Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

forelsket i en jente i klassen, hva må jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har ett spørsmål. Ville vært kjempeflott om noen kan hjelpe meg her.

Jeg går på 1 år på videregående. Det er en jente som jeg synes er utrolig pen, men jeg lurer på om hvordan vi kan få et enda nærere forhold. Vi pleier å snakke sammen som normale mennesker, å vi pleier å klemme hverandre av og til. Hun synes tydeligvis jeg er en grei person. Noe som får meg til å tenke : Jenter liker ikke snille og ærlige personer lengre gjør de vel? for alt jeg vet kan det henne hun bare bruker meg.. noe jeg håper hun ikke virkelig gjør. Jeg vet ikke, men tror jeg aldri har vært så forelsket før faktisk. har vært forelsket en gang før, men jeg fant ut en dag at hun ikke var noe for meg, vet ikke om det var ekte forelskelse engang. Uansett dette er noe annet, når jeg sitter forsiden av henne f.eks dunker hjerte mitt enda raskere enn det vanligvis gjør, vet ikke men jeg regner med at det er pga at jeg er skikkelig forelsket? har aldri skjedd før. mulig jeg er veldig veldig forelsket da eller? Jeg har så utrolig lyst til å ta dette til ett mer alvorlig nivå, har lyst å få noe ut av det i disse 2, kanskje 3 årene jeg skal gå på skole med henne. Jeg har virkelig følelser for henne og jeg vil så gjerne at hun skal føle noe for meg å. Jeg vet bare ikke om hun liker meg som person en gang, så det er virkelig vanskelig. Jeg regner med at det bare er å være meg selv, men her har jeg ett lite problem, for til vanlig er jeg tullete og kanskje morsom også utenom skolen, men det er her jeg møter henne hver dag. Å jeg sliter litt med å være helt helt meg selv slik som utenom skolen. Eller jeg har mange gode venner er ikke det, men helt meg selv som jeg har lyst å være er jeg aldri. å når jeg er så forelsket som nå gjør det bare vondt værre på skolen, som får meg til å bare være snill og hyggelig hele tiden nesten. Det er ganske pinlig også. Hun er en ganske stille og beskjeden person, men kan ha sine dager der hun er litt ovenpå hun å, visst dere skjønner hehe. samme kan jeg egentlig, men av og til når hun er litt stille og sånt er det av og til litt pinlig å snakke med henne for av og til kan det bare bli helt stille, og både jeg og hun blir litt sånn usikker. Dette liker jeg aldri når skjer.

 

Håper at folk vil ta seg tid til å lese igjennom dette å hjelpe meg. Takker for alle svar:)

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spør henne rett ut om hun liker deg fordi du sier at du liker henne. Jenter liker gutter som er direkte.

 

Si: "Hei *****. Jeg vil bare få dette ut av verden, fordi det plager meg veldig å gå rundt å lure på dette. Jeg liker deg kjempe godt og lurer derfor på om du liker meg også?"

 

Du vil mest sannsynlig grue deg enormt for dette spørsmålet, men når du har sagt det vil du få ut en enorm lettelse enten hun svarer JA eller NEI. Alle vet hvordan det er å gå rundt å like noen uten at de selv vet om denne personen liker deg tilbake.

 

Svarer hun nei vil du ihvertfall vite hva hun føler og det er en mye bedre følelse, selv om du kanskje blir litt lei deg, enn å gå rundt å lure på det og være usikker

Endret av tgfaen
Lenke til kommentar

Jeg er enig i det som ble sagt over meg. Da får du rask avklaring og vite om dette er noe i heletatt.

Et annet alternativ er å spørre henne om hun vil finne på noe en kveld e.l. I bunn å grunn må du manne deg opp til å ta steget videre i en eller annen retning hvis du vil noe mer. Kan være du gruer deg litt, men er vel bedre enn å gå å føle som du gjør hver dag?:p Lykke til, la oss høre hvordan det gåår!

Lenke til kommentar
Spør henne rett ut om hun liker deg fordi du sier at du liker henne. Jenter liker gutter som er direkte.

