Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Svake spoilere:

 

Første gangen tok det vel 70-80 timer. Spilte da på normal, utforsket så masse som mulig og gjorde alle quests jeg fant. En av mine største spillopplevelser.

 

Etterpå har jeg rushet gjennom på easy for å ha alle mulige karakter-typer med alle mulige historieutviklinger. Er mulig å utvikle historien og karakterene i så mange retninger at det ikke blir kjedelig. Blir aldri det samme som første gangen dog. Hadde ikke lest noen spoilere på forhånd så var uforberedt på alt. Håpet i det lengste å få Lanaya med på teamet bla.a=)

 

Eneste som er kjipt med Dragon Age er at andre spill ikke slipper til. Har mange stortitler liggende på vent=( Og når jeg endelig begynner å bli lei kommer utvidelsespakken...

Endret av -kai-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg rundet Dragon age for første gang:P ! Brukte ca 50 timer.

Grunnen til at jeg brukte så lang tid var vel fordi jeg leste alt av kodekser og dialoger og brukte god tid i campen for å prate med og få kjennskap til bakgrunns historien til karakterene :) Ypperlig spill! Rørende slutt også.

 

Dette er bare for de som har rundet spillet.

 

Siden jeg spilte en snill karakter så valgte jeg verken å få barn med morrigan for å utføre planen hennes, eller å la Alistair drepe dragen samt seg selv.

 

Dette gjorde det ekstra rørende med slutt sekvensen og informasjonen om hvordan verden hadde utviklet seg etter min død:)

 

Skal så absolutt spilles igjen! Med en ond karakter! :devil:

 

50 timer er da ikke så mye, bruke 120 første gangen jeg spilte :)

 

Lot du spillet gå mens du gjorde andre ting som f.eks butikkturer, lufting av bikjer etc? for 120 timer var nesten unødvendig mye spør du meg. De fleste anmelderne sier at du vil bruke rundt 60 timer om du utforsker og gjør alt spillet har å by på.

 

Nei nei, det var ren spilletid. Jeg elsker å utforske og leve meg inn i spill da, jeg løp for eksempel aldri i byene, brukte kun gåspeed. Leste alt jeg kom over, gjerne flere ganger.

 

Edit: Sjekk ut traileren til expansion, the awakening. Dette blir rett og slett genialt!

http://dragonage.bioware.com/awakening

Endret av asad
Lenke til kommentar

xitto: Jeg spilte også på casual/normal. Spilte først på normal, men gikk ned på casual da loading ble lite interessant og jeg var lite interessert i å bruke for mye tid på kampene. Syns uansett at kampene ble selv litt utfordrende på slutten på casual vanskelighetsgrad. Jeg syns det var mer viktig å få med meg historien, som du sier. ;)

 

Jeg tok meg ganske god tid med å titte på omerådene. Ble litt fengslet av den fantastiske grafikken, spilte i hd 720p på xboxen. I tilegg så ble det en god del snakking meg companions og lesing av codex. Kan godt hende at jeg glemte å sette på pause noen ganger og :p

Lenke til kommentar

Noen andre en meg som synes bossene på dragon age var uhyre lett? selv brukte jeg bare snaue minuttene på archdeamon vel etter 2 forsøk..fant ut en idiotsikkert taktikk som sikret at hele partyet mitt levde etter å ha tatt han/henne. Men det er ikke bare bossene på dragon age..mange andre også...siste bossen på Bioshock var jo latterlig enkel..jeg kan nevne i fleng. Eneste spillet jeg spiller per dags dato med skikkelig kreative og krevende bosser er world of warcraft. Når jeg tok Naxxramas for første gang brukte vi vel et par timer tenker jeg. hver boss like krevende som den andre, bare på et litt annet nivå osv.

 

Gi oss wow bosser i framtiden!

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Ja, jeg syns bossene var ganske lette. Men jeg hadde da på casual vanskelighets grad. Arch demonen var faktisk litt vanskelig, men det gikk. Klarte han på første forsøk. Hadde jeg hadde på normal eller høyere vanskelighetsgrad hadde det nok tatt mange flere forsøk :p

 

Jeg har ganske stor sans for taktikker, og det er en av de tingene jeg er veldig flink på. Det hadde nok gått på høyere, men jeg måtte sikkert ha brukt tenke boksen på spreng.

 

Bossene er bra lagd syns jeg, syns ikke at det er noe behov for å gjøre de vanskeligere. Det kan man jo lett gjøre ved å bare skru opp vanskelighets graden. Og jeg tror nok at det fleste hadde slitet ganske mye med archdemonen på høyeste vanskelighetsgrad :p

Endret av Haventh
Lenke til kommentar
Gi oss wow bosser i framtiden!

 

Eneste grunnen til at WoW bosser er vanskelige er at folk flest suger til teamwork.

 

Alle bossene tok vi etter 1 eller 2 ganger, så teamwork var ikke problemet. Men den bossen på naxx halvparten skal springe i en retning (+) eller motsatt retning (-). Tegnene + og - forandrer seg så om tegned ditt forandrer deg må du skifte retning, om du krasjer i en som springer i feil retning så sprenger du og flere dør. Dette er den type bosser jeg mener. At du ikke bare står å slår på personen/monsteret, men du må også gjøre noe spesielt som kan være krevende, men for ikke å nevne også ufattelig morsomt.

