Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

forelsket i en jente i klassen, hva må jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å bare late som ingenting gjør hvertfall at du mister sjansen etterhvert og blir "bare en venn". Snill og grei blir kjedelig i lengden.

 

Ja er sant det. Jeg sitter faktisk forsiden av hun jeg liker i klasserommet, å det synes jeg er veldig kjekt altså, men noen som har noen tips på hva vi kan finne på når vi sitter forsiden av hverandre. noen gode sjekketriks jeg kan ta kanskje? :D normalt sett sitter vi bare der å har det hyggelig og snakker litt sammen liksom, men skjer ikke de store tingene.

Lenke til kommentar
Å bare late som ingenting gjør hvertfall at du mister sjansen etterhvert og blir "bare en venn". Snill og grei blir kjedelig i lengden.

 

Ja er sant det. Jeg sitter faktisk forsiden av hun jeg liker i klasserommet, å det synes jeg er veldig kjekt altså, men noen som har noen tips på hva vi kan finne på når vi sitter forsiden av hverandre. noen gode sjekketriks jeg kan ta kanskje? :D normalt sett sitter vi bare der å har det hyggelig og snakker litt sammen liksom, men skjer ikke de store tingene.

 

 

Denne tråden har hulpet meg mye.

 

Er masse av verdifullt stoff der.

Lenke til kommentar
Å bare late som ingenting gjør hvertfall at du mister sjansen etterhvert og blir "bare en venn". Snill og grei blir kjedelig i lengden.

 

Ja er sant det. Jeg sitter faktisk forsiden av hun jeg liker i klasserommet, å det synes jeg er veldig kjekt altså, men noen som har noen tips på hva vi kan finne på når vi sitter forsiden av hverandre. noen gode sjekketriks jeg kan ta kanskje? :D normalt sett sitter vi bare der å har det hyggelig og snakker litt sammen liksom, men skjer ikke de store tingene.

 

 

Denne tråden har hulpet meg mye.

 

Er masse av verdifullt stoff der.

 

Takker for den tråden, leste igjennom den og forhåpentligvis kan den hjelpe meg. stod isåfall en god del gode ting der :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på, jeg har en søster som jeg egentlig kan snakke om ganske mye om, ikke alt da men. Jeg kunne ha snakket litt med henne, å spørre henne hva jeg kan gjøre for å finne ut om hun jeg liker føler noe for meg. Har jo fått mange gode svar nå, så ender vel kanskje akkurat bare opp med de samme svarene, men kunne jo være verdt ett forsøk å snakke litt med henne, i og med at hun er jente og vet kanskje litt om hvordan de reagerer og slikt.

Lenke til kommentar
å spørre henne hva jeg kan gjøre for å finne ut om hun jeg liker føler noe for meg.

 

Hvorfor skal du vite det? Det er jo det folk prøver å fortelle her, sånne ting bør man ikke snakke direkte om før man er så close at man egentlig alt er sammen. Hvorfor ikke bare anta at hun liker deg, og "kjøre på" som om det var slik, ved å benytte deg av rådene du har fått i denne tråden? Sjansen for at hun vil like deg bedre hvis hun allerede liker deg litt er større da. "Get with the program", dersom det viser seg at hun ikke er interessert, så vil hun sikkert hinte om det med tiden. Men vær offensiv, og så satser vi på at dette går bra. Og uansett så blir du jo en erfaring rikere!

Vi heier på deg, lykke til! :new_woot:

Lenke til kommentar

Skjønner :)

 

jaa nå har jeg da typisk nok fått et nytt problem.. :(som jeg fortalte i en melding litt tidligere her der jeg skrev om en tabbe som skjedde på ungdomsskolen og der jeg mistet bestevennen min for det. Dette er litt annerledes da, jeg har en gutt i klassen, han virker som en god venn men dette er på en litt annen måte, for nå er jeg skikkelig forelsket og ville ikke tillatt han i å få være sammen med henne hadde begge likt hverandre og hadde han spurt meg om de kunne være sammen uten at jeg blir sur. For visst jeg hadde tillatt dette, så kommer jeg bare til å angre noe sykt igjen, men denne gang ikke helt pga at jeg kanskje, da sier jeg kanskje mister en god venn, men pga at jeg er noe sjukt forelska :)

 

Jeg har nå en gutt i klassen som jeg føler at prøver seg litt på den jenten jeg liker, å dette får meg til å bli veldig stille og sånt når de to er sammen, for jeg kan jo liksom ikke si rett ut: Ikke prøv deg på hun, hun er min liksom.. Når jeg er med de alene, liksom jeg og han ene gutten og jeg og hun jenten jeg liker, da er alt helt greit synes jeg. Så kommer det til dette når de kommer litt tett innpå hverandre. Det virker som om jeg blir skikkelig sjalu inne i meg, og får ikke komt i skikkelig kontakt med dem når de snakker med hverandre pga jeg føler det sånn.

 

Så jeg har jo en god del venner i klassen, å jeg er jo en snill og hyggelig person, jeg vet ikke helt, føler folk seg trygge på meg eller noe? for i det siste har jeg gått rundt med 3 jenter, altså ikke alle samtidig men hver og en av de har jeg gått rundt med, hun jeg liker er en av dem, og alle de har begynt å snakke til meg om slike personlige ting eller slik som hvem de ikke liker og hvem de liker og slike egentlig personlige ting. Å jeg synes det er veldig hyggelig at de gjør dette, virker på en måte som om jeg får blitt enda litt bedre kjent med de personene når de snakker sånn.

 

Så har nesten også blitt lettere for meg å spørre de om ting jeg mener også. Jeg sa til hun ene som visste at jeg likte denne jenten, at jeg var redd for at denne gutten da kanskje skulle like henne også. Så nå har hun tilbudt seg å spørre han gutten om han liker noen i klassen uten å nevne at jeg har spurt. Så da får jeg kanskje svaret jeg leter etter på dette problemet, men visst jeg da finner ut at han virkelig liker henne, da kommer jeg muligens til å bli litt lei meg muligens, men også sier han nei kommer jeg til å bli noe sykt sint på meg selv for å ha trodd det. så derfor håper jeg bare at han ikke finner ut at jeg var sjalu på han, for da kommer han til å hate meg muligens...

 

sjalusien kan jo komme fra at jeg tenker veldig ofte på det som skjedde på ungdomsskolen også, og det irriterer meg litt. For jeg er rett og slett ikke sikker på om det kan være det eller ikke. Har muligens bare dårlige minner fra da

 

Håper å finne ut av dette uansett isåfall. Bedre å finne det ut fort enn å gå å lure på det hele tiden isåfall.

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar

Jeg orker ikke å lese igjennom tråden så vist jeg skriver noe som du har fått svar på før så beklager jeg det.

 

Det du kan gjøre er å se på henne i timen, prøver å finne ut hva hun har som hobby liker å gjøre i fritiden og osv.

Opplevd dette for to til tre år siden å være forelsket i ei i klassen. Det gikk bra helt til jeg rotet det til men jeg har det fint nå med verdens beste jente så kanskje det var meningen? Til poenget.

 

Finn ut ting angående jenta, jeg begynte å se på hun i timene og med engang hun så mot meg så snudde jeg meg fort tilbake. :p. Dette pågikk en stor stund helt til hun begynte å se mot meg og snudde seg når jeg så på hun. Fant ut mer om henne og gjorde vel mye rart i timene. Prøvde å ikke snakke med bestevenninne hennes på grunn av de kunne finne ut at jeg var forelsket i henne.

 

En dag var det ei venninne som bare gjettet og fikk sagt det høy. *Skal jeg drepe deg nå?!!* - tenkte jeg. Men det gikk greit. Begynte å prate med henne litt mer og fikk plutselig MSN adressen hennes. Tenkte jeg skulle finne på noe med henne en dag og spurte henne om det på MSN. Hadde da funnet ut at hun pleide alltid å ha med venninner på ting uansett hva det var. Spurte hun på MSN og fant ut hun ville det, alene med meg.

 

Begynte å like hun mindre ettersom det ikke skjedde noe plutselig, fant ei annen ei. Det fant hun ut med engang, og wow for et helvete år jeg hadde på den skolen da. Sier bare takk til vennene jeg hadde ved den tiden som fikk meg igjennom det året :).

 

Hadde gymtime engang og fant ut at vi skulle gå i ring vist vi ble skutt i kanonball. Det som skjedde var at noen gikk rundt på venstre og noen høyere. Så smart jeg var da, var at jeg snudde og gikk mot hun. Hun fulgte med på spillet og vi krasjet. På den måten fikk jeg pratet med henne litt mer.

 

 

Du må ikke være redd, jeg var redd ved den tiden å si at jeg ikke var forelsket i hun. Du bare sier til henne at du har følelser for henne eller at du vil finne på noe med henne en dag i uken som kommer. Kanskje kino og en romantisk tur på restaurant?

 

Du finner sikkert ut av det, men vær snill mot deg selv og finn svaret fort før det går utover karakter og alt annet innom skole tiden.

Lenke til kommentar
Jeg orker ikke å lese igjennom tråden så vist jeg skriver noe som du har fått svar på før så beklager jeg det.

 

Det du kan gjøre er å se på henne i timen, prøver å finne ut hva hun har som hobby liker å gjøre i fritiden og osv.

Opplevd dette for to til tre år siden å være forelsket i ei i klassen. Det gikk bra helt til jeg rotet det til men jeg har det fint nå med verdens beste jente så kanskje det var meningen? Til poenget.

 

Finn ut ting angående jenta, jeg begynte å se på hun i timene og med engang hun så mot meg så snudde jeg meg fort tilbake. :p. Dette pågikk en stor stund helt til hun begynte å se mot meg og snudde seg når jeg så på hun. Fant ut mer om henne og gjorde vel mye rart i timene. Prøvde å ikke snakke med bestevenninne hennes på grunn av de kunne finne ut at jeg var forelsket i henne.

 

En dag var det ei venninne som bare gjettet og fikk sagt det høy. *Skal jeg drepe deg nå?!!* - tenkte jeg. Men det gikk greit. Begynte å prate med henne litt mer og fikk plutselig MSN adressen hennes. Tenkte jeg skulle finne på noe med henne en dag og spurte henne om det på MSN. Hadde da funnet ut at hun pleide alltid å ha med venninner på ting uansett hva det var. Spurte hun på MSN og fant ut hun ville det, alene med meg.

 

Begynte å like hun mindre ettersom det ikke skjedde noe plutselig, fant ei annen ei. Det fant hun ut med engang, og wow for et helvete år jeg hadde på den skolen da. Sier bare takk til vennene jeg hadde ved den tiden som fikk meg igjennom det året :).

 

Hadde gymtime engang og fant ut at vi skulle gå i ring vist vi ble skutt i kanonball. Det som skjedde var at noen gikk rundt på venstre og noen høyere. Så smart jeg var da, var at jeg snudde og gikk mot hun. Hun fulgte med på spillet og vi krasjet. På den måten fikk jeg pratet med henne litt mer.

 

 

Du må ikke være redd, jeg var redd ved den tiden å si at jeg ikke var forelsket i hun. Du bare sier til henne at du har følelser for henne eller at du vil finne på noe med henne en dag i uken som kommer. Kanskje kino og en romantisk tur på restaurant?

 

Du finner sikkert ut av det, men vær snill mot deg selv og finn svaret fort før det går utover karakter og alt annet innom skole tiden.

 

Hmm interessant. vel det har ikke gått noe utover karakter enda isåfall, går ganske bra på skolen ettersom jeg har mange gode venner som støtter meg i mye.

 

Hehe ja, kjenner meg litt igjen i det du sier. først så begynte jeg å se på henne også, men fikk ikke helt øyenkontakt og så plutselig merket jeg at hun så på meg hele tiden, men hun var vel kanskje litt flau før hun ble skikkelig kjent med meg, så når jeg prøvde å få øyenkontakt med henne når hun så på meg, så snudde hun seg vekk med en gang igjen. synes det var litt irriterende :D men så flyttet jeg plass. vi hadde egentlig faste plasser, men nå har jeg sneket meg forsiden av henne, og det virker som om lærerne ikke har noe imot det så det er bra. Å nå kan jeg se på henne og få øyenkontakt med henne nesten hele tiden, men synes det er litt flaut nå eller ikke akkurat flaut men litt morsomt å, for nå sitter jeg så nærmt henne og plutselig så ser jeg inn i øynene på henne mens hun snakker til meg og jeg får ikke med meg hva hun sier siden hun er så pen, hehe.

 

Kjenner meg også igjen i det at hun er med veninner på ting uansett hva det er, ikke det at jeg vet helt enda om hun er det, men hun virker som en som er det. vet ikke om det går an til å gjøre noe med dette, bare flørte seg litt til det at hun kanskje blir villig til å være med visst hun er flau for å være med da. Uansett jeg har jo vært med henne alene rundt om i byen da, så hun har jo ikke hatt veninner med seg da, men jeg føler alikevell at hun er en sånn person som som oftest ikke vil gå uten en vennine med på ting. så vet ikke om hun kan stusse litt over dette visst jeg spør henne om å bli med et sted eller finne på noe pga hun vet ikke hva som vil skje uten en veninne i nærheten liksom at hun tror alt blir bare flaut, men det blir jo aldri det da! det er noe noen jenter må lære seg :p

Lenke til kommentar

Du er forelsket, så du overtenker ting. Glem tenkingen fullstendig, bare gjør det. Det ekke lett, men tenkinga er det som har fucka opp ting får meg når jeg har vært forelsket/betatt.

 

Derfor ber du henne ut, men ikke på kino. Kino er bare dumt når du skal først bli kjent med en person, dette er grunnregel numero uno for dating. Be hun ut på noe du og hun liker, slik at dere ikke er stresset. Eventuelt funker filmkveld, bowling, paintball etc. Og please, gjørde face to face. Si ifra om du har bedt henne ut, og hvordan det muligens gikk. Good luck :)

Lenke til kommentar
Du er forelsket, så du overtenker ting. Glem tenkingen fullstendig, bare gjør det. Det ekke lett, men tenkinga er det som har fucka opp ting får meg når jeg har vært forelsket/betatt.

 

Derfor ber du henne ut, men ikke på kino. Kino er bare dumt når du skal først bli kjent med en person, dette er grunnregel numero uno for dating. Be hun ut på noe du og hun liker, slik at dere ikke er stresset. Eventuelt funker filmkveld, bowling, paintball etc. Og please, gjørde face to face. Si ifra om du har bedt henne ut, og hvordan det muligens gikk. Good luck :)

 

Jajaja :D Jeg liker å gå på kino, og vil jo gjerne gå på kino med henne, men det vil jeg heller gjøre når jeg er blitt bedre kjent med henne. For det blir jo ikke mye kommunisering når vi sitter inne i en kinosal da. Å meningen er jo at jeg vil bli enda enda mer kjent med henne. Å visst vi hadde blitt sammen, ville jeg da mye heller gått på kino.

Forresten den overtenkingen, ja det er noe sykt som jeg overtenker hele tiden å. Går jo å tenker på henne hele tiden og hvordan det skal gå og sånn hele tiden liksom, å visst hun ikke er der så blir jeg nesten lei meg så da tenker jeg også veldig mye, men da klarer jeg kanskje å kontrollere tankene litt mer, så tenker altfor mye. Det ødelegger nesten livet mitt jo... noen måter jeg kan få kvitt all tenkingen på?

 

Forresten jeg spurte henne i dag om hun ble med på fotballkamp faktisk. siden jeg hadde en ekstra billett. Å hun svarte faktisk: "Jaaaa, så klart jeg vil det" problemet er at jeg fikk ikke sagt det face to face, siden hun var syk, og jeg visste ikke om jeg kunne få tak i billetene der og da. Så håper ikke jeg gjorde en stor tabbe da. Hun sa isåfall ja, å det er jeg veeldig glad for! :D er helt i hundre nå, gleder meg noe sykt, hehe. Jeg vet ikke, bør jeg kanskje spørre om hun har følelser for meg samtidig som vi er der kanskje, er det et bra tidspunkt å spørre om det på?

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar

1. klasse på VGS?

 

Her er noen råd som fungerte greit da jeg var ung:

 

- Skvett vann på henne, jenter fra Bergen digger vann.

- Påpek alle ord hun uttaler feil.

- Kast snøball på henne når snøen kommer

- Send linker til syke sider over msn (alla goatse).

- Si at du håper hun blir like deilig som mora si når hun blir stor.

- Si at du liker når hun er veslevoksen (jenter på 16-17 digger å være "veslevoksen")

- Hver gang hun irriterer seg over noe, må du si at du forstår hun har PMS og du skal være ekstra snill i dag.

- Gjerne dra vitser fra gårsdagens Friends episode (slo aldri feil)

 

Eventuelt stikk og overlever billetten med en gang. Ta med et kort som sier "god bedring" og legg billetten i det. Så kan du slå av en prat med henne..

Lenke til kommentar
Spør henne rett ut om hun liker deg fordi du sier at du liker henne. Jenter liker gutter som er direkte.

 

Si: "Hei *****. Jeg vil bare få dette ut av verden, fordi det plager meg veldig å gå rundt å lure på dette. Jeg liker deg kjempe godt og lurer derfor på om du liker meg også?"

 

Du vil mest sannsynlig grue deg enormt for dette spørsmålet, men når du har sagt det vil du få ut en enorm lettelse enten hun svarer JA eller NEI. Alle vet hvordan det er å gå rundt å like noen uten at de selv vet om denne personen liker deg tilbake.

 

Svarer hun nei vil du ihvertfall vite hva hun føler og det er en mye bedre følelse, selv om du kanskje blir litt lei deg, enn å gå rundt å lure på det og være usikker

 

Jeg sa dette til en jente jeg likte litt mere enn normalt i sommer ferien, og jeg angrer på det, men jeg visste på en måte at hun ikke likte meg da. Men etter et jeg sa det virket hun veldig frastøtende i noen dager, noe som fikk med til å angre noe jævlig. Bedre nå da, men har sterke føleleser for henne enda, faktisk sterkere enn når jeg sa det, er leimeg hver kveld når jeg er alene :(

Lenke til kommentar
Spør henne rett ut om hun liker deg fordi du sier at du liker henne. Jenter liker gutter som er direkte.

 

Si: "Hei *****. Jeg vil bare få dette ut av verden, fordi det plager meg veldig å gå rundt å lure på dette. Jeg liker deg kjempe godt og lurer derfor på om du liker meg også?"

 

Du vil mest sannsynlig grue deg enormt for dette spørsmålet, men når du har sagt det vil du få ut en enorm lettelse enten hun svarer JA eller NEI. Alle vet hvordan det er å gå rundt å like noen uten at de selv vet om denne personen liker deg tilbake.

 

Svarer hun nei vil du ihvertfall vite hva hun føler og det er en mye bedre følelse, selv om du kanskje blir litt lei deg, enn å gå rundt å lure på det og være usikker

 

Jeg sa dette til en jente jeg likte litt mere enn normalt i sommer ferien, og jeg angrer på det, men jeg visste på en måte at hun ikke likte meg da. Men etter et jeg sa det virket hun veldig frastøtende i noen dager, noe som fikk med til å angre noe jævlig. Bedre nå da, men har sterke føleleser for henne enda, faktisk sterkere enn når jeg sa det, er leimeg hver kveld når jeg er alene :(

 

Det var leit å høre du :(

Når jeg ser du skriver dette, burde ikke jeg kanskje vente med å spørre henne da og heller ta å være med henne så mye som mulig og når jeg føler jeg er klar for det og vi er blitt enda bedre venner og at jeg føler vi er komt nærmere hverandre, at jeg da kan spørre?

Men jeg syns også dette kan bli feil, for da kan jo alt skje før jeg spørr også, hun kan plutselig tro at jeg liker henne bare som venn og kanskje hun begynner å komme seg nærmere på andre gutter kanskje istedenfor siden hun tror det. Å dette vil jeg jo så absolutt ikke at skal skje. så hva synes dere jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar

"Hei *****. Jeg vil bare få dette ut av verden, fordi det plager meg veldig å gå rundt å lure på dette. Jeg liker deg kjempe godt og lurer derfor på om du liker meg også?"

 

Jeg kan greie meg med denne setningen, men jeg føler at på denne jenten her vil det funke bedre med at jeg sier f.eks: "Hei, jeg vil bare at du skal vite det at grunnen til at jeg er veldig stille når jeg er i nærheten av deg er at jeg liker deg kjempegodt og har veldig følelser for deg. Å det plager med veldig å gå rundt å lure på dette her, men jeg lurer på har du følelser for meg også?"

 

noe sånt. vet ikke, tror dere det kan funke?

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar

Du kan si det på en mer tøysete måte, for så å se hennes reaksjon.

 

"Du? Jeg har lagt merke til at du trives i mitt nærvær, og jeg ville bare si at jeg ikke har det helt forferdelig i ditt nærvær heller..."

 

Blir reaksjonen feil, sier du at du synes hun er veldig OK som person eller noe i den duren. Ro som faen. =)

Lenke til kommentar
Hadde virkelighet bare vært som på film :p Okei, gode tips, takker! men dere sier at jeg ikke må spørre om hun liker meg, å fortelle mine følelser, er det like dumt om jeg spør henne om hva hun føler?

Ja, det er like dumt. Av samme årsaker som jeg nevnte tidliger. Jenter liker de som tør å handle. De med selvsikkerheten til å gå etter det de vil ha.

De er desverre ikke like glad i de som snakker om det. Selv om det hadde vært den enkle veien ut. :)

 

Dette er desverre ikke lett, og det skal ikke være det heller. Det er den vanskelige delen som gjør det så himla spennende, og ikke minst gir deg det kicket og suget i magen hver gang du ser henne, eller hver gang hun gir deg et godt tegn.

 

Ta sjangsen! Slutt å gå rundt å lur, men finn ut av hva hun føler. :) Det skjer i hvert fall ingen ting hvis du bare er passiv.

 

Ta sjangsen! Selv med et avslag kommer den følelsen av "jeg turte!" til å være mye bedre enn den følelsen du sitter med nå. :)

 

edit: leste siste innlegget ditt nå.. ikke! IKKE spør henne hva hun føler.. Jeg kan si at det er den metoden som har minst suksess.. Det kan funke 5% av gangene, men det er en sansynlighet man ikke vil spille med når det fins andre veien å gå med langt høyere suksessjangs..

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...