 

Si: "Hei *****. Jeg vil bare få dette ut av verden, fordi det plager meg veldig å gå rundt å lure på dette. Jeg liker deg kjempe godt og lurer derfor på om du liker meg også?"

 

Du vil mest sannsynlig grue deg enormt for dette spørsmålet, men når du har sagt det vil du få ut en enorm lettelse enten hun svarer JA eller NEI. Alle vet hvordan det er å gå rundt å like noen uten at de selv vet om denne personen liker deg tilbake.

 

Svarer hun nei vil du ihvertfall vite hva hun føler og det er en mye bedre følelse, selv om du kanskje blir litt lei deg, enn å gå rundt å lure på det og være usikker

 

Oi, det blir noe å grue seg til ja. Uansett jeg har lyst til å si det sånn ja, høres ut som en bra måte. Jeg vet ikke helt, men jeg har en følelse for at hun vil svare: "jeg kjenner deg ikke så godt enda, så jeg vet ikke enda" eller noe i den dur siden vi ikke har kjent hverandre så veldig lenge enda.

 

Å så tror du det er lurt av meg å snakke med henne alene om dette istedet for at alle klassekamerater og folk hører at jeg spørr. vil ikke det bare være pinlig. jeg bare synes at det ville vært mer originalt å si det når jeg er alene med henne. Jeg har faktisk tenkt å be henne med på ett eller annet snart, å finne på noe bare jeg og henne. håper hun sier ja til det. Å kanskje jeg kan spørre henne da?

Lenke til kommentar
Jeg er enig i det som ble sagt over meg. Da får du rask avklaring og vite om dette er noe i heletatt.

Et annet alternativ er å spørre henne om hun vil finne på noe en kveld e.l. I bunn å grunn må du manne deg opp til å ta steget videre i en eller annen retning hvis du vil noe mer. Kan være du gruer deg litt, men er vel bedre enn å gå å føle som du gjør hver dag?:p Lykke til, la oss høre hvordan det gåår!

 

Takker for det, jeg likte den med å manne meg opp litt som du sa, haha! :p Jepp bedre det ja. Jeg skal gi dere en tilbakemelding på hvordan det går ja. Takk igjen

Lenke til kommentar
Oi, det blir noe å grue seg til ja. Uansett jeg har lyst til å si det sånn ja, høres ut som en bra måte. Jeg vet ikke helt, men jeg har en følelse for at hun vil svare: "jeg kjenner deg ikke så godt enda, så jeg vet ikke enda" eller noe i den dur siden vi ikke har kjent hverandre så veldig lenge enda.

 

Å så tror du det er lurt av meg å snakke med henne alene om dette istedet for at alle klassekamerater og folk hører at jeg spørr. vil ikke det bare være pinlig. jeg bare synes at det ville vært mer originalt å si det når jeg er alene med henne. Jeg har faktisk tenkt å be henne med på ett eller annet snart, å finne på noe bare jeg og henne. håper hun sier ja til det. Å kanskje jeg kan spørre henne da?

 

Det er en normal følelse og tenke sånt. Mange tenker at de ikke er gode nok for den jenta også ender de opp med å aldri si noe. Tar du ikke sjansen vil du aldri finne det ut, fordi jenta vil aldri ta det første steget, det MÅ du ta :p

 

Ellers kan du de neste par ukene se om hun gir deg noen hint. Smiler hun mye til deg, gir hun deg komplimenter and so on? Se etter hint og ta en sjanse og spør henne om hun vil bli med å finne på noe etter et par uker.

 

Om du velger å spør henne alene eller imens alle andre ser og hører det blir opp til deg. Jeg vil anbefale deg å spørr mens hun sitter med noen venninner, men er meget forståelig hvis du ikke tørr dette. Men du vil gi et enormt godt inntrykk uansett hva svaret hennes blir.

Lenke til kommentar

Det er riktig at du må ta initiativet, men ikke si "jeg liker deg, liker du meg også?". Dere er 16 år gamle? Dersom hun bare er litt usikker på om hun liker deg og evt hvor godt, så er dette noe av det verste du kan gjøre, sannsynligheten for at det blir du og henne blir i hvert fall redusert.