 

Haventh@ jeg mener ikke at de burde gjøre de vanskeligere ved at de tåler mer og tar mer skade, men som jeg nevnte over her, at du måtte gjøre noe spesielt for å ta de istedefor å bare slå på han eventuelt å løpe etter bossen om han flytter seg litt. Archdeamon var dog en av de bedre bossene.

 

Har noen egentlig tatt sistebossen på bioshock f.eks? Pissenkel uansett hvilken vanskelighetsgrad man spiller på. Men dette er en objektiv sak.

Endret av xitto
Lenke til kommentar
Haventh@ jeg mener ikke at de burde gjøre de vanskeligere ved at de tåler mer og tar mer skade, men som jeg nevnte over her, at du måtte gjøre noe spesielt for å ta de istedefor å bare slå på han eventuelt å løpe etter bossen om han flytter seg litt. Archdeamon var dog en av de bedre bossene.

 

Har noen egentlig tatt sistebossen på bioshock f.eks? Pissenkel uansett hvilken vanskelighetsgrad man spiller på. Men dette er en objektiv sak.

 

Ah, ok, bommet litt på hva du mente. Jeg ser fortsatt ikke noe behov for det. Bossene blir ganske utfordrende hvis du skrur opp vanskelighetsgraden. Uansett, i rpg er historien det viktigste. Det er ikke som i mmo der man spiller for å drepe bosser. Da må de gjøres mer spennende å sloss mot, så de skiller seg ut fra bosser i resten av mmo'et (men dette er ikke tilfellet i rpg).

 

Jeg har ikke spilt bioschock. Så, ingen mening.

Lenke til kommentar

Synes vanskelighetsgraden på bossene er grei (på normal vanskelighetsgrad). Liker at man ikke dør hele tiden i slike spill - får en til å føle at karakterene man styrer er så mektige som de skal være og at det ikke bare er flaks som gjør at en vinner.

 

På easy er det litt for enkelt etter min mening, men som nevnt er det greit når man først har gått gjennom spillet én gang og vil prøve flere ganger ganske fort for å oppleve flest mulige historiemuligheter.

 

For tiden jobbes det med en mage og en dalish.

 

Generelt synes jeg konsollversjonen virker enklere enn PC-versjonen. Fiendene dør mye fortere og vennene tåler mye mer.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Hei, noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre Morrigan sitt personal quest? Spiller 2hand warrior.

 

 

 

Flemeth's Real Grimoire, der hun blir en drage? Prøvde meg et par ganger med Wynne (heal), Leilana (archer), meg (2hand warrior) og Alistair (tank), men får henne bare ned til 1/4 hp før det går til helvete. Føler ikke at Leilana er så mye til hjelp heller, gjør veldig lite skade :(

 

Vil ikke skippe fighten og lyve til Morrigan, har lyst på robe, pluss at jeg vil drepe den forbanna dragen/Flemeth.

 

 

 

Noen tips? Hva slags level bør man være for å klare den fighten?

Lenke til kommentar
Hei, noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre Morrigan sitt personal quest? Spiller 2hand warrior.

 

 

 

Flemeth's Real Grimoire, der hun blir en drage? Prøvde meg et par ganger med Wynne (heal), Leilana (archer), meg (2hand warrior) og Alistair (tank), men får henne bare ned til 1/4 hp før det går til helvete. Føler ikke at Leilana er så mye til hjelp heller, gjør veldig lite skade :(

 

Vil ikke skippe fighten og lyve til Morrigan, har lyst på robe, pluss at jeg vil drepe den forbanna dragen/Flemeth.

 

 

 

Noen tips? Hva slags level bør man være for å klare den fighten?

 

Jeg var level 10 elns da. Her er taktikken jeg brukte:

 

 

Maintank dro aggro inntil Flemeth og ble spamheala av healer. Viktig å ikke miste aggro ellers tar det ikke lang tid før Flemeth dreper healer/dps. Resten er ranged og litt spredt ut. Denne fighten er etter min mening den vanskeligste i spillet siden det er litt trangt. Helt ærlig er det vanskelig å ikke bruke ranged på dragefightsene, så selv om jeg kviet meg for å gi alle pil og bue var det nødvendig for å ta henne..

 

 

Endret av Assakaluftlars
Lenke til kommentar
Hei, noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre Morrigan sitt personal quest? Spiller 2hand warrior.

 

 

 

Flemeth's Real Grimoire, der hun blir en drage? Prøvde meg et par ganger med Wynne (heal), Leilana (archer), meg (2hand warrior) og Alistair (tank), men får henne bare ned til 1/4 hp før det går til helvete. Føler ikke at Leilana er så mye til hjelp heller, gjør veldig lite skade :(

 

Vil ikke skippe fighten og lyve til Morrigan, har lyst på robe, pluss at jeg vil drepe den forbanna dragen/Flemeth.

 

 

 

Noen tips? Hva slags level bør man være for å klare den fighten?

 

 

Bruk ranged (men pass på at "tanken" er nærmeste flemeth, så hun ikke går etter magene som har lite hp) og alle magene du har tilgang til (bortsett fra morrigan). Å være i melee med henne er som å signere din egen grav. Å ha en del potions, både mana og health er et must. Jeg husker ikke helt hvilke lvl jeg var når jeg tok flemeth, men det var gaske høyt, tror det var i lvl 15, 16 eller 17

 

Endret av Haventh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...