Gå til innhold

Dårlig strøm på 5V, hva kan være grunnen?


Anbefalte innlegg

Skulle til å sjekke temperaturen i dataen ista, da jeg kom over Voltverdiene, og så at 5V var endel lav. Er en Corsair HX620W på en HTPC som ikke har eksternt skjermkort, så kan ikke skjønne at den jobber noe hardt i det hele tatt. Kan det være signal om at den er på vei til å ryke? Finnes det noen måte å tweake den opp på?

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke lagt for stor vekt på de verdiene. For en tid tilbake leste jeg av ned mot 11.3V på +12V med Hardware Monitor, men målte 12.1V med et voltmeter. Nå ligger +12V stabilt på 12.22V med høyere belastning, og hadde jeg målt med voltmeteret ville verdien sannsynligvis ligget på 12.1V.

Lenke til kommentar

Om du opplever plutselige endringer i avlesningen begynner ting å skje.

Jeg har en Bzerk PSU som ikke fungerer lengere.

Den hadde en lang vei fra den begynte å vise sine første symptomer på at noe var galt til den endelig tok kveld hvor første symptom her var endring i spenningen på 5V.

Senere begynte den å fuske ved tilkobling til strømnettet, for derettetr å slite med oppstart slik at den måtte jumpstartes og nå starter den ikke lengere.

Nå er vel Bzerk rebrandede Mist PSUer såvidt jeg vet som brukte bunnfallet av kondensatorer på markedet slik at de fungerte kjempebra til og begynne med mens nå er de borte.

Jeg har 2 slike og nå begynner den nyetse av de å få samme symptomene.

Jeg ville i allefal ha begynt å overvåke spenningene litt nøyere for å se om de holder seg stabile.

 

Når det er sagt er ikke 4,89V på 5V linjen noe problem i seg seg selv men begynner spenningene å endre seg så kan det være tegn på at PSUen begynner og feile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...