Gå til innhold

[PS3][FIFA10] FIFA SuperCup X (2)


steen_jadd

Anbefalte innlegg

Ettersom den forrige FIFA SuperCup X ble en fiasko har jeg startet opp en ny cup etter å ha fått bekreftet at interessen fortsatt er der. Denne gangen vil det ikke bli spilt serie, men cup med innledende gruppespill. Vi følger samme mal for oppsett som vi alltid har gjort.

 

Cupen vil starte så snart den nye patchen er sluppet. Eventuellt når cupen er full.

 

 

Hall of Fame:

 

 

1. Steen Jådd: SuperCup II, IV & VI

2. Tc47: SuperCup I & III

3. TeeJaySunde: SuperCup VIII & IX

4. Aunron: SuperCup V

5. Kriss: SuperCup VIII

 

 

 

Seedingsystem er fortsatt gjeldene og blir regnet ut på bakgrunn av prestasjonene i de siste fem turneringene:

 

 

post-142804-1256125399_thumb.jpg

 

 

Reglene er de samme som forrige cup. Ber nye deltakere om å lese gjennom:

 

Et lag gjennom hele turneringen.

 

Kampene spilles rangert. Om spillerne ikke lykkes i å møtes på denne måten skal kampen spilles via BAP metoden.

 

Om forbindelsen blir brutt under en kamp så skal en ny kamp "arrangeres". Det vil si at en ikke begynner å spille før tiden og resultatet er det samme som da forrige kamp ble brutt.

 

Det gis en kamp karantene for rødt kort. Spillerne er selv avsvarlige for å rapportere om røde kort.

 

16 lag deltar og det spilles 4 grupper hvor alle lag møtes to ganger.

 

De to beste lagene går videre. Om to lag har lik poengsum avgjøres avansement på innbyrdes oppgjør og deretter eventuelt målforskjell.

 

Om en spiller trekker seg i gruppespillet strykes alle spilte kamper mot denne spilleren.

 

Om det står likt i en knock-out kamp spilles en tredje kamp med eventuelle ekstraomganger.

 

I finalen spilles kun en kamp.

 

Det deles ut seedingspoeng. Seedingen blir basert på de 5 siste spilte turneringene.

 

Det er ikke pålagt å spille bronsefinale. Men om spillerne selv ønsker er dette mulig og det deles ut 15 seedingspoeng.

 

 

Guide i hvordan sette opp spilløkt:

 

 

Vanlig utfordring:

1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen.

2. Velg deretter ONLINE SPILLMODUSER.

3. Velg så OPPSETT AV FIFA 09-KAMP.

4. Gå inn på ONLINELOBBYER.

5. Du befinner deg nå i en meny hvor du kan filtrere ut hvilken motstand du ønsker å møte. Trykk R1 og L1 for å bla i menyen. Bla til du finner menyen LANDET MITT #1.

6. Du vil nå kunne se de andre spillerne som befinner seg i den valgte lobbyen. Finn motstanderen din på listen og trykk X når markøren er på motstanderens navn.

7. Velg INVITER TIL SPILL.

8. Velg instillinger, i denne cupen spiller vi Rangert. Fullfør ved å trykke på INVITER TIL SPILL.

9. Den som setter opp spillet vil nå befinne seg inne på menyen hvor en velger lag.

10. Den som er blitt utfordret befinner seg ennå inne i lobbyen. Denne spilleren vil nå kunne se et ikon av et lyn ved siden av navnet til motstanderen. Lynet betyr at denne personen har utfordret deg. Trykk X når markøren markerer motstanderens navn.

11. Godta invitasjonen og spill.

 

 

Be A Pro metoden (BAP metoden):

1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen.

2. Velg deretter BAP: ONLINELAGSPILL.

3. Velg SETT OPP ØKT.

4. Du må nå velge innstillinger for kampen. Det er ikke mulig å spille rangert. Ellers skal alle instillingene stå slik som dem allerede er satt opp. Det kan være lurt å velge en spesifikk arena, slik at motstanderen din kan finne deg ved å søke på samme stadion. Fullfør ved å trykke på OPPRETT SPILLØKT.

