter at jeg sendte den. Dette var forrige helg. Noen som har opplevd det samme? Hente aldri når jeg hadde Tele2. Nå ringer jeg bare, gidder ikke ta sjansen på at meldinga ikke etter ett døgn :p

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Opplevde at kompisen min fikk meldinga jeg sendte til han et døgn etter at jeg sendte den. Dette var forrige helg. Noen som har opplevd det samme? Hente aldri når jeg hadde Tele2. Nå ringer jeg bare, gidder ikke ta sjansen på at meldinga ikke etter ett døgn :p

Har du Ludo Mobil ab.? Event. hvilket, og hvor i landet bor du? Hva slags mobil har du?

Endret av Falcon_Punch
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har akkurat plassert en ordre på abonnementet "Terningkast 6". Har hatt Telio sitt abonnement før. Grunnen til at jeg bytter er at jeg er ferdig med skole, og de dagene da føreldrene betalte regningen.

Men jeg har også noen spørsmål:

Hvis man holder seg under grensen på 185 kroner, får man da en faktura med en minstepris?

Og hvis jeg sitter av og til på facebook på mobilen min (LG KM900 Arena, med WAP?/EDGE?/3G?) og ser på bilder og andre ting som finnes på facebook, og kanskje andre sider, lastes det ikke da ned flere MB med trafikk?

Endret av TeRnO
Lenke til kommentar
Hvis man holder seg under grensen på 185 kroner, får man da en faktura med en minstepris?

Og hvis jeg sitter av og til på facebook på mobilen min (LG KM900 Arena, med WAP?/EDGE?/3G?) og ser på bilder og andre ting som finnes på facebook, og kanskje andre sider, lastes det ikke da ned flere MB med trafikk?

 

Nei, da får du ikke regning. Facebook tar nok noen mb ja, men husk at datatrafikk også er inkludert i rabatten på 185 kr hver mnd.

Lenke til kommentar
Bestilte Ludo Terningkast 6 for over en uke siden. Har fått brikken men den er ikke aktivert. Stod i brevet jeg fikk at de skulle sende en melding når det ble aktivert.

 

Venter i spenning.

(med mindre jeg har lest feil. )

Sto i ett brev jeg fikk i tillegg til en mld om når den ble aktivert. Tok litt under tre uker hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Vurderer sjølv å skaffe meg Ludo Terningskast 6.

 

For tida har eg Chess kontant, noko som har fungert tåeleg greit. Spesielt har eg verkeleg fått sansa for at ein kan sende SMS frå sidene til Chess. Desse kostar mindre enn vanlege, og ein kan dessutan sende til så mange mottakarar ein vil. Særs praktisk når ein skal samle saman ein gjeng på kort notis!

 

Er det nokon som veit om Ludo tilbyr liknande teneste. Tilnærma gratis mobilbruk fristar, men er ikkje sikker på om det er verdt masse-sendingsfunksjonen til Chess.

Lenke til kommentar

Har sjøl OneCall Faktura og ha hadd da i et par år. Sånn forbruksmessig passa da meg bra men der e et par irritasjons-detalja som e e ganske lei av. Bor i nordland og da verka ikke som network norway dekk her. Så KVÆR j*** gang e slår på mob'en så bruka den først 2-5min på å i da heile tatt finn nettverk, så må e manuelt velg mellom telenor eller netcom, hvis e velg telenor, så "søk" den i 1-5min førr så å førrtell meg at der e nothing, hvis e velg netcom, så tar da ca 2 min før e får dekning og faktisk kan bruk den.

 

Vurdèr sterkt LudoMobil's Terningkast 6...som ser ut til å pass mitt forbruk ypperlig...MEN e da sånn at der fins null forsikring på det abonnementet?

Lenke til kommentar
Har sjøl OneCall Faktura og ha hadd da i et par år. Sånn forbruksmessig passa da meg bra men der e et par irritasjons-detalja som e e ganske lei av. Bor i nordland og da verka ikke som network norway dekk her. Så KVÆR j*** gang e slår på mob'en så bruka den først 2-5min på å i da heile tatt finn nettverk, så må e manuelt velg mellom telenor eller netcom, hvis e velg telenor, så "søk" den i 1-5min førr så å førrtell meg at der e nothing, hvis e velg netcom, så tar da ca 2 min før e får dekning og faktisk kan bruk den.[...]

 

OneCall benytter Telenor, og har gjort det i hele 2009. Så du skal ikke kunne få dekning med NetCom lengre. (I tillegg hvis du har satt at telefonen velger nett automatisk vil den i noen av storbyene i landet bytte frenetisk mellom NetWork Norway og Telenor Mobils nett)

Lenke til kommentar

ah okey, takk førr raskt svar :)

 

Mob'en min e satt te autovalg men da ska nevnes at den e litt tebakeståanes i oppførseln i støytan, så e skakke slakt onecall bærre på da :p Og ang. forsikring...så tenk eg..."aaah what the hell", e ha aldri mista en mob så e vel egentlig ett fett. Også utifra de her forbrukerkalkisan, uansett kordan e mikro-vrir på dem så end da alltid opp med terningkast 6. Så da va det avgjort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...