Gå til innhold

rask android telefon?


amelbye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
finnes det noe slikt som en rask android telefon?

 

hater hakking, og hater apple!

 

trenger ny telefon, og vil ha noe fett denne gangen, men så vidt jeg vet er det bare apple som i dag klarer å lage fancy teleoner der alt går glatt?

 

Eller hva er i tilfellet anternaltivene?

 

HTC hero er da ganske kjapp, men helt uten hakking er den sikkert ikke.

 

Nå kommer jo de nye modellene med mye raskere prosessor, - kommer vel flere nå på slutten av året, så selv venter jeg på Hero2 (den er helt perfekt i størrelse og godt design) - håper denne kommer med kapasitiv skjerm og 1GHz cpu ;)

Lenke til kommentar
HTC Tattoo kommer om noen dager og er svært rask

 

Hvorfor skal den være noe raskere enn Hero? Hvis den er det står det i alle fall ikke om mye. Og den har en del mindre skjerm osv.

 

Hero er rask. Helt uten hakking er den ikke. Men den hakker veldig sjelden, og hakker ikke hvis du ikke har mange widgets osv. opp samtidig.

 

iPhone er dog ikke helt hakkefri. Ingen skal komme til meg å si at de aldri har opplevd at iPhone kan hakke. Og jeg opplever at HTC Hero åpner programmer minst like raskt som iPhone, og kanskje enda raskere.

 

Hvis du fortsatt leser tester om at Hero er treg osv. så er det fra før sist oppdatering.

Lenke til kommentar

htc hero er "forrige" generasjon. Kjører samme cpu som dream og magic. Men seff, hvis det er raskt nok ser jeg ingen grunn til å bruke mer penger enn nødvendig. Selv er jeg lysten på noe mer kraftig. Dream'en min takler ikke emulering av spill perfekt. Og så er jeg interessert i smooth'ere websurfig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå ble det til at jeg gikk for en HTC Hero :)

 

Tattoo var ikke aktuell for meg på grunn av den lave skjermoppløsningen.

 

Jeg er stort sett fornøyd med telefonen. Den er stort sett rask, og jeg begynner å venne meg til å bruke den nå.

 

Det er eneste jeg har å utsette på den er at lydkvaliteten ved vanlig telefonprating er litt dårlig, og at integrasjonen mellom gmail, facebook og telefonlista kunne vært litt mer smooth.

 

Jeg synes at det er tåpelig at jeg plutselig skal ha tre av samme kontakt i telefonlista, da den henter én fra gmail, en fra telefonlista og en fra min pop3 emailkonto. Selv ved å knytte alle de tre profilene opp mot samme facebookprofil skjønner ikke telefonen at de tre kontaktene skal slåes sammen til én.

 

Også er det litt rart at gmail-kommunikasjon ikke er tilgjengelig inne på hver enkelt kontakt all den tid SMS, pop3-email, twitter, facebook osv. er det.

 

Men alt i alt er jeg fornøyd. Jeg oppdager stadig nye innovative løsninger, og det lille som er av treghet er stort sett i form av småhakking, ikke venting.

Lenke til kommentar

ARM cpuen som står i hmm Motorola f.eks. har gjerne lavere frekvens, men trenger det bety at den er treigere? Arm prosessoren i Motorola Droid er vel på 533Mhz. Jeg vet ikke hva slags cpu type de HTC telefonene har, men de ligger vel på 800Mhz og 1000Mhz de nyeste modellene. Det jeg lurer på er hva slags ytelse disse HTC cpuene har til sammenligning med Arm cpuen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...