Gå til innhold

lyse fiber tregt nedlastning?


Anbefalte innlegg

Nedlastninghastigheten er overdreven treig..laster ned på max 10k\s.men plutselig en dag lasta den på 500-800 k\s helt til jeg restarta pc`en så får jeg ikke opp hastigheten igjen..

virker som et eller annet sperrer? finnes det noe program eller noe jeg kan gjøre i windows(xp) for å fikse problemet? vet ikke helt hvor jeg skal begynne..jeg har trådløst tilkobling til lyse fiber.

nettleseren er også treig..

Endret av mEhE`
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tør jeg tippe det er torrents du laster ned? om så kan det vært ørten grunner, de to første jeg ville sjekket er om portforwardingen er i orden og at du laster ned fra en site som faktisk gir litt fart (nok av de som er overbefolket av leechers).

er over dobbelt så mye seeders en leecher faktisk men hastigheten ble plutselig mindre etter en restart..å det er ikke bare bitcomet som er treg.limwire og nettleseren også.

trodde vanligvis torrent program skulle stjele det den kan av hastighet.men er liksom noe som sperrer.

Lenke til kommentar
Nedlastninghastigheten er overdreven treig..laster ned på max 10k\s.men plutselig en dag lasta den på 500-800 k\s helt til jeg restarta pc`en så får jeg ikke opp hastigheten igjen..

virker som et eller annet sperrer? finnes det noe program eller noe jeg kan gjøre i windows(xp) for å fikse problemet? vet ikke helt hvor jeg skal begynne..jeg har trådløst tilkobling til lyse fiber.

nettleseren er også treig..

 

Du har sikkert ikke forwardet portene som trengs for nedlastingsprogrammet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

har akkurat testa samme greia sjøl,- for tilnærmet hastighet jeg betaler for (30/30Mbit) når jeg laster ned fra Lyse's servere, men med speedtest.net sine ligger jeg på rundt 10Mbit ned og 3-4Mbit opp, så det virker styggelig som om Lyse forsinker sine linjer ut til resten av verden fra sine abonnenter.

 

Edit: Åpnet forresten en port i Lyset's hjemme sentral, gav maskinen min fast ip-adresse og det hjalp VELDIG med visse programmer... ;) Les mer på portforwarding... plus sjekk ut

http://www.techsupportalert.com/content/op...-vuze-speed.htm

Endret av janhaakon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...