Gå til innhold

Test: Corsair HX650W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utifra så mange psu tester dere gjør og alle tilbakemeldingene dere får så er det rart at dere ikke forandrer litt på testmetodikken.

 

Som sagt ønsker litt små forandringer :

 

*Stresstest gjerne psu med litt større temperaturer i selve boksen, står det oppgitt at Corsair psu skal greie en arbeidstemperatur på 50C så bør dere teste på denne temperaturen.

 

Ser at mange strømforsyninger faktisk har tatt kvelden når de stresstestes på denne måten.

Lenke til kommentar

Noen raske kommentarer.

1. Kunne ønske at hw.no ved tester av PSU-er faktisk også skrev hvem som er den reelle produsenten. Corsair har f.eks aldri laget en PSU, de er enten Seasonic eller CWT (Channel Wells Tecnology) produserte PSU-er. Når det gjelder HX650W, ser jeg faktisk at det er uenighet rundt på forum om hvem som er produsent. Dette gjelder faktisk de fleste PSU-er, det kan faktisk være tilfelle at PSU-er med ulik Watt i samme serie er produsert to ulike steder.

 

2. Det burde også være nevnt at Corsair vil levere HX serien fra 450 - 1 000 Watt. Trolig vil dagens HX520W bli erstattet med HX550W. At man velger å levere en modulærserie i realiteten over hele produktspekteret er meget interessant. Har selv en HX450W på inngående, som skal bli meget spennende å prøve ut.

Lenke til kommentar

godt å høre at corsair fremdeles leverer varene. har selv to hx620 og har ingen planer om å bytte de føre de ryker eller jeg får behov for noe kraftigere.

 

mene dere sier at 970kr er dyrt. jeg er ikke enig. jeg betalte over 1000k for den ene hx620'en min, og når varen du får er av så høy kvalitet så er det helt klart verdt det det koster.

Lenke til kommentar
Noen raske kommentarer.

1. Kunne ønske at hw.no ved tester av PSU-er faktisk også skrev hvem som er den reelle produsenten. Corsair har f.eks aldri laget en PSU, de er enten Seasonic eller CWT (Channel Wells Tecnology) produserte PSU-er. Når det gjelder HX650W, ser jeg faktisk at det er uenighet rundt på forum om hvem som er produsent. Dette gjelder faktisk de fleste PSU-er, det kan faktisk være tilfelle at PSU-er med ulik Watt i samme serie er produsert to ulike steder.

 

Det er Seasonic, i grunnen er det samme plattformen som HX620 med en noe bedre effektivitet. Så noe spesielt forskjellige er de egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Trist :(

 

Faser ut et godt produkt og erstatter med et annet fabrikat. Kanskje er det nye fabrikatet vel så bra eller tilmed bedre, men det klinger ikke godt i mine ører å fase ut noe som virker. Skeptisk til produkter som har mange ulike fabrikat og kvaliteter under samme serienavn.

 

Jeg har både PSU og flere minnesett fra Corsair og er meget fornøyd, men nå kryssjekker jeg komponentene i alt jeg kjøper og går absoutt ikke etter merkenavn. Rett fabrikat til best pris er hva jeg søker.

 

Nå er det heldigvis ikke like ille i hardwarebransjen som i næringsmiddelindustrien.

Nora og Gilde som lurer konsumerne i form av reklame om at de selger ypperste kvalitet, så selger de i virkeligheten bare møkk. Gilde selger roastbeef med hydrolysert vegetabilsk protein :( Nam nam. Hvor skal man få mat fra til slutt? Omtrent så jeg lurer på å bli bonde og dyrke grønne vekster, men det er jo snart forbudt. Mat er jo alt for viktig til at man kan ha små aktører på banen. Alt må ha tilsetninger og være fattig på god næring.

 

Personlig så har jeg 2x Seasonic MD12D 850W og en Corsair HX620 så da kan de egentlig gjøre hva de vil for meg. Jeg har nok PSU for de neste 5 år og i etter det blir det kun Enermax og Seasonic med mindre standen forandres totalt.

 

Det ble sagt i november/desember for snart 2 år siden at HX 620 skulle bort men den fikk senere forlenget livssyklus. Det var en periode på tampen av 2007 at "ingen" eller ytterst få som førte HX 620 i Norge fordi den var faset ut. Jeg måtte bestille min fra Danmark.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt, MrNilsen. Er ikke erstattet med noe annet fabrikat (eller kanskje jeg misforstår deg feil). HX650 er veldig lik HX620, begge er fra Seasonic, begge er fra samme plattform, men HX650 har høyere effektivitet. Så fra de fleste standpunkt så er slettes ikke kvaliteten på produktet dårligere, det er noe bedre.

Lenke til kommentar

Ah, forstår. Vel, regner med at Corsair ikke ønsker å putte alle eggene sine i en kurv som det så fint heter, og derfor sprer modellene sine ut over to OEMer (Channel Well og Seasonic). Men jeg synes ikke man skal rynke på nesen av Channel Well heller, de har ikke helt greia med stillegående PSUer under beltet slik som Seasonic, men de siste modellene fra Corsair har hatt ganske gode egenskaper med tanke på spenninger og effektivetet.

 

Skal forøvrig være sagt at jeg selv sikler på en PSU fra Seasonic X-serie da. Hadde Corsair enda hatt noe fra den plattformen, til en litt billigere penge (de holder som oftest et lavere nivå på prisene enn Seasonic gjør på sine tilsvarende modeller). Kan likevel godt være jeg kjøper en SeaSonic X-650 da.

Lenke til kommentar

Det kan være jeg har misforstått denne 650en og at den faktisk er bedre og med like bra byggekvalitet og at jeg kanskje var litt rask til å uttale meg. Synes likevel det er rotete å ha ulike produkter under samme serie.

 

Jeg har satt sammen en del maskiner ned HX 620 og det har ikke vært et eneste problem mtp PSU. HX 620 er ikke perfekt. Det er litt å hente på både byggekvalitet og støy men det har vært meget bra strømforsyning til å koste 900 kr. Synes det er litt vedmodig den blir borte. Forsåvidt helt greit dersom erstatningen er bedre.

 

Det var jo DOA feil på ene Seasonic M12D 850W min så jeg har faktisk kjørt en måned med HX 620W på den nye PCen. Kunne nok greid meg med HXen men det er en del bedre kondensatorer og likeretting i M12en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...