Gå til innhold

Alvorlig feil i Snow Leopard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ja det kan man. Det er fult mulig å kjøpe selve operativsystemet.

 

Jeg har brukt mange tastaturer, og mac sine standard-tastaturet kommer faktisk en bit ned på listen. over pris/kvalitet.

er de i middels kvalitet ?

Jeg synes at mac tastaturer er en av de beste jeg har prøvd. Spesielt til skriving, de har et lite mellomrom mellom hver tast, som gjør det lettere å skrive, og så er selve tastene gode. Men det er min mening.

Endret av yates56
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det blir letter å skrive fordi det er mellomrom mellom tastene, eneste de har gjort er å krympe knappene og lage rammer rundt.

 

Selv syns jeg at IBM sine tastaturer fra rundt 2000 knuser mac sine tastaturer, om man skal ha noe nyere så er Logitech Ultra x og Mist Oghma to tastaturer som både ser bra ut og er bedre (imo) og billigere enn mac sine standard-tastaturer. Skal du ha noe trådløst så er logitech s530 en av mine favoritter.

Lenke til kommentar
Ja, ja det kan man. Det er fult mulig å kjøpe selve operativsystemet.

 

Jeg har brukt mange tastaturer, og mac sine standard-tastaturet kommer faktisk en bit ned på listen. over pris/kvalitet.

er de i middels kvalitet ?

Jeg synes at mac tastaturer er en av de beste jeg har prøvd. Spesielt til skriving, de har et lite mellomrom mellom hver tast, som gjør det lettere å skrive, og så er selve tastene gode. Men det er min mening.

 

har jeg forstått det rett hvis en pc ( vanlig) har tastaturer fra dårlig til virkelig gode , mens mac legger seg et sted mellom ( i øverste del , men ikke helt i toppen )

Lenke til kommentar
er de i middels kvalitet ?

 

Det jeg hare er frest ut av en 5mm tykk aluplate. Type jeg hadde lett slått ned en fyr med det om jeg ville, uten at tastaturet ville tatt noe nevneverdig skade:)

 

Nå ville ejg heller ikke sammenligne apple sit "billig" tastatur med et billigtastatur fra nille.

 

Jeg synes knappene til mac har en ganske spesiell respons, må nesten prøves for å bestemme om man liker dem.

 

Jepp, er vell en mellomting mellom vanlig tastatur og laptop feel. jeg elsker det hvertfall.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
er de i middels kvalitet ?

 

Det jeg hare er frest ut av en 5mm tykk aluplate. Type jeg hadde lett slått ned en fyr med det om jeg ville, uten at tastaturet ville tatt noe nevneverdig skade:)

 

Nå ville ejg heller ikke sammenligne apple sit "billig" tastatur med et billigtastatur fra nille.

 

 

Vil påstå at du er litt optimistisk i forhold til aluminium, synes ikke tastaturet føltes som noe slagvåpen akkuratt, men fritt for knaking og relativt nett i hvert fall.

Lenke til kommentar
Vil påstå at du er litt optimistisk i forhold til aluminium, synes ikke tastaturet føltes som noe slagvåpen akkuratt, men fritt for knaking og relativt nett i hvert fall.

Bare treffe med den tynne siden så vil det klare å ta mot mye juling, men dette er vel en digresjon i en allerede totalt avsporet tråd :D

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at det blir letter å skrive fordi det er mellomrom mellom tastene, eneste de har gjort er å krympe knappene og lage rammer rundt.

 

Selv syns jeg at IBM sine tastaturer fra rundt 2000 knuser mac sine tastaturer, om man skal ha noe nyere så er Logitech Ultra x og Mist Oghma to tastaturer som både ser bra ut og er bedre (imo) og billigere enn mac sine standard-tastaturer. Skal du ha noe trådløst så er logitech s530 en av mine favoritter.

 

Jeg syns det er motsatt. Sitter på en ny T500 nå, og liker tastaturet på den gamle MBPen min bedre.

Smaken er som baken, I guess :shrug:

Lenke til kommentar

Egentlig en latterlig diskusjon. Det mange synes å ha "glemt" er at man kan plugge inn et hvilket som helst USB-tastatur i en Mac, og skrive i vei av hjertens lyst - enten det er et kablet El-cheapo tastatur til kr 79.90 eller et trådløst Logitech (med USB-dongle) til kr 591.

Samme gjelder forøvrig for mus. Selv bruker jeg for tiden Logitech MX Revolution og er strålende fornøyd med den, og har slett ikke sansen for Apples mus nå til dags... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Jeg har ennå ikke funne en pc som er på lik linje som mac i design og robusthet. Kansje du kan gi meg en link til en flott pc som har noe tilsvarende til 2stk Intel 3.2GHz quad core Xeon og 32gig ram, 2 dvd brennere med tastatur og mus og alt dette out of the box....

