Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"bli kvitt" utenlandsregistrert bil....


gattina

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ingen forutsetninger (dessverre...) for å finne ut om avgiftsberegningen som jeg har gjort er riktig.

Har brukt denne kalkulatoren http://www.toll.no/templates_TAD/Registrat...;parentid=66273

Jeg har fylt ut i de feltene som det blir bedt om, og da kommer avgiftsummen på over 57.000 kroner.

Personbil, beregningsmåte: bensin, vekt: 1460, motoreffekt: 97, slagvolum 1988, førstegangsreg. 1995, og tollverdi skulle være innkjøpspris (ca. 90.000 nok, da blir momsen 25% av dette).

Det er veldig mulig at jeg har gjort en feil her - dette er milevis unna mitt spesialfelt....:-)

 

Jeg gikk på tollkontoret, og ba om hjelp, og ønske om å ordne alt med det samme. Dem regna ut for meg, og jeg betalte det dem krevde.

Ser att jeg ikke betate noe i volumavgift, men når jeg bruker kalkulator på hjemmesiden, så kommer den opp med ett ganske så betydlig beløp.

Min bil har nå hatt norske skilter i 2 måneder.

 

Uansett, dette blir for dyrt for deres bil. Det er faktisk bedre å ta den med, og bruke den opp selv ditt dere drar.

 

Jeg tar en telefon til Tollvesenet i morgen og sjekker ut dette med volumavgift. Den er jo beregnet til 52.000 (!!!) for vår bil, - og du betalte ingenting.... Så noe må jo være galt her.

 

Har nå fått kontakt med en mann som muligens vil overta "skrapet" billig. Han mener han kan demontere "skrapet" og gjøre litt penger på dette. Tror det er dette han lever av :-) Og han påstår at han lever meget bra også...:-D

Lenke til kommentar
Jeg tar en telefon til Tollvesenet i morgen og sjekker ut dette med volumavgift. Den er jo beregnet til 52.000 (!!!) for vår bil, - og du betalte ingenting.... Så noe må jo være galt her.

 

Har nå fått kontakt med en mann som muligens vil overta "skrapet" billig. Han mener han kan demontere "skrapet" og gjøre litt penger på dette. Tror det er dette han lever av :-) Og han påstår at han lever meget bra også...:-D

 

Jeg vet ikke hvorfor. Kan ikke svare deg.

Men etter alt jeg sjekker nå, så skulle volumavgift blitt betalt.

Så det ser ut som en regnefeil hos meg, eller mulig jeg slapp billig unna, siden bilen var i familieeie i Polen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...