Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens brudd ser ut til å ha etablert seg.

 

Sylvain Chavanel (QuickStep), Matthew Lloyd (Omega Pharma-Lotto), Jürgen Roelandts (Omega Pharma-Lotto), Marcus Burghardt (BMC), Jerome Pineau (QuickStep), Sebasitien Turgot (Bbox), Rein Taaramae (Cofidis) og Francesco Gavazzi (Lampre) har akkurat nå litt over 6 minutter til hovedfeltet.

 

Er nok av kjøresterke ryttere her, så hovedfeltet kan ikke gi dem for mye tid hvis de har planer om spurt i dag og.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker, så er det slik at hvis slike velter inntreffer innenfor enten 2 eller 3 (husker ikke) kilometer før mål, får de samme tid som vinneren.

 

Edit: Hvorfor i helvete sender TV2 er recap fra gårsdagens etappe når dagens allerede er i gang? Er det fordi produksjonen ikke har startet enda?

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Edit: Hvorfor i helvete sender TV2 er recap fra gårsdagens etappe når dagens allerede er i gang? Er det fordi produksjonen ikke har startet enda?

Du kan være tryg på at Tv2 sender fra dagens etappe så snart de har bilder. Blir det som tidligere år er det kvart på tre.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg husker, så er det slik at hvis slike velter inntreffer innenfor enten 2 eller 3 (husker ikke) kilometer før mål, får de samme tid som vinneren.

 

Edit: Hvorfor i helvete sender TV2 er recap fra gårsdagens etappe når dagens allerede er i gang? Er det fordi produksjonen ikke har startet enda?

Produksjonen sender ikke direkte før klokken 14.30 idag.

Lenke til kommentar

Så lenge veltet skjer >3km fra mål får man samme tid.

Mulig scenario: To sammenlagtkandidater stikker fra feltet i Alpene. Avslutningen er knallhard og i HC-kategorien. Begge er samlet når det gjenstår 3 km, men han ene er helt kjørt og har ikke mer å gi. Han velger å velte fra sykkelen, for han vet at han vil få samme tid som vinneren. Selv om han taper flere minutter til han andre, vet han at han ikke vil tape tid sammenlagt fordi han falt innen 3 km fra mål. Blir ikke dette litt urettferdig for han som vant?

Lenke til kommentar

Så lenge veltet skjer >3km fra mål får man samme tid.

Mulig scenario: To sammenlagtkandidater stikker fra feltet i Alpene. Avslutningen er knallhard og i HC-kategorien. Begge er samlet når det gjenstår 3 km, men han ene er helt kjørt og har ikke mer å gi. Han velger å velte fra sykkelen, for han vet at han vil få samme tid som vinneren. Selv om han taper flere minutter til han andre, vet han at han ikke vil tape tid sammenlagt fordi han falt innen 3 km fra mål. Blir ikke dette litt urettferdig for han som vant?

 

Jeg er ikke sikker, men jeg tror vel det er litt skjønn inne i bildet her. Hvis du velter fordi du dreit deg ut eller gjorde det selv vil du nok ikke få samme tid. Og dersom den andre syklisten fucker det til for deg slik at du velter, blir jo han disket og du får vinnertiden uansett. Men selvforskyldt velt gir nok ingen goder...

Lenke til kommentar

Den regelen gjelder vel, etter hva jeg har skjønt, kun på massespurtetapper.

 

Det er korrekt, gjelder forresten ikke massevelt, men på etapper som er katogoriert som flat etappe. Selv hvis bare en rytter faller når det gjenstår 2,9 km får han samme tid som feltet han var en del av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...