Gå til innhold

Minimaskin blir kraftigere


Anbefalte innlegg

Jeg har snart denne i hus. Med tilbudet PS.no hadde på kabinettet, kommer denne på under 3k (litt dårligere skjermkort da..) Den er jo mye større, men har igjen litt flere muligheter med tanke på oppgradering o.l.

 

Jeg så på Portwell sin maskin som ganske aktuell også. Den legger seg rett rundt 4k. Meen, nå har jeg jo bestilt den andre såeeh...

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med en slik maskin i stedet for? Samme maskinvare + flere nyttige ting som skjerm, batteri osv i en ennå mindre innpakning.

 

Jeg må si at jeg synes bærbar er litt tungvint. Hadde vært mye greiere med bare en boks. Forhåpentligvis litt bedre kjøling i boksen også. Har selv en TX1250 per dags dato under TV'en, ikke bare praktisk, utganger på alle kanter, blir fort varm.

 

Dere som klager på pris. Det fins andre som tar meget mer enn det Asus gjør i dette tilfellet.

 

http://store.apple.com/no/browse/home/shop...mco=MTAyNTQwMjg

 

Men det er jo apple, hadde det vært billigere hadde man ikke fått med hele halvspiste epplet på. Og vil vil jo ha det?! :rofl::wallbash:

Lenke til kommentar
Hva med en slik maskin i stedet for? Samme maskinvare + flere nyttige ting som skjerm, batteri osv i en ennå mindre innpakning.

 

Den har vel kun en-kjerne prosessor. Tokjerne tror jeg kan komme VELDIG mye til nytte i slike små-pcer med Atom. Har selv en EEE1000H og jeg synes den går så sinnsykt tregt selv til små ting som å åpne nettleser osv. Så personlig anbefaler jeg å ikke finne på å kjøpe enkjerne Atom.

 

OT så synes jeg det så ut som en knall pc til å spille av filmer. Eneste jeg lurer litt på er om det er mulig å skifte ut harddisken med en større, eller om en må ha ekstern.

Lenke til kommentar

@Ar`Kritz Atom 330 har ikke noen form for speedstep, så den bruker 8W effekt kontinuerlig. Intel er forøvrig livredd for at noe sånt skal havne i netbooks mtp hva ARM har å fare med, men det skjer likevell.

 

Though, det er jo bare en begrensning ved salg. Det har alltid vært mulig å legge til senere(?)

Orly? Jeg syntes å ha hørt at det var begrenset i chipset-firmware/BIOS. Så det betyr at jeg kan bare sette inn to GB ekstra RAM i min ASRock NetTop S330 (omtrent identisk til maskinen i artiklen) uten problemer? Det er greit å vite dersom jeg skal begynne å bruke den til mer enn XBMC. (Hvor den gjør en utmerket jobb)

 

ASRock ION 330 har støtte for 4GB dual channel DDR2 800MHz minne. En maskin som er tilgjengelig nå, og forøvrig koster bare 2.7k hos multicom. Et mye bedre valg synes jeg.

 

Edit: ASRock ION 330 koster faktisk bare 2599nkr på tilbud akkurat nå.

hvit versjon

svart versjon

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Endelig et litt brukbart brikkesett, men jeg synes prisen er litt høy sammenlignet med minibærbare med omtrent samme specs.

 

Simen1: Det er ikke noe endelig, det er flere enheter som bruker ION med Atom tilgjengelig som den jeg har hjemme som Spetsnaz lenker til:

 

Edit: ASRock ION 330 koster faktisk bare 2599nkr på tilbud akkurat nå.

hvit versjon

svart versjon

Lenke til kommentar
Hvilken fjernkontroll bruker du sammen med ASRock'en JohndoeMAKT? Tror ikke det følger med på den som er linka til på multicom.

Jeg bruker den MCE(?)-kompatible IR-kontrolleren som følgte med at ATI Theater 550 jeg kjøpte en del år siden. Etter at bakkenettet er avslått er TV-kortet kastet, men fjernkontrollen er plug-and-play i linux. Det er den lengst til venstre i dette bildet:

http://www.firingsquad.com/hardware/ati_th...o/images/06.jpg

 

Jeg bruker også en 2.4GHz minitastatur + gyro-mus kombo fra Gyration pluss en Microsoft Trackball mus:

http://www.woot.com/Images/Sale/Gyration_G...K3-standard.jpg

http://images.vnunet.com/v7_images/hardwar...microsoft09.gif

 

Men jeg tror ikke ASRock-maskinen har egen IR-leser, har den det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...