Gå til innhold

six pack, hvor lenge må man trene?


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på en ting. Hvor lenge må man trene og holde fokus på trening hver dag eller isåfall nesten hver dag for å få en skikkelig six pack? Jeg synes jeg selv er litt for tynn kanskje til å få en six pack som jentene liker, hehe :D Må jeg da spise mer enn jeg gjør? jeg synes selv jeg spiser en god del, men kanskje ikke nok. vet ikke helt.

 

Men jeg har også tenkt til å gå inn for å trene styrke til jeg får six pack. Jeg trener også fotball utenom så får jo ikke tid til det hver dag, men vil legge meg i hardtrening. Hører sånn at du må trene i ett år hver dag for å få det, men jeg får jo ikke tid til å trene i ett helt år i strekk da, er vel ingen som gjør det, men visst man trener mye med det hvor fort er det mulig å få det?

 

Jeg har en magetrener hjemme, jeg så også på tv en slik, ikke det at jeg skal tro på det de sier der, men der nevnte de at man fikk se resultater allerede visst du brukte den hver dag i ca. 8 uker. tror jeg det var eller kanskje litt lengre. vet ikke om dette er sant.

 

Isåfall noen som kan gi meg litt tips om hvordan jeg kan begynne. Nå har jeg ikke akkurat det meste av treningsutstyr hjemme. Jeg tar noen joggeturer iblant, tar armhevninger, trener situps og bruker denne magetreneren og sykler på treningsykkel. Det er det jeg pleier å gjøre + jeg trener vekter, men ikke sånn benkpress det har jeg ikke. vet ikke om det jeg har er nok til å komme seg godt i gang med å trene magen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at det finnes noe fasit svar på hvor lang tid det tar å danne en slik "six pack". Men hvis du tar 100 sit-ups,100 push-ups osv hver kveld i noen måneder kanskje oppimot et halvt år tror jeg nok du vil merke forskjell. Men kanskje lurt å begynne med 30, så gå opp til 40 også øke hver andre uke o.l. Lang tid tar det heller ikke 15-20 min før du legger deg, gjorde det før jeg. Men så plutselig fant jeg ut at det finnes noe som heter xbox :p, og da ble det dårlig med styrketrening. Peace out

Lenke til kommentar

For å bygge muskler må du spise ja. Det er ikke noe kult å ha fettprosses nedde i %5-6 og ikke noen muskler, og da har du dog ikke six pack.

Det er en i klassen våres som veier noe med 55kg, ikke fett på kroppen, men har han six pack? NEI.

 

Husk også på at six pack er ganske genetisk bestemt, noen har 4 pack, andre 8 pack og noen 2 pack osv.

 

Det dumeste du kan gjøre er å overtrene deg, det vil si, hver dag.

 

Tren 3 ganger i uken med styrketrening, ha knallharde økter, der du slitter deg %80 ut, ikke %100 fordi da vil du trenge ekstra mye hvile.

Treningsprogrammet ditt skal bestå av knebøy, markløft og benkpress. Ikke noe isolasjons øvelser. Det jeg tror er at mage muskle kommer til å komme automatisk fram etter noen par år med masse mat og hard trening.

 

Husk også på at mage musklene er en muskel, akkuratt som alle andre. Muskler altså, trenger hvile for å vokse så de magetrenings reklamene er helt på bertur.

 

Og sist og ikke minst, så må du få et kosthold. Spis mindre enn du forbrenner så du får vekk det siste fettet, hvis du er for tynn og har tenkt å legge på deg muskler ellers på kroppen, så spis mer enn du forbrenner.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Tviler på at det finnes noe fasit svar på hvor lang tid det tar å danne en slik "six pack". Men hvis du tar 100 sit-ups,100 push-ups osv hver kveld i noen måneder kanskje oppimot et halvt år tror jeg nok du vil merke forskjell. Men kanskje lurt å begynne med 30, så gå opp til 40 også øke hver andre uke o.l. Lang tid tar det heller ikke 15-20 min før du legger deg, gjorde det før jeg. Men så plutselig fant jeg ut at det finnes noe som heter xbox :p, og da ble det dårlig med styrketrening. Peace out

 

Heheh xbox ja joda. Jeg har ikke kjøpt en spillmaskin siden playstation 2 faktisk! er stolt av det, fant ut at jeg kommer bare til å sitte foran tven hele dagen da.. Å det vil jeg ikke bruke livet mitt til. har andre ting, viktigere ting å ta meg til. Uansett jeg sitter egentlig altfor mye foran pcen her da, men ja sånn er det :p Men takk for tipset, jeg har holdt på litt sånn før, men jeg sluttet etterhvert, kanskje bare å begynne igjen. når du sier 100 sit-ups og 100 push-ups hvor mange bør jeg ta hver for seg da? jeg klarer sånn rundt 60-70 sit-ups i strekk, men push-ups tar jeg nå ikke så mange i strekk da, pleier å ta rundt 20-30 og så tar jeg en pause før jeg tar nye igjen, tror du det funker greit? tar også å trener litt vekter, men jeg føler jeg ikke har så mange kilo på de at det gjør noe, pleier å begynne med det minste og så ta på noen kilo etterhvert, hvor ofte bør jeg egentlig skifte til tyngre kilo på vektene egentlig? har du noen greie på det? er ikke sikker på hva folk gjør, de jeg har snakket med sier at de tar litt tyngre etterhvert som de har blitt vant til en tyngde. Er det sånn de fleste gjør?

