Gå til innhold

Ikke moms på gaver?


Anbefalte innlegg

Jeg må bare få begynne med å si at det er fullt mulig at denne er feilpostet, så kan en moderator flytte den om så er?

 

Jeg har nylig sett på en jakke på dogfunk.com og har et spørsmål angående dette. Har hørt før noe om at man slipper moms hvis varen er en gave, og mange nettbutikker har et alternati der man kan velge "send som gave". Jeg er ikke helt sikker på dette og har ikke bestilt mye på nettet før, så håper jeg får svar på mitt spørsmål. Hvis jeg huker av på nr. 4 her, slipper jeg moms da? https://www.dogfunk.com/dogfunk/checkout.html#app=start

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du kan sansynliggjøre at det er en gave som en slektning eller lignende har sendt deg som en reell gave så skal du slippe moms. Hvis det kommer fra en bedrift så er sannsynligheten høy for at den blir stoppet, sjekket og du må betale.

Kun hvis verdien er under 1'000 kroner. Er den over det, må du betale moms uansett.

Lenke til kommentar
Men hvorfor har de den der da? :p

Fordi mange kunder ønsker det og ikke alle land har tollvesen som er like rutinerte som Norge når det gjelder kjøp over landegrensene.

Må bare takke for alle svar også :)

No problem.

 

En ting til; Jeg taper ikke noe på å merke den av, og hvis jeg er heldig slipper jeg moms?
Stemmer. Du kan bare påstå at du ikke visste noe om at de merket det slik. Regn med å betale prisen på varen + frakt * 1,25 + fortollingsgebyr. Usikker på hva gebyret ligger på nå.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...