5. Det skal nå velges lag. Dette gjøres ved å trykke på trekant. Det kan hende det må skiftes drakter. Det gjøres ved å trykke på firkant. Det er viktig å passe på at ingen andre spillere klarer å lure seg med inn i kampen. Spilløkten som er opprettet er nemlig åpen for alle.

6. For at den andre skal finne spilløkten så velger denne personen EGENDEFINERT KAMP inne i BAP menyen.

7. Her velger spilleren hvilke spilløkter som det skal søkes etter. Det er viktig å søke etter kamper på samme arena som kampen er satt opp på. Si f.eks. at den som har satt opp økten har valgt Old Trafford. Da vil du ikke finne motstanderen din hvis han har valgt å sette opp en spilløkt med Anfield som arena! Når du er ferdig her så trykker du på SØK.

8. Finn motstanderen din sitt navn under "Vertens Online-ID" og trykk X når markøren markerer den rette spilløkten.

9. Når dere har valgt ferdig lag og drakter og ingen andre er inne i spilløkten kan dere begge trykke X.

10. Dere setter opp taktikk og lag som vanlig.

11. Når dere kommer til neste meny skal dere velge spiller(e). Her er det viktig at begge velger ALLE. Da vil dere styre hele laget, i stedet for èn enkelt spiller.

12. Hvis noen har problemer med kameravinkel og menyer på skjermen så kan dette forandres i instillinger. Dette er ikke noe vanskelig å forandre på og kan endres permanent i hovedmenyen (anbefales!).

 

 

 

 

Påmeldte:

 

1. Steen_jadd (Manchester United)

2. Esbinho (Manchester United)

3. Aunron (Frankrike)

4. Kriss_94 (Bracelona)

5. Autzen89 (Lyon)

6. Lilleru (Barcelona)

7. z1ndr3 (Real Madrid)

8. trust47 (Barcelona)

9. Jobe92 (England)

10. Alholu (Bayern München)

11. Nextlivee (Arsenal)

12. Fontastic (Manchester United)

13. Loke15 (Manchester City)

14. PgNabbi (Real Madrid)

15. Bohadland (Manchester United)

16. Perstival (Argentina)

 

 

 

Gruppene:

 

 

post-142804-1257708489.jpg

 

 

Tidsfrist for å spille ferdig kampene i gruppespillet er satt til lørdag 07/11 23:59

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ber om at alle oppgir PSN. Selv om flere av dere har vært med flere ganger tidligere husker jeg ikke alle PSN adressene. Det er tungvindt å gå tilbake til gamle tråder for å lete dem opp.

 

Jeg er også med. Velger å stille med et litt "svakere" lag denne gangen. Så stiller med Lyon. PSN: Autzen89

"Svakere" sier du. Jeg skal hvertfall ikke undervurdere dem :p

Lenke til kommentar

Jeg blir også med.

 

PSN: alholu

 

Lag: Manchester United evt Bayern hvis det passer bedre.

Forsto ikke helt den med "Bayern hvis det passer bedre". Jeg skriver deg opp med United, hvis du ønsker å bytte kan du gjøre det før turneringen starter.

 

Siden det er flere som er United, så er det litt kjedelig å spille United mot United. Men du har skrevet meg opp med Bayern, så det er helt greit :)

Lenke til kommentar

Jeg blir også med.

 

PSN: alholu

 

Lag: Manchester United evt Bayern hvis det passer bedre.

Forsto ikke helt den med "Bayern hvis det passer bedre". Jeg skriver deg opp med United, hvis du ønsker å bytte kan du gjøre det før turneringen starter.

 

Siden det er flere som er United, så er det litt kjedelig å spille United mot United. Men du har skrevet meg opp med Bayern, så det er helt greit :)

Hehe, gikk litt i surr. Du får si ifra hvis jeg skal bytte lag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...