 

SGI® Octane™ III - Graphics Workstation

http://www.sgi.com/products/servers/octane...orkstation.html

 

Jeg er faktisk ikke sikker på hvor mange dvd-brennere... men seriøst...dvd-brennere er ikke så kult som 288GB minne.

Lenke til kommentar

@kruger: SGI Octane III er 70cm høy, dvs den går i mange tilfeller ikke inn under en helt vanlig kontorpult - i alle fall ikke min. Prisen _starter_ på $ 8.000, dvs. 70-80.000 kroner her i Norge. Kan den da i det hele tatt kalles en PC? Kanskje det er en DS-SC eller Deskside Supercomputer? ;)

Bortsett fra det, sikkert grei nok den når man putter inn 10 stk Quad-Core Xeon 5500 :p

Lenke til kommentar

Størelsen på en mac mini er jo helt genialt synes jeg. Denne er jo også litt billigere, samt at størelsen gjør det enkelt for deg hvis du fks skal på lan?

 

Men ja, spesifikasjonene på den er ikke helt superduper, men de en god hjemmemaskin, har ikke en selv, men vi hadde tonnevis av dem på skolen jeg går på.

Lenke til kommentar

 

Om man ikke ser med en gang hvorfor mac>windows, da har man enten spesielle behov, eller så er det liten sjangse for at noen her klarer å overbevise dem om hvorfor.

 

 

OSX er ikke uten feil.

Macbook har ikke overlegen hardware.

Apple er ikke bestevenner med forbrukerrådet.

 

MEN, når dem lanserte iPhone, så revolusjonerte dem måten vi bruker telefon på. Hvor mange surfet aktivt fra telefonen før iphone? Hvor mange gjør det nå? Hvem brakte for alvor touch inn i telefonverdnen?

 

Hvilket operativsystem er det Windows strekker seg etter å etterligne i windows 7? En rekke funksjoner er hentet ret ut fra OSX.

 

Når jeg kjøper en PC fra HP eller Dell, som vistnok er bedre enn Mac i følge flere, så er den stappfull av "bloatware". Jeg har svært ofte måtte assistere med å "fikse" 1 uke gamle maskiner som er suppetrege pga masse unødvendig dritt som skyggekopier på skjulte aprtisjoner, 98 programer som kjører i bakgrunnen osv.

 

På min mac, åpnet jeg bare lokket, og fikk spørsmål om hva jeg heter, og hva brukeren min skal hete, samt at den ville ha passordet till nettverket. Og siden den gang har jeg ikke rørt den. Det er 4 år siden, og den er enda like rask og fin.

 

Min siste windows instalasjon (win7) har overlevd overaskende lenge. Den er nå inne i sin 3 måned. Men så langt, i de 7 årene jeg har eid min egen stasjonære PC, så har jeg måtte formatere hver 4. måned minst. Rett og slett pga system degenerering.

 

Nevnte jeg at jeg hadde en 4 år gammel mac? En iBook. Denne har jeg brukt hver dag på skolen. Ofte på batteri. Og jeg har fremdeles batteri i 3 timer. Knappene henger også der dem skal være. En av mine bedre venner hadde en Acer som var 3 år gammel, og den manglet 5 knapper.

 

Jeg betalte rundt 10 000kr for den maskina for 4 år siden. Den var overhode ikke spesielt bra for den prisen, og jeg kunne sikkert fått mye mer maskin for pengene om jeg hadde kjøpt noe annet. Men, som de fleste andre som gjorde det, så hadde jeg for lengst måtte kjøpt meg enda en. For de 2-3000kr jeg betale "for mye" for 4 år siden, så har jeg fått en maskin som nå har overlevd to av maskinene til min venn med acer. Jeg har sluppet å formatere maskinen hver 6 måned. og jeg har hatt ett 100% problemfritt PC hold. Eneste jeg har trengt å gjort er å trykke "godta" når den spørr om jeg vil oppdatere. Thats it. Jeg veit ikke med dere andre, men jeg synes det egentlig taler for seg.

 

Skal du ha et problemfritt PC hold med minst mulig anstrengelse, så kan ingen som har prøvd mac si at noe annet er bedre.

 

Liekr du derimot å fikkle med ting, luske lang nede i registeret i window eller drive terminal-voodoo med pingviner, så har du det nok best der du er. Jeg har en stasjonær med windows fordi jeg liker å bygge selv, og siden Apple ikke leverer det jeg trenger.

 

På min bærbare vil jeg kun ha 100% problemfritt og pålitelig system, og mine erfaringer gjenom 4 år med min iBook sier at Apple leverer dette.

 

 

Kan ikke være mer enig, trenger vel ikke si mer heller.

Machaters virker egentlig som folk som kun vet det de har lest, og aldri prøvd mac over lengre tid selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...