Gå til innhold

Kjøpe ferdigbygd/komplett stasjonær 7-10 tusen


Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en bekjent med pc kjøp. Fyren har lite peiling på data, så tror det blir mye "mas" på meg om jeg bare anbefaler komponenter til han. Det er nok best å kjøpe pc på den gode gamle måten, der alt er ferdig bygd og prøvd ut. Og ikke minst: at det følger med garanti om noe problemer skulle oppstå. Han spiller veldig lite, om noe. Men kommer sikkert til å prøve et spill når han får ny pc, så et lite skjermkort trengs jo. Kan nok ikke være integrert i hovedkortet. Så har han noen hjemmevideoer som han skal redigere. Men å si at han trenger en redigerings pc tror jeg blir litt overkill for enkle klipp og lim redigering. Men det er riktignok et HD videokamera!

Han ønsker å legge seg på 5 til 10 000 kr. Og han trenger alt! Skjerm tastatur pc mus osv. (Printer o.l. kan han riktignok skaffe seg selv senere)

 

Har sett på posten til Agentspoon, og prøver å finne noe som tilsvarer 3# The Nightingale pc'en til 6000,- pluss da skjerm tastatur og mus.

 

Er det noen som har sett noe slik inne på noen av nettbutikkene? Eventuelt andre forslag?

Når det gjelder OS og programmer, så har jeg muligheten til å hjelpe han der. Så om det er noen butikker som selger pc uten OS eller med linux, så kan han jo spare noen kr der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på denne

 

Mye for pengene

 

* AMD Phenom II X3 710 Triple Core prosessor 2.6GHz

* Micro ATX kabinett

* 4GB DDR3 1333MHz minne (2 x 2GB)

* 500GB (1TB) S-ATA harddisk 7200RPM

* Radeon HD4200 skjermkort

* DirectX 10.1 støtte

* 22X DVD±R/RW DL brenner

* 10/100/1000 Mbps nettverkskort

* 8 kanals HD lydkort

* 30-i-1 Minnekortleser for bl.a. CF, SM, XD, MS, MMC, SD, SDHC

* 6 x USB 2.0 porter: 4 bak, 2 front

* 1 x HDMI utgang

* 1 x VGA utgang

* 1 x DVI utgang

* Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk installert

* 22" Wide LCD skjerm med 1920x1080 oppløsning

* Multimedia tastatur med håndleddstøtte

* Optisk mus

* Logitech høyttalersett

 

Putt inn et ok skjermkort f.eks radeon 4850, radeon 5770, til rundt 1000 lappen og du skulle være i boks.

Lenke til kommentar

Osse: Så bra ut den, god pris. Men som du sier så var det et stusselig skjermkort. Problemet der blir vel at en må ettermontere kortet selv. Tenker litt på hvordan det går med garanti og slik ved eventuelle problemer. Man kan jo liksom ikke bare sende inn hele pc'en med ny hw, kan man vel?

 

Erav: Dytter inn 4gb RAM + 1TB HDD, ingen OS + skjermen du anbefalte så ble prisen 7500. Høres jo bra ut det.

 

Takker for forslagene og tiden deres :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...