Lenke til kommentar

GLEM PUSH UPS OG SIT UPS!

 

Ang vektene, så pleier jeg å legge på 2kg hver treningsøkt, på de store baseøvelsene som knebøy, benkpress, markløft, stangroing osv. Og 1-2 kg i uken på litt mindre øvelser.

 

Du kommer ikke til å bygge så mye muskler hvis du holder på med push ups, kroppen trenger belastning for hver eneste gang. Du må trener tyngre og tyngre for hver eneste gang.

Lenke til kommentar
For å bygge muskler må du spise ja. Det er ikke noe kult å ha fettprosses nedde i %5-6 og ikke noen muskler, og da har du dog ikke six pack.

Det er en i klassen våres som veier noe med 55kg, ikke fett på kroppen, men har han six pack? NEI.

 

Husk også på at six pack er ganske genetisk bestemt, noen har 4 pack, andre 8 pack og noen 2 pack osv.

 

Det dumeste du kan gjøre er å overtrene deg, det vil si, hver dag.

 

Tren 3 ganger i uken med styrketrening, ha knallharde økter, der du slitter deg %80 ut, ikke %100 fordi da vil du trenge ekstra mye hvile.

Treningsprogrammet ditt skal bestå av knebøy, markløft og benkpress. Ikke noe isolasjons øvelser. Det jeg tror er at mage muskle kommer til å komme automatisk fram etter noen par år med masse mat og hard trening.

 

Husk også på at mage musklene er en muskel, akkuratt som alle andre. Muskler altså, trenger hvile for å vokse så de magetrenings reklamene er helt på bertur.

 

Og sist og ikke minst, så må du få et kosthold. Spis mindre enn du forbrenner så du får vekk det siste fettet, hvis du er for tynn og har tenkt å legge på deg muskler ellers på kroppen, så spis mer enn du forbrenner.

 

Jeg skjønner :)

har desverre ikke benkpress, men det er noe jeg ønsker meg og har tenkt til å kjøpe meg. Så er vel bare å satse på hardtrening. Jeg vet ikke helt men siden jeg er jo fotballspiller også, jeg regner med musklene jeg får ved å trene styrke ikke vil senke ned på kondisen min så lenge jeg forsetter å løpe mye og slikt?

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke han/du burde glemme sit-ups og push-ups, er jo den beste og naturligste formen for å trene mage, bryst og delvis arm muskulatur, pluss at det er helt gratis og det blir lett en vane hver kveld etterhvert. Snakker delvis fra erfaring og veiledning. Og hvis du lurer så funker det fint å ta 30 om gangen så mange ganger du orker/gidder.

Skal personlig begynne på treninsstudio nå som jeg fyller 16 og begynne for fullt, har bare hatt litt basistrening i tillegg til fotballen. Så det blir litt spennende å begynne med "ekte" varer altså heavy shit. Og du pjuus, drikker du protein shake? bare lurer liksom :p

Lenke til kommentar

Sit ups er en av de naturligste måtene å ødelegge ryggen på ja, det er sant.

 

Trener du ofte push ups, burde du legge på en rygg øvelse også, som pull ups eller chin ups.

 

Og har du virkelig lyst å bygge muskler med push ups, så burde du finneen ryggsekk og fylle den med ting og kjør enten 5x5 (for maks styrke) elr 3x10 (for maks volum).

 

Om jeg drikker proteinshake? Tar litt mer enn det, kreatin, glutamine, karb og protein (gainer). Så du burde spurt om jeg brukte kostholdtilskudd :p

 

bergenboy9, jeg synes ikke du burde være så vill etter benkpress. Hvor kult er det å presse 50kg over brystet når du kan helt sikkert presse 100kg med beina? (tenker på knebøy).

 

Knebøy er en fin øvelse for å sparke hardere og løpe fortere (har personlig satt en ny skolerekord på å løpe fortest på 40,60 og 100 meteren).

 

Om kondisjonen blir dårligere av styrke trening, vet jeg ikke. Hvorfor skulle den? Trener du kondisjon og styrke, så skal det nok være en god fordel i fotball.