 

Ikke spør slik, vis heller interesse for henne ved å snakke med henne og være med henne så mye som mulig (innenfor rimelighetens grenser), og prøv å oppnå kontakt med henne på fritiden på en naturlig måte. Som en annen skrev, å spørre henne om hun vil finne på noe en kveld, høres i hvert fall ut som en mye bedre idé, men ikke forhast det, utviklingen bør være skritt for skritt og det bør skje naturlig. Og det tgfaen skrev i sin andre post var langt mer fornuftig enn hva som stod i den første, synes jeg da ;)

 

Uansett, IKKE forhast deg med å spørre om hun liker deg i morgen, vent heller til morgen kveld og se hva andre har skrevet i denne tråden, det er sikkert mange fornuftige folk her som har peiling på hva som er lurt og ikke, jeg nekter å tro at det store flertallet vil synes at "jeg liker deg, liker du meg?" er det lureste å gjøre i denne situasjonen!

Endret av Leiferen
Lenke til kommentar
Det er riktig at du må ta initiativet, men ikke si "jeg liker deg, liker du meg også?". Dere er 16 år gamle? Dersom hun bare er litt usikker på om hun liker deg og evt hvor godt, så er dette noe av det verste du kan gjøre, sannsynligheten for at det blir du og henne blir i hvert fall redusert.

 

Ikke spør slik, vis heller interesse for henne ved å snakke med henne og være med henne så mye som mulig (innenfor rimelighetens grenser), og prøv å oppnå kontakt med henne på fritiden på en naturlig måte. Som en annen skrev, å spørre henne om hun vil finne på noe en kveld, høres i hvert fall ut som en mye bedre idé, men ikke forhast det, utviklingen bør være skritt for skritt og det bør skje naturlig. Og det tgfaen skrev i sin andre post var langt mer fornuftig enn hva som stod i den første, synes jeg da ;)

 

Uansett, IKKE forhast deg med å spørre om hun liker deg i morgen, vent heller til morgen kveld og se hva andre har skrevet i denne tråden, det er sikkert mange fornuftige folk her som har peiling på hva som er lurt og ikke, jeg nekter å tro at det store flertallet vil synes at "jeg liker deg, liker du meg?" er det lureste å gjøre i denne situasjonen!

 

Vel jeg har stor tro "liker deg, liker du meg" setningen fordi det viser at du tar initiativ og er selvsikker. Men selfølgelig kommer det ann på hvordan du stiller spørsmålet. På videregående begynner folk å se etter disse egenskapene hos andre mennesker.

 

Men selfølgelig, jeg kan ta feil og jeg respekterer meningen din :)

 

Hva synes dere jenter på forumet om en person spør deg rett ut om du liker han?

Lenke til kommentar
Oi, det blir noe å grue seg til ja. Uansett jeg har lyst til å si det sånn ja, høres ut som en bra måte. Jeg vet ikke helt, men jeg har en følelse for at hun vil svare: "jeg kjenner deg ikke så godt enda, så jeg vet ikke enda" eller noe i den dur siden vi ikke har kjent hverandre så veldig lenge enda.

 

Å så tror du det er lurt av meg å snakke med henne alene om dette istedet for at alle klassekamerater og folk hører at jeg spørr. vil ikke det bare være pinlig. jeg bare synes at det ville vært mer originalt å si det når jeg er alene med henne. Jeg har faktisk tenkt å be henne med på ett eller annet snart, å finne på noe bare jeg og henne. håper hun sier ja til det. Å kanskje jeg kan spørre henne da?

 

Det er en normal følelse og tenke sånt. Mange tenker at de ikke er gode nok for den jenta også ender de opp med å aldri si noe. Tar du ikke sjansen vil du aldri finne det ut, fordi jenta vil aldri ta det første steget, det MÅ du ta :p

 

Ellers kan du de neste par ukene se om hun gir deg noen hint. Smiler hun mye til deg, gir hun deg komplimenter and so on? Se etter hint og ta en sjanse og spør henne om hun vil bli med å finne på noe etter et par uker.

