Gå til innhold

Årets beste mobiltelefoner er kåret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Henger meg på de som sier at dette kanskje er litt tidlig. Med tanke på monstertelefonene som kommer nå frem mot jul.

 

Og for dere som ikke skjønner at Sony Ericsson W995 kan bli kåret til årets mobil, så må dere huske på at ikke alle ønsker seg touch skjerm, osv. og at det er mange som fortsatt sverger til den gode gamle typen. Og da er plutselig W995 det råeste du kan oppdrive.

 

Men ja, burde vel kanskje vært delt opp i 2 grupper. Touch telefoner og vanlige telefoner.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Begrunnelsen for årets innovasjon er at den kjører Android, da er vel ikke Hero årets innovasjon men Google Android?

 

Forøvrig synes jeg det er trist at en så dørg kjedelig telefon som W995 kan bli hedret for noe som helst i år 2009. Denne telefonen er jo bare den samme telefonen som SE har pumpet ut i årevis, nye literasjoner med smått oppjusterte spesifikasjoner år etter år.

 

Synes også det er merkelig at N97 kan slå Touch Pro 2 som årets profftelefon, N97 er for det meste en trist opplevelse.

 

Nei får vel starte sin egen mobilside snart å gitt ut noen velfortjente priser :p

Lenke til kommentar

Fælt så mange som hadde negative tilbakemeldinger her...

At det er tidlig på året er vel likegyldig. De sikter til å gjøre dette en årlig kåring, og da er det vel ett fett om årene regnes som oktober-oktober eller januar-januar... Poenget er å vise hvilke mobiler som har utmerket seg i løpet av en periode...

Funksjon per pris må da være det som ligger til grunn for dommen. At noen av leserene her har flust med penger betyr ikke at resten av befolkningen har det. At pris er med i vurderingen er bare rett og rimelig.

Videre er jeg enig i at brukeravstemning på beste telefon hadde gitt et feil bilde... Jeg synes denne kåringen virket fin. Dog skulle jeg gjerne sett noen "nominerte", altså telefoner som nesten vant de forskjellige prisene, og som med andre ord også er et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Begrunnelsen for årets innovasjon er at den kjører Android, da er vel ikke Hero årets innovasjon men Google Android?

 

Forøvrig synes jeg det er trist at en så dørg kjedelig telefon som W995 kan bli hedret for noe som helst i år 2009. Denne telefonen er jo bare den samme telefonen som SE har pumpet ut i årevis, nye literasjoner med smått oppjusterte spesifikasjoner år etter år.

 

Synes også det er merkelig at N97 kan slå Touch Pro 2 som årets profftelefon, N97 er for det meste en trist opplevelse.

 

Nei får vel starte sin egen mobilside snart å gitt ut noen velfortjente priser :p

 

Er svært enig. W995 virket for meg som en helt ordinær SE telefon. Synes ikke en slik telefon kvalifiserer som "årets telefon" men smak og behag er det sikkert.

 

Videre vil jeg nok påstå at Touch Pro 2 kler rollen som "Proff-telefon" i en mye større grad enn N97, men ja..

Lenke til kommentar

Greit nok, W995 er en bra telefon....men årets telefon er den da absolutt ikke!

Ikke er den smart, ikke er den innovativ på noen måte, ikke er den overlegen på noen måte, den føles faktisk gammeldags og kjedelig.

 

Dessuten er jeg enig med deg Lokii, Touch Pro 2 passer langt bedre i rollen som årets proff telefon.

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Nokia N97 som årets proff-telefon?? Er jo til og med en telefon i N-serien, ikke at det er så mye og henge seg opp i..

 

Gi meg ett godt argument hvorfor N97 er bedre enn HTC Touch Pro 2, med Touch Flo 3D så har man 80% av det man trenger bare ved og scrolle til venstre eller høyre..

Skal man finne flere programmer som word osv, så trykker man på start.. S60 er lett og bruke, det kan jeg ikke si noe på.. men at TF3D er så mye verre syntes jeg er merkelig..

 

Hadde firmware 2.0 vært ute, så hadde det vært litt bedre og skjønne, men jeg syntes det var litt knotete og bevege meg rundt i menyen og sanger osv uten kinetic scrolling på N97..

 

Sikkert meg som ikke er så objektiv siden jeg har TP2, men syntes det er veldig rart allikavel.. Overlegent tasteratur, litt større skjerm og høyre oppløsning som er en stor fordel i Office programmene..

Lenke til kommentar

Jeg fatter heller ikke hvorfor W995 er kåret til årets telefon, ei heller hvorfor n97 er årets profftelefon, da TP2 er mye bedre på nettopp proffunksjonalitet. At man velger å ha kåringa nå rett før et lass med spennende telefoner som HTC HD2 og flere andre kommer virker også en smule rart. Syns forøvrig at Amobil har tapt seg en del den siste tida..

Lenke til kommentar

Jeg tror nesten jeg ville satt Omnia HD som årets telefon, ut i fra testen her på Amobil..

 

W995 har jo ett godt kamera, god muskkspiller tydeligvis, ser bra ut og koster 4000..

 

2000 kroner mer og man får så og si like bra kamera, 16gb interminne+mulighet for minnekort(mot 118mb og ett minnekort på 8gb), enn god musikkspiller(muligens ikke like god som w995), skikkelig smarttelefon, nyeste hardware(Amoled skjerm, 600mhz CPU og 256mb ram), god byggekvalitet(skjermen er meget motstandsdyktig mot riper), bedre batteritid og HD er bedre til og filme med..

 

Verd de 2000 kronene ekstra, så absolutt..

 

Den er mye større og dyrere, men til gjengjeld har den så og si alt av det beste man kan få på mobiltelefon nå til dags..

 

Men den treffer kanskje ikke en like stor målgruppe...

 

Det er bare mine tanker rundt kåringen.. Men for all del, W995 som årets telefon og Nokia N97 er overhode ikke dårlige telefon.. Kan godt forstå de vant vær sin kåring.. Bare ikke helt enig..

Lenke til kommentar

Jge blir litt forundret. Én ting er kanskje min bias mot frukt-merkede telefoner med liten førstebokstav, som ikke engang er nevnt, på tross av at den burde være en sterk contender i både musikktelefon og årets telefon, samt at den gjør mesteparten av det vinnerene i proff- og innovasjonskategoriene, bare bedre. Det skal vi legge til side.

 

Er årets innovasjon HTC Hero? Hadde dere sagt Sense hadde jeg forstått det, for selve telefonen har lite innovativt over seg. Android er heller ikke spesielt nyskapende, det har liksom vært offentlig kjent i flere år hva det er og kan.

 

Årets telefon 2009 en telefon uten touch-skjerm? Og begrunnelsen er at den er enkel å bruke? Hvordan kan dette gå i hop? Er det ikke nettopp forenkling av brukergrensesnittet som er hovedgrunnen til at nesten alle nye telefoner har dette?

 

Og årets profftelefon. Nå er dette bregrepet relativt utvasket, ettersom mange har definert det bare som en telefon som kan kjøre flere applikasojner på én gang. Det er det jo forholdsvis mange telefoner som kan i dag. Om det er telefoner som har nettilgang, kan lese mail og office-dokumenter har man også mange knalltelefoner i dag. Om det er telefoner som retter seg først og fremst mot businessfolk som bruker telefonen som arbeidsredskap, er det fortsatt en god håndfull telefoner igjen. Flere av disse er, såvidt jeg har hørt, en god del hvassere enn Nokiaen.

 

Det verste med hele greia er at SE kommer til å bruke dette for det det er verd, reklamemessig, og vil derfor fortsette pushingen av halvgode, men utdaterte telefoner. Årets telefon bør være et skue mot framtiden, ikke et fortidens gufs/siste krampetrekning.

Lenke til kommentar

Ja, Phreak Paradize har dagens beste forslag! La leserne/forumbrukerne stemme på årets mobil!

 

EDIT: For å utdype litt; nå tenker jeg på noe ala publikumsprisen på gullruten.

 

 

______________

 

 

W995 kan, uten tvil, fremmheves som en av årets beste musikkmobiler- dog, når vi først er i den prisklassen er iPhone (sukk, for en stakkars "eplemissliker" var den tung å skrive) i alle fall en meget god konkurrent. Dog er lykvaliteten så lite konkrransedyktig at jeg fortsatt hadde holdt en knapp på W995.

 

 

Men: etter min mening burde det ikke vært et musikkategori- men en unerholdningskategori (Les:film)

 

Disse kategotiene hadde, etter min mening, vært best:

 

* Årets underholdningsmobil

* Årets proffmobil

* Årets Allrounder (som i mye for pengene ala feks Nokia6300)

* Årets nyskapning

* Årets beste

* Årets publikumsfavoritt

 

 

Nokia N97 som årets proff-telefon??

*snip*

Veldig, veldig, veldig enig!

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar
* Årets underholdningsmobil

* Årets proffmobil

* Årets Allrounder (som i mye for pengene ala feks Nokia6300)

* Årets nyskapning

* Årets beste

* Årets publikumsfavoritt

 

Årets underholdningsmobil: samsung omnia i8000/omnia hd

Årets proffmobil: htc touch pro 2

Årets Allrounder: nokia 5800

Årets nyskapning: htc hero

Årets beste: samsung omnia i8000

Årets publikumsfavoritt: samsung omnia i8000 (min vært fall)

Lenke til kommentar

* Årets underholdningsmobil

iPhone 3Gs, grunnet best nettleser, stor skjerm, meget god touch-skjerm og ikke minst Apps! (Merk at jeg på ingen måte har et godt øye til Eple, tvert imot- dog er denne i mine øyne den beste totale underholdnigspakken )

EDIT: Eller Omnia HD, men jeg holder en knapp på iPhone grunnet utallige applikasjoner.

 

 

* Årets proffmobil

HTCtouch pro 2

 

* Årets Allrounder (som i mye for pengene ala feks Nokia6300)

Her synes jeg 5800 er for dyr. Min favoritt: LG KU990

 

* Årets nyskapning

Ikke en telefon, men Anroid- kan ha HERO sånn rent symbolsk her.

 

* Årets beste

Samsung Omnia HD

 

* Årets publikumsfavoritt

Min er Samsung S8000 Jèt

 

 

 

*Legger til en kategori: Årets kameramobil*

Pixon 12

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

Årets underholdningsmobil: Samsung Omnia HD (sier seg selv)

Årets proffmobil: HTC Touch Pro 2 (er god på alt, har bra tastatur)

Årets allrounder: Nokia 5800 (smart, billig, "kul" og populær)

Årets nyskapning: HTC Hero (første telefon med Sense og viser fremtiden med tanke på personalisering)

Årets beste: HTC Hero (nyskapende, har alt men har litt dårlig kamera) eller Samsung Omnia HD (har alt men er litt stor og har feil OS)

Årets publikumsfavoritt: HTC Hero (for min del)

Endret av mobifil
Lenke til kommentar
Hva med Samsung Omnia HD ??????!!!!

 

Den gruser jo W995 på så godt som alt utenom pris...

når ble pris et kriterium for en god mobiltelefon?

 

Omnia HD har den beste hardware prosessor, ram, kjerm ETC..

 

Men samsung har proppa inn Nokias Symbian oprativsystem (blir nok snart bytta med android)

Og symbian S60 5th Er det dårligste oprativsystemet som finnes for en telefon på omnia HDs nivå.

 

Omnia HD er lagd for multituch men Symbian er ikke

 

For billige ting som N97 ok men ikke omnia HD

Lenke til kommentar

Det blir helt feil å sette W995 som årets mobil, greit nok at det er enn bra mobil, er bra på musikk og underholdning, men den er jo strengt tatt ikke bedre enn f.eks. Omnia HD, de er jo ikke til å sammenligne engang. W995 er den beste "vanlige" mobilen, men den er ikke årets beste mobil, vi har jo hatt mange supre mobiler i 2009, touch pro 2, omnia HD, hero, 3GS (jeg er ikke iPhone fan, men den er bra, lell om den er litt blåst i luften etter min mening) N97 og mange flere.

 

* Årets underholdningsmobil : Samsung Omnia HD

* Årets proffmobil : HTC Touch Pro 2

* Årets Allrounder: Nokia 5800,, alle har den,, den er "smart" har touch og er billig

* Årets nyskapning : Android/sense. ala hero

* Årets beste : TP2 ( har prøvd alle mobilene nevt over pluss flere, mne har ikke prøvd dem så mykje at eg kan si at deier bra eller ikkje, så står med den jeg eig selv, selvom de skullet vore android)

* Årets publikumsfavoritt : Vet ikke?

* Årets kameramobil : Samsung Pixon 12

så synest jeg ikke vi må glemme den som faktisk vant årets mobil, selv om det virker helt feil. : årets "vanlige" mobil : SE W995

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...