 

Protein shake? er det bra? :D

 

Hva skal det være bra for da? Det er proteiner, det samme som finnes i melk, kjøtt og fisk. Tar proteinshake fordi jeg ikke har noe annet å bruke pengene på , og fordi jeg satser så høyt på styrketrening at bruker meste av pengene mine på mat, pulver og trening.

 

Ang cooperguns websiden, det er en fin side for nybegynner. Har selv brukt den. Men skal bare advarare at noen av vidoene er feil (hvilke muskler du trener)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Protein shake? er det bra? :D

Det er jo det disse body builderne drikker til alle døgnets tider så jeg tror nok det er noe i det. Man trenger jo proteiner for å bygge muskler, hvis jeg ikke har tatt helt feil :p Tror jeg skal begynne med det når jeg begynner å "pumpe" jern :!:

Og Btw her er en genial trenings side jeg fant frem til igjen: http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

etter du har tatt en titt på denne trenger du nesten ikke spørre mer, allt står der pluss instrukser :D

Lenke til kommentar

Kor lang tid det tar før du oppnår six-pack er avhengig av fleire faktorar, korleis du trenar, kva du et, genetisk forutsetning og den kroppsoppbygninga du allrereie har.

 

Sit-ups er ein elendig øvelse, lite treningsutbytte og betrakteleg risiko for ryggskader.

 

Som Pijus sei er det fornufteg å trene baseøvingar som markløft, knebøy og benkpress, det er også fornuftig å ha med øvelser som roing, hang-ups, og mageøvelsar.

 

Hvis det er six-pack du er ute etter er øvelsar som inverted crunches, planken, hengende beinhev og dragon flags(viderkomne) gode øvelsar, som forøvrig bør vere innkludert i alle treningsopplegg(evt. andre tilsvarande).

Lenke til kommentar

Okei, har begynt litt i det minste nå å begynt å gjøre de øvelsene som han på coopergruns siden gjør.

+ tar armhevninger og bruker denne magetreneren. Magetreneren kjenner jeg virkelig det i magen når jeg bruker, så har troen på den :) å så sykler jeg litt på treningsykkel utenom. Har ikke begynt med noe knebøy enda, men regner med å begynne med det også snart. Skal satse på å trene så ofte som jeg kan og så får jeg håpe å se noen resultater om kanskje 1 eller 2 år :D

 

Forresten, jeg spiller jo fotball og jeg er ikke så veldig stor at det gjør noe, men har ikke så veldig mye muskler heller. Er vel derfor jeg er litt ivrig med denne styrketreningen. Vil gjerne bli sterkere i kroppen på fotballen, siden også det er jo en viktig form for trening innen fotball.

 

Ikke det at jeg kommer til å få tid til det, men er ikke svømming en veldig god sport til å bygge opp muskler på? isåfall vil det kanskje lønne seg om jeg tar noen timer å svømmer visst jeg får tid?

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
Hvis det er styrke du er ute etter er tida betre brukt på eit treningssenter der du trener styrke med vekter.

 

Joda, men jeg har vekter hjemme også da. + har tenkt å kjøpe en del treningsstyr som benkpress og andre ting, pga for knapt med tid til å gå på treningsstudio hele tiden tror jeg. Har noen andre ambisjoner jeg har lyst å oppnå å, så har noen kurs på gang jeg tror jeg skal gå + at jeg har fotballtreninger og kamp. så å gå på treningsstudio samtidig vil bare gjøre at jeg kommer til å stresse meg ihel nesten hver eneste dag. Så derfor har jeg heller tenkt å trene hjemme jevnt når jeg har tid. som oftest en liten stund hver dag. Så klart, sikkert mye kjekkere å gå på treningsstudio når du har noen du kjenner der å sånt, men jeg har liten tid om dagen når vi slutter veldig sent på skolen også. så akkurat nå vil det å trene hjemme være det beste alternativet for meg tror jeg.

 

Forresten, når man trener med vekter, hvor lenge trener man som oftest med de?

Lenke til kommentar
Heile livet.

 

Faktisk ikke så langt unna sannheten. Stikkordet er livsstil. Trening og riktig kosthold bidrar til markerte magemuskler, men kanskje viktigst av alt, man må være i generelt god form og lede et sunt liv så man er aktiv og i bevegelse så mye som mulig. Opprettholde forbrenning dagen lang. Skal man ha markerte magemuskler, må også resten av kroppen være markert. Man kan ikke bare ha markert mage.

Lenke til kommentar
Heile livet.

 

jo men var ikke det jeg tenkte på, hvor lenge trener man vekter på en dag liksom? minutter, timer? :p

 

Jeg pleier å ta dog tid, lange pauser for å hente meg inn igjen. Ta den tiden du trenger :) Men jeg tenker ikke på at du skal sitte å pumpe biceps 3 timer om dagen.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...