 

Om du velger å spør henne alene eller imens alle andre ser og hører det blir opp til deg. Jeg vil anbefale deg å spørr mens hun sitter med noen venninner, men er meget forståelig hvis du ikke tørr dette. Men du vil gi et enormt godt inntrykk uansett hva svaret hennes blir.

 

Ja vet ikke om jeg kommer til å spørre med det første da, men kunne godt ha tenkt meg å spørre visst jeg er med henne en plass alene.

 

Jeg vet ikke om jeg allerede kan ha ødelagt det litt håper ikke det er mye som kan endre på dette pga jeg sier dette, men. Hun vet at jeg liker henne da, dette skjedde over msn også. Å du sier at jenter liker gutter som er direkte. Jeg ville jo si dette face to face til henne. jeg sa det til henne etterpå at jeg ville det, men alt dette over msn. For jeg hadde et hjerte i nicket mitt på msn, og hun lurte på hvem det stod for. Hun var så nyskjerrig og maste og maste, og hun spurte til og med absolutt hver eneste person i klassen. hun måtte vite det. Å etter hun hadde spurt alle sine navn skrev hun: "jeg synes det er litt flaut å spørre, men er det meg du liker?" å jeg kunne så klart hold det hemmelig, men ettersom hun var så desperat sa jeg det, noe jeg angrer litt på. Å da sa jeg etterpå at jeg hadde lyst å si det face til face, men da skrev hun "nei det er greit, jeg ville fått sjokk visst du hadde gjort det"

 

Hun er megapen, å hun jo en litt beskjeden også, så er jo muligens hun får sjokk om jeg spørr henne om dette. Uansett regner med at hun liker det at jeg er direkte isåfall :)

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
I og med at hun reagerte på den måten så betyr det hun hun liker deg da :) Spør henne om hun vil være med ut på noe og ta det fra der. Du er jo så heldig at du ikke trenger å spør om hun liker deg, fordi hun gjør jo det ;)

 

nja hvordan kan du vite det? så klart er jo mulig utifra det jeg sa, men jeg har lyst på ett litt mer konkret svar visst du skjønner. Så har lyst å spørre uansett, så jeg vet helt om hun liker meg eller ikke. etter det jeg sa, er det jo ikke akkurat 100% sikkert at hun liker meg.

Lenke til kommentar
I og med at hun reagerte på den måten så betyr det hun hun liker deg da :) Spør henne om hun vil være med ut på noe og ta det fra der. Du er jo så heldig at du ikke trenger å spør om hun liker deg, fordi hun gjør jo det ;)

 

nja hvordan kan du vite det? så klart er jo mulig utifra det jeg sa, men jeg har lyst på ett litt mer konkret svar visst du skjønner. Så har lyst å spørre uansett, så jeg vet helt om hun liker meg eller ikke. etter det jeg sa, er det jo ikke akkurat 100% sikkert at hun liker meg.

 

Jeg vil nå si at oddsen er mer på din side. Men det viktigste for deg nå er jo å få avklart hva hun føler.

 

Som jeg har skrevet tidligere så ville jeg ha spurt henne rett ut, mens noen andre mener du bør vente og se etter hint hun gir deg (smil, komplimenter osv). Sistnevnte tar lengre tid, men det er å spør rett ut eller se etter hint en liten periode som er det rette for ditt tilfelle, mener jeg.

 

Det er uansett veldig frustrerende å gå rundt og lure :roll:

Lenke til kommentar

Ja det er veldig frustrerende det :roll:

 

Et siste spørsmål. På ungdomsskolen, skjedde følgende:

Jeg ble kjent med en ny jente da, å en god del måneder etter jeg ble kjent med henne ble min beste kompis også kjent med henne. Jeg og han ene gutten var så og si bestevenner, vi har kjent hverandre siden 1 klasse på barneskolen og har vært kjempegode venne. Uansett, så likte jeg denne jenten veldig godt da, dette var henne jeg mente jeg har vært "forelsket" i før. Å så viste det seg at bestekompisen min begynte å like henne også. Å det ble jo ett problem.. Å livet til oss begge forandret seg nesten bare pga hun jenten. Jeg angrer nesten litt på å ha blitt kjent med henne. Senere viste deg seg at jenten også likte bestekompisen min. så klart ble jeg litt sjalu på den tid. Å en dag han og hun jenten + en veninne av henne jeg var med de, så spurte hun jenten om de skulle bli sammen. så snakket faktisk veninnen hennes med min kompis og sa at hun jenten ville bli sammen med henne for det ville han. Å kompisen min var ganske snill egentlig, han spurte faktisk meg om det var greit for meg at de ble sammen. Å jeg sa Ja... Noe som endret på en hel ting. Jeg angret også en del i ettertid, men det var ikke dette jeg var sur på egentlig. Uansett jeg har alltid vært sint på meg selv at jeg sa ja der og da. For det første, kompisen min ble en helt annen person, noe som jeg absolutt ikke hadde ventet. Han var snill og grei og hyggelig, kanskje litt småfrekk men. Å etter dette så har han virket frekk nesten hele tiden på ett tidspunkt, og han er ikke den personen han pleide å være. Til og med de andre vennene mine mener han forandret seg og ble til nesten en tulling. Så jeg mistet rett og slett en bestevenn den dagen..

 

Å nå til spørsmålet, jeg vil så absolutt ikke begå en slik feil igjen!

men jeg har på følelsen at han ene vennen min i den klassen jeg går i nå ikke akkurat prøver seg på hun jeg liker, men når de snakker er de som skikkelig gode venner. så klart de skal få lov til det. Jeg vet ikke bare, det kan jo hende jeg bare er sjalu enda, og vil ikke at det samme skal skje igjen. jeg tror dette er tilfellet, men noen tips om hvordan jeg kan forsikre meg om dette? nesten som jeg blir sjalu hver gang de er i nærheten av hverandre. Jeg er jo med henne mye mer enn han er, men er jamen meg ikke sikker. Blir nesten litt sint på meg selv også, visst det er sjalusien. for jeg ønsker ikke å være sjalu på en god venn, og de er jo ikke sammen eller førter eller noe, så skjønner ikke hva jeg tenker hele tiden...

 

 

litt komplisert denne meldingen her, men tusen takk for at dere tar dere tid til å lese den.

noen gode råd?:)

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
Jenter liker ikke snille og ærlige personer lengre gjør de vel?

Jo.. Jenter elsker snille og ærlige personer. Men de hater de tøfflene uten ryggrad som de fleste snille og ærlige guttene der ute som regel er.

De vil ha en snill og ærlig gutt, som har selvtilliten til å stå for egne meninger, ikke er en pushover, og ikke hopper hver gang hun sier hopp.

 

Desverre er disse egenskapene oftere å finne i de bad-boysene der ute, noe som bare bekrefter påstanden om at jenter kun vil ha bad boys og at snille gutter ikke har en sjangs.

 

Klarer du å forbli den snille og ærlige fyren, men samtidig inneha de tiltrekkende egenskapene til en bad boy, så kommer du til å kunne velge og vrake fra øverste hylle. :)

 

Så til temaet om å fortelle henne hva du føler, og spørre om hun liker deg.. Det er det dummeste du kan gjøre! Det fungerer 100% i hollywood-filmer, men prosentandelen i det virkelige liv er langt lavere.

Ved å legge alle kortene på bordet vil du gjøre følgende:

- Du vil underbevisst fortelle henne at du er for feig til å tørre å prøve deg. Du har ikke selvtillitten eller initiativlysten til å gjøre noe med følelsene dine.

- Du vil fjerne all spenning. I det hun vet akkurat hvor hun har deg, vil spenningen og mystikken rundt deg forsvinne.

- Du forteller henne (igjen underbevisst) at du legger alle kortene i hennes hender. Hun har full kontroll, og du gjør henne til den overdannige parten. Du servere henne manndommen din, rett og slett..

- Du legger et enormt press på henne. Hun vil føle at hun må gi deg et svar med en gang. Er hun en smule usikker på hva hun vil (noe alle er i begynnelsen av noe) vil hun velge den sikre veien ut, og det er å avslå, og spørre "kan vi ikke bare være venner?"

 

Og før noen kommer for å si "Jammen, jeg gjorde jo det, og det funket!" så kan jeg avslutte med å si at ja, det funker 1 av 10 ganger. Den gangen jenta er 100% sikker på at hun vil ha deg. Når hun er så klar for at du skal ta et initiativ at selv den minste gest vil få henne i dine armer. De 9 andre gangene funker det med handling.

Vis henne hva du vil, ikke fortell henne det.

 

Ta henne med storm! Ikke fortell henne om dine planer om å ta henne med storm hvis hun gir deg lov.. :)

Lenke til kommentar

helt enig med smurstafa her, han er den eneste som faktisk alltid gir verdifulle råd.

hvis dette ble litt lite konkret for deg, så betyr det at neste skritt nå er å få henne med på ting utenfor skolen. et par ganger med det hvor du flørter og passer på å ha mye kroppskontakt, så er dere klare for det første kysset. garantert. og bare i tilfellet du ikke fikk det med deg:

IKKE SPØRR HENNE OM HUN LIKER DEG! dere går på vgs nå. tid for å bli voksen.

Lenke til kommentar
Jenter liker ikke snille og ærlige personer lengre gjør de vel?

Jo.. Jenter elsker snille og ærlige personer. Men de hater de tøfflene uten ryggrad som de fleste snille og ærlige guttene der ute som regel er.

De vil ha en snill og ærlig gutt, som har selvtilliten til å stå for egne meninger, ikke er en pushover, og ikke hopper hver gang hun sier hopp.

 

Desverre er disse egenskapene oftere å finne i de bad-boysene der ute, noe som bare bekrefter påstanden om at jenter kun vil ha bad boys og at snille gutter ikke har en sjangs.

 

Klarer du å forbli den snille og ærlige fyren, men samtidig inneha de tiltrekkende egenskapene til en bad boy, så kommer du til å kunne velge og vrake fra øverste hylle. :)

 

Så til temaet om å fortelle henne hva du føler, og spørre om hun liker deg.. Det er det dummeste du kan gjøre! Det fungerer 100% i hollywood-filmer, men prosentandelen i det virkelige liv er langt lavere.

Ved å legge alle kortene på bordet vil du gjøre følgende:

- Du vil underbevisst fortelle henne at du er for feig til å tørre å prøve deg. Du har ikke selvtillitten eller initiativlysten til å gjøre noe med følelsene dine.

- Du vil fjerne all spenning. I det hun vet akkurat hvor hun har deg, vil spenningen og mystikken rundt deg forsvinne.

- Du forteller henne (igjen underbevisst) at du legger alle kortene i hennes hender. Hun har full kontroll, og du gjør henne til den overdannige parten. Du servere henne manndommen din, rett og slett..

- Du legger et enormt press på henne. Hun vil føle at hun må gi deg et svar med en gang. Er hun en smule usikker på hva hun vil (noe alle er i begynnelsen av noe) vil hun velge den sikre veien ut, og det er å avslå, og spørre "kan vi ikke bare være venner?"

 

Og før noen kommer for å si "Jammen, jeg gjorde jo det, og det funket!" så kan jeg avslutte med å si at ja, det funker 1 av 10 ganger. Den gangen jenta er 100% sikker på at hun vil ha deg. Når hun er så klar for at du skal ta et initiativ at selv den minste gest vil få henne i dine armer. De 9 andre gangene funker det med handling.

Vis henne hva du vil, ikke fortell henne det.

 

Ta henne med storm! Ikke fortell henne om dine planer om å ta henne med storm hvis hun gir deg lov.. :)

 

Hadde virkelighet bare vært som på film :p Okei, gode tips, takker! men dere sier at jeg ikke må spørre om hun liker meg, å fortelle mine følelser, er det like dumt om jeg spør henne om hva